AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #81 Skrevet 30. november 2017 3 timer siden, tussi84 skrev: Hva med Bekkestua eller Kolsås? Da kan man ta tbanen rett inn til byen. Unngå i alle fall jar, og Nesøya. Det er der snobbene bor men det finnes jo unntak. Bor du på Jar? Er veldig interessert i å kjøpe i område. Anonymkode: 6259a...bec
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #82 Skrevet 30. november 2017 4 hours ago, AnonymBruker said: Haha, jeg har også fått høre en tirade om en au pair som sorterte tøyet «feil» (altså etter farge og ikke type plagg ) Dette var visstnok et temmelig stort problem for vedkommende, så jeg holdt mine tanker om at hun i det hele tatt hadde au pair for meg selv i tillegg ble denne dama nærmest hyllet for at hun «klarte å jobbe fulltid når hun hadde 3 barn». Det skulle jeg også lett klart dersom jeg hadde au pair som tok seg av alt av husarbeid og barnepass Anonymkode: 58539...703 Og dette kommer nok fra de "nyrike" som har flyttet inn - med sine trophy koner som ikke jobber. MEN, det er MANGE andre helt vanlige, jordnær mennesker som bor der. Jeg har tilknytting til Nesøya - på sommeren er dette en perle. Anonymkode: 562b5...c32 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #83 Skrevet 30. november 2017 Jeg kjenner noen som bor på Nesøya og har barn i barnehagealder. Der kommer det en sjåfør å henter enkelte barn i barnehagetiden for å kjøre de på tennistrening. Dette er organisert av foreldrene. Anonymkode: 217b0...d17 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #84 Skrevet 30. november 2017 Rart at de negative som skrives om Nesøya her er skrevet av en som kjenner noen derfra eller har hørt om noen fra Nesøya. Eller de som bodde der for en evighet siden. Mens de som har noe fint å si om Nesøya er faktisk de som bor der nå🤔 TS: hvis du har veldig lyst til å bo der så dann ditt eget inntrykk ved å ta dere en tur dit. Hvis dere er heldige, så blir vi kanskje naboer?☺️ Vi bor ikke der, men har vært på en del visninger der. Anonymkode: 6259a...bec 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #85 Skrevet 30. november 2017 Jeg ville nok personlig valgt et boligområde jeg føler ligger jevnt over i mitt prisleie, dvs. der jeg er del av snittet i området, ikke i nedre del. For det første pga. sosiale faktorer - som andre her nevner - for det andre fordi jeg ikke villet ende opp med å betale delvis for å være del av et visst område, mer enn boligen selv. Nesøya er generelt kjent for sine praktområder, ettersom de har eiendommer på Bygdøy-nivå, eller t.o.m. over det. Å velge seg en rimelig bolig i området blir litt for meg som å velge seg et rekkehus eller leilighet på Bygdøy. Det er en fordel ved å sokne til en god skole dersom man har eller skal ha barn, men det handler mer om å komme over en viss 'terskel', det blir ikke bedre skoler desto dyrere nabolaget er. Deler av Bærum (Jar, Eiksmarka) samt flere deler av Oslo (Ullern, Røa, Smestad, Skøyen, Nordberg) har utmerkede skoler. Om du insisterer på å bo på Madserud eller Vinderen så betaler du jo for å være del av et visst miljø, mer enn noe annet. Og det er greit. Men jeg ville nok ikke bodd i et område der jeg hele tiden følte at jeg ikke helt "strakk til" eller barna mine gikk på skole med andre som hadde en ganske annen livsstil. Attraktive områder like utenfor Oslo blir stadig dyrere, takket være eiendomsskatten innad Oslo. Jar pleide å være ganske overkommelig, nå ligger eneboligene på 13+, så man sparer ingenting på å være utenfor Oslo vest. Nå vet jeg ikke hva deres budsjett er, da hadde det vært lettere å gi råd. Anonymkode: 99b5b...0d0 1
LinnGunn Skrevet 2. desember 2017 Forfatter #86 Skrevet 2. desember 2017 På 30.11.2017 den 20.31, AnonymBruker skrev: Nå vet jeg ikke hva deres budsjett er, da hadde det vært lettere å gi råd. Anonymkode: 99b5b...0d0 Tror jeg nevnte det så vidt tidligere, men vi kan kjøpe et lite hus/rekkehus til mellom 8-(maks) 11 mill Ser det er flere hus der ute i den prisklassen. Så klart ikke de største, men likevel i et område med mange andre tilsvarende hus. Tenker man da blir nabo med folk på ca samme økonomiske nivå (ikke at det har så masse å si for hvordan de er..)? Vi har tittet mest ytterst på øya, lengst ut på en måte. Er det ulik demografi/type folk ulike steder rundt på Nesøya? Og et spm til: noen som aner noe om trafikken ut mot Lysaker i rushen, eller om det tar lang tid å komme av selve øya, hvis vi bor lengst mulig unna E18/langt ut? Tusen HJERTELIG for alle svar!! Har lest gjennom alle og vi er veldig i tenkeboksen. Kom gjerne med flere erfaringer fra den vakre (og kanskje snobbete) øya. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #87 Skrevet 3. desember 2017 Ville heller ha kjøpt leilighet i bydel Frogner.😀 Hus krever så mye arbeid...😖 Anonymkode: 63dc2...a8d
Duckie Skrevet 3. desember 2017 #88 Skrevet 3. desember 2017 11 hours ago, LinnGunn said: Og et spm til: noen som aner noe om trafikken ut mot Lysaker i rushen, eller om det tar lang tid å komme av selve øya, hvis vi bor lengst mulig unna E18/langt ut? Rushen er et mareritt på den kanten av byen. Regn med lang tid ut fra øya, og enda lengre tid på E18. Mulig det har bedret seg litt etter at de nye bomsatsene og fjerning av parkeringsplasser har kommet til, men det vil fortsatt være problematisk. Hvis dere kjører bil da vel og merke, ihvertfall på E18 og innover er det bussfelt. Ta en kikk på reisetider.no eller google maps med angivelse av trafikk i tidsperiodene dere ser for dere at dere skal kjøre innover for å få et bilde av hvordan trafikken er. 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #89 Skrevet 3. desember 2017 3 timer siden, Duckie skrev: Rushen er et mareritt på den kanten av byen. Regn med lang tid ut fra øya, og enda lengre tid på E18. Mulig det har bedret seg litt etter at de nye bomsatsene og fjerning av parkeringsplasser har kommet til, men det vil fortsatt være problematisk. Hvis dere kjører bil da vel og merke, ihvertfall på E18 og innover er det bussfelt. Ta en kikk på reisetider.no eller google maps med angivelse av trafikk i tidsperiodene dere ser for dere at dere skal kjøre innover for å få et bilde av hvordan trafikken er. Tar lang tid ja! Du kan like så gjerne bo ved Ari i Moss: tar like lang tid. Anonymkode: 63dc2...a8d
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #90 Skrevet 16. oktober 2018 Hvor flyttet dere hi ? Anonymkode: 8f5ca...ee1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #91 Skrevet 16. oktober 2018 På 28.11.2017 den 19.15, LinnGunn skrev: Takk for svar så langt, men klarte å skrive feil plass her i kaoset. Nesøya så klart. Ikke Snarøya. Noen som kjenner til miljøet på Nesøya?:) Nesøya i Asker har alltid vært et svindyrt sted å bo, altså kjøpe hus. I stort sett bare folk med en veldig god økonomi som bor der. Anonymkode: d3ee0...b89
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #92 Skrevet 16. oktober 2018 35 minutter siden, AnonymBruker said: Nesøya i Asker har alltid vært et svindyrt sted å bo, altså kjøpe hus. I stort sett bare folk med en veldig god økonomi som bor der. Anonymkode: d3ee0...b89 Det er det, men det selges og kjøpes boliger mange steder til høy pris. Vi skal selv til Snarøya selv om noen mener det har et frynsete rykte. Jeg kjenner stedet godt fra før. Anonymkode: 8f5ca...ee1
enkefru Skrevet 16. oktober 2018 #93 Skrevet 16. oktober 2018 (endret) Bor i Bærum selv og kunne ikke tenkt meg å bo på Nesøya, bla. pga "sossementaliteten" og adkomstmulighetene. Om en ikke har strandtomt, er det mange andre steder som er vel så bra (og fint). Billingstad kårer vel høyest på levekårsundersøkelsene for Asker og Bærum, og har gjort det i flere år. Nesøya har den høyeste gjennomsnittsinntekten for Asker, som i utgangspunktet ikke er lav for hverken Asker eller Bærum. Det å komme seg til/fra Nesøya i rushen er et mareritt! Broen er en flaskehals de luxe. Du finner nok all slags folk på Nesøya, både oppkomlinger (nyrike), de med lang tilhørighet til øya og "vanlige". Men med en barn/ungdom i hus, ville jeg nok heller valgt et område hvor press på status og sosial tilhørighet er mindre enn det det er der. Endret 16. oktober 2018 av Fjugur 1
Wonders Skrevet 16. oktober 2018 #94 Skrevet 16. oktober 2018 På 30.11.2017 den 1.28, AnonymBruker skrev: Pareto huset i Vesthellinga lol Anonymkode: 562b5...c32 Vesthellinga er også et sted på Stovner, Oslo... Nå lo jeg godt. Jeg kjenner noen som bor på Nesøya, og de trives veldig godt. De skal oppfostre barna sine der. De ble først tatt for å være au pair ja, noe vi ler mye av da vi treffes. De er flere som bor der i samme familie, så det er vel noe de trives med tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #95 Skrevet 16. oktober 2018 Vi bor på Nesøya og elsker det. Godt naboskap og hyggelige mennesker. Bor i enenbolig, da vi ikke liker å bo i boligkompleks Anonymkode: 8f228...753 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #96 Skrevet 16. oktober 2018 *enebolig* Anonymkode: 8f228...753
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #97 Skrevet 16. oktober 2018 Jeg er alenemor bosatt på Nesøya med 2 barn i skolealder, flyttet hit for noen år siden og elsker stedet. Kunne aldri vurdert å flytte herfra. Ja, det er mange med vanvittig god råd her, med store hus og flotte biler. Men holdningene blant foreldrene til klassekompisene til mine barn er faktisk mindre sossete enn holdningene jeg har opplevd andre steder i Asker. Og klassemiljøet er veldig bra i begge klassene jeg har barn i. Anonymkode: 20502...635 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #98 Skrevet 16. oktober 2018 On 11/29/2017 at 7:20 PM, LinnGunn said: Tusen takk for alle svarene, selv om det kanskje ikke var heelt hva jeg håpet å høre Bedre å høre de enn å oppleve det, hvis det stemmer. Skal definitivt titte mer mot Nesodden og Fornebu etter å ha lest litt her. Sossebarn er det siste vi ønsker oss iallfall, haha. Vokst opp med mye dugnadsånd og kommer fra en SV-familie, så ser jo at jeg kan ryke i noen diskusjoner der utpå. Kan være det blir nærhet til skog over hav, tror i det minste det kan gi litt et litt annet nabomiljø. Vanskelig det her altså.. Kom gjerne til flere tips om plasser for en liten tobarnsfamilie å bo nært natur:) Kom hit til oss på Mortensrud 😊 Anonymkode: 430a0...f09
minister-mio Skrevet 16. oktober 2018 #99 Skrevet 16. oktober 2018 På 30.11.2017 den 19.27, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner noen som bor på Nesøya og har barn i barnehagealder. Der kommer det en sjåfør å henter enkelte barn i barnehagetiden for å kjøre de på tennistrening. Dette er organisert av foreldrene. Anonymkode: 217b0...d17 og så Tennis da, alle vet at Tennis er skadelig for små barn 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #100 Skrevet 16. oktober 2018 Vokst opp på Nesøya. På åtti og nittitallet. Vil tro det er rimelig annerledes der nå. Jeg hadde en super oppvekst der. Anonymkode: e361e...67d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå