AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #1 Skrevet 28. november 2017 Hvorfor vil man ofte ha "det man ikke kan få" og motsatt? Hvorfor trekker mennesker seg ofte vekk "når det blir for mye"? Hvorfor er det slik at vi kan bli "redde"/"nervøse" når vi møter en vi virkelig liker? Hvorfor er det slik at det ofte blir "spill" om makt/kontroll? Hvorfor blir det ofte sjalusi? Er det slik at tiltrekning/ forelskelse bare er psykisk betinget på en måte? at kjærlighet egentlig ikke eksisterer? Anonymkode: 3a11b...453
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #2 Skrevet 28. november 2017 Jeg opplever ikke disse problemene, så kjenner meg absolutt ikke igjen. Anonymkode: fa61c...6d6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #3 Skrevet 28. november 2017 Den er uholdbar når den er ekte. Jeg tror at hvert menneske har sine svar på disse spørsmålene ut i fra hva man har opplevd selv og hvilke hendelser i livet man er farget av. Vi kan ikke "ta på" mentale prosesser som ligger bak dette, men de Er og finner sted hele tiden. Altså er kjærligheten der og, ett sted imellom.. Anonymkode: 6733f...319 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #4 Skrevet 28. november 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den er uholdbar når den er ekte. Jeg tror at hvert menneske har sine svar på disse spørsmålene ut i fra hva man har opplevd selv og hvilke hendelser i livet man er farget av. Vi kan ikke "ta på" mentale prosesser som ligger bak dette, men de Er og finner sted hele tiden. Altså er kjærligheten der og, ett sted imellom.. Anonymkode: 6733f...319 Ja, men det er det jeg synes er så rart, de fleste føler f,eks sjalusi hvis de er veldig glad i et menneske ( normalt at det er "noe" sjalusi). Virker som det er felles for mennesker. Hva mener du med uholdbar når den er ekte? Finnes det ekte? Anonymkode: 3a11b...453
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #5 Skrevet 28. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det er det jeg synes er så rart, de fleste føler f,eks sjalusi hvis de er veldig glad i et menneske ( normalt at det er "noe" sjalusi). Virker som det er felles for mennesker. Hva mener du med uholdbar når den er ekte? Finnes det ekte? Anonymkode: 3a11b...453 Mitt syn på saken er at den er ekte hvis: 1. Du vil ha personen like mye om du "kan" få han/henne eller om han/hun er direkte eller indirekte uoppnåelig 2. Du trekker deg ikke unna om det blir "for mye", en man har dype følelser for vil man ha "alt" fra 3. Du blir redd fordi du ikke vil bli såret siden du faktisk har en sjel det er noe i som du vil forsvare og nervøs for at den andre ikke har det og det du føler er forgjeves 4. Du ønsker en balanse mellom makt og kontroll fra begge, føle at man "eier" hverandre litt 5. Sjalusi er helt naturlig hvis man virkelig liker noen, er den ikke tilstede har man ikke sterke nok følelser. Men som sagt, dette er bare mitt individuelle syn på dette. De fleste vil nok ikke si seg enige, noe som skaper en så morsom og mangfoldig verden :-) Anonymkode: 6733f...319 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #6 Skrevet 28. november 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt syn på saken er at den er ekte hvis: 1. Du vil ha personen like mye om du "kan" få han/henne eller om han/hun er direkte eller indirekte uoppnåelig 2. Du trekker deg ikke unna om det blir "for mye", en man har dype følelser for vil man ha "alt" fra 3. Du blir redd fordi du ikke vil bli såret siden du faktisk har en sjel det er noe i som du vil forsvare og nervøs for at den andre ikke har det og det du føler er forgjeves 4. Du ønsker en balanse mellom makt og kontroll fra begge, føle at man "eier" hverandre litt 5. Sjalusi er helt naturlig hvis man virkelig liker noen, er den ikke tilstede har man ikke sterke nok følelser. Men som sagt, dette er bare mitt individuelle syn på dette. De fleste vil nok ikke si seg enige, noe som skaper en så morsom og mangfoldig verden :-) Anonymkode: 6733f...319 Da sier du med andre ord at det finnes kjærlighet mellom to mennesker. Anonymkode: 3a11b...453 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #7 Skrevet 28. november 2017 Kjærligheten er ikke vanskelig. Det er kvinner som er vanskelige! Anonymkode: 4186a...a08
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #8 Skrevet 28. november 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt syn på saken er at den er ekte hvis: 1. Du vil ha personen like mye om du "kan" få han/henne eller om han/hun er direkte eller indirekte uoppnåelig 2. Du trekker deg ikke unna om det blir "for mye", en man har dype følelser for vil man ha "alt" fra 3. Du blir redd fordi du ikke vil bli såret siden du faktisk har en sjel det er noe i som du vil forsvare og nervøs for at den andre ikke har det og det du føler er forgjeves 4. Du ønsker en balanse mellom makt og kontroll fra begge, føle at man "eier" hverandre litt 5. Sjalusi er helt naturlig hvis man virkelig liker noen, er den ikke tilstede har man ikke sterke nok følelser. Men som sagt, dette er bare mitt individuelle syn på dette. De fleste vil nok ikke si seg enige, noe som skaper en så morsom og mangfoldig verden :-) Anonymkode: 6733f...319 this^ Anonymkode: a968a...ef9
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #9 Skrevet 28. november 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da sier du med andre ord at det finnes kjærlighet mellom to mennesker. Anonymkode: 3a11b...453 Klart det gjør! Anonymkode: a968a...ef9 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #10 Skrevet 29. november 2017 Kjærlighet eksisterer og er den eneste reelle kraften. Alt annet er egoet som setter opp illusjon om. Egoet = sjalusi, hat, sinne, usikkerhet, spill, uærlighet, skam osv. Bli kvitt egoet og du er kvitt de problemstillingene du nevner. Anonymkode: 9c495...c4a
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #11 Skrevet 29. november 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjærlighet eksisterer og er den eneste reelle kraften. Alt annet er egoet som setter opp illusjon om. Egoet = sjalusi, hat, sinne, usikkerhet, spill, uærlighet, skam osv. Bli kvitt egoet og du er kvitt de problemstillingene du nevner. Anonymkode: 9c495...c4a Interessant, takker alle for gode refleksjoner. Anonymkode: 3a11b...453
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå