LinnGunn Skrevet 28. november 2017 #1 Skrevet 28. november 2017 (endret) Hei! Jeg og mannen min vurderer sterkt å flytte til Nesøya i Akershus, da det er utrolig pent der ute og ok boligpriser (for typ leiligheter/småhus). Også fin avstand til jobb og familie. Meen, det er så klart et men. Vi har to små barn i barnehagealder, og jeg har hørt litt ymse om oppvekstmiljøet der. Er det virkelig så sossete eller kaksete som et par på jobben min sier? Det er ingen av oss som er fra Oslo/Akershus selv, så kjenner ikke så godt til det. Tenker at det umulig kan være -så- ille og i hovedsak er gamle fordommer som henger igjen? Hadde vært fantastisk å få noen meninger fra andre som faktisk har bodd der eller kjenner «demografien»:P Ikke alt for interessert inn bo et sted der au pairer, oppussing og selbåt er tema under nabotreff merker jeg. Viktig at barna mine vokser opp med verdier jeg selv anser som viktige (og så klart ikke de materielle..) På forhånd, takk! rettet: NESØYA (skrev feil: Snarøya først) Endret 28. november 2017 av LinnGunn Skrivefeil
msg Skrevet 28. november 2017 #2 Skrevet 28. november 2017 Noen steder i oslo er jo også kjent for å være ekstra sossete, eksempelvis Nordstrand. Det finnes jo så klart mange som ikke er sosser som er vokst opp rundt snarøya (Bærum/asker). jeg studerer i bergen og har blitt kjent med en del gutter og disse er fra områdene asker og bærum (noen er vokst opp på snarøya) og jeg føler velidg at de er "typiske" asker og bærumsgutter. Veldig opptatt å være kule, og det som står i hodet på dem er damer, fest og trening. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #3 Skrevet 28. november 2017 Mener du ytterste del av Fornebu med mye nybygg? Det er vel der det er mindre boenheter, mens det er nest eneboliger, tomannsboliger og kanskje noen rekkehus på gamle Snarøya? Tror i så fall det er veldig bra på Fornebu for barn, ikke verre enn andre steder på Oslo vest el i Bærum øst, bortsett fra veldig homogent og blendahvit. Og litt kjedelig. Anonymkode: 021f3...216
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #4 Skrevet 28. november 2017 Jeg er fra Bærum, ikke Snarøya, men jobbet i området. Synes at sånn i et Bærum perspektiv synes jeg at Snarøya er mer sossete enn andre områder i Bærum. Jeg ville ikke bodd der selv. Se heller på Høvik, oksenøya/Strand.. etc Anonymkode: 17eba...09d 1
LinnGunn Skrevet 28. november 2017 Forfatter #5 Skrevet 28. november 2017 Takk for svar så langt, men klarte å skrive feil plass her i kaoset. Nesøya så klart. Ikke Snarøya. Noen som kjenner til miljøet på Nesøya?:)
msg Skrevet 28. november 2017 #6 Skrevet 28. november 2017 1 minutt siden, LinnGunn skrev: Takk for svar så langt, men klarte å skrive feil plass her i kaoset. Nesøya så klart. Ikke Snarøya. Noen som kjenner til miljøet på Nesøya?:) Jeg vil si at asker/bærum generelt er ganske sossete, ut ifra de personene fra de områdene jeg kjenner og vet om.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #7 Skrevet 28. november 2017 Folk utenfra som legger veldig vekt på det. Bor da normale vanlige folk der. Der finner du sosialklienter, navere, uføre, herr og fru Forfinet. Arbeiderfolk, arvinger, noen med litt bedre råd Anonymkode: 71548...1a8 3
Duckie Skrevet 28. november 2017 #8 Skrevet 28. november 2017 Nesøya har OK boligpriser?? Nå har jeg hørt det og Nå er det ikke der jeg har vokst opp, men det er ganske så au-pair og seilbåtland. Mitt inntrykk av folk fra Asker og Bærum er dog at de ikke er så sossete og fine på ting som ryktene tilsier. Kjenner mage derfra, alle er bra mennesker med gode verdier, men er vant til en annen materiell standard enn mange andre. 15
LinnGunn Skrevet 28. november 2017 Forfatter #9 Skrevet 28. november 2017 6 minutter siden, Duckie skrev: Nesøya har OK boligpriser?? Nå har jeg hørt det og Nå er det ikke der jeg har vokst opp, men det er ganske så au-pair og seilbåtland. Mitt inntrykk av folk fra Asker og Bærum er dog at de ikke er så sossete og fine på ting som ryktene tilsier. Kjenner mage derfra, alle er bra mennesker med gode verdier, men er vant til en annen materiell standard enn mange andre. Alt er vel relativt. Gitt at vi i utgangspunktet ønsket å bo i Oslo, men nå ser utover, så er det mer for pengene på Nesøya enn Grünerløkka (der vi bor nå..). Sarpsborg er på en måte ikke alternativet. Kjenner litt folk fra Bærum gjennom jobb og har ikke slått meg som sossete. Derfor jeg lurte på om Nesøya liksom er spesielt ille eller noe? Siden jeg får høre fra enkelte at det er blærete der?
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #10 Skrevet 28. november 2017 De som har vokst opp der kan du ikke sammenligne med de "nyrike" som har flyttet og oversvømte helle område de siste 15 år. Anonymkode: 562b5...c32 2
LinnGunn Skrevet 28. november 2017 Forfatter #11 Skrevet 28. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De som har vokst opp der kan du ikke sammenligne med de "nyrike" som har flyttet og oversvømte helle område de siste 15 år. Anonymkode: 562b5...c32 Har det kommet mange innflyttere siste 15 år? Utbroder gjerne, kjenner egentlig ikke til noe av historikken eller miljøet der. Vet bare det er pent der, haha. Og sikkert pittelitt annerledes folk enn på Løkka:P
Duckie Skrevet 28. november 2017 #12 Skrevet 28. november 2017 3 minutter siden, LinnGunn said: Alt er vel relativt. Gitt at vi i utgangspunktet ønsket å bo i Oslo, men nå ser utover, så er det mer for pengene på Nesøya enn Grünerløkka (der vi bor nå..). Sarpsborg er på en måte ikke alternativet. Kjenner litt folk fra Bærum gjennom jobb og har ikke slått meg som sossete. Derfor jeg lurte på om Nesøya liksom er spesielt ille eller noe? Siden jeg får høre fra enkelte at det er blærete der? Det som er spesielt med Nesøya og en del av de andre Asker og Bærumsstedene er at enkelte områder er så voldsomt luksus. "Palasser" til mangfoldige millioner med egen strandlinje og båtplass og slike ting. Mitt inntrykk er at man slipper unna de mest ekstreme skjevfordelingene idet man kommer over på andre siden av E18, vil tenke meg at boligprisene er bedre på den siden og, uten at jeg har sjekket. 3
Gjest Selfie Skrevet 28. november 2017 #13 Skrevet 28. november 2017 Det er mer snobbete ute på Nesøya og Snarøya enn resten av Asker/Bærum. Flere superduperrike folk, men i andre områder er det mer slik at folk bare tjener godt uten kanskje å ha så voldsomt store formuer. Hva med å se mer på Fornebu, om dere vil bo nærme sjøen? Mange tidligere løkkaboere der.
Gjest Selfie Skrevet 28. november 2017 #14 Skrevet 28. november 2017 (endret) 44 minutter siden, Duckie skrev: Mitt inntrykk er at man slipper unna de mest ekstreme skjevfordelingene idet man kommer over på andre siden av E18, vil tenke meg at boligprisene er bedre på den siden og, uten at jeg har sjekket. Det er ikke så enkelt, er jeg redd. Enkelte steder oppe ved marka er dyrere enn mer usentrale steder mot sjøen. Endret 28. november 2017 av Selfie
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #15 Skrevet 28. november 2017 Jeg har sammen med en fyr fra Nesøya en gang. Faren var direktør og de hadde masse penger. Han og kompisene hadde en veldig ovenpå holdning innenfor kvinner, utlendinger og de fleste andre som hadde mindre penger enn dem (resten av verden), og dessverre så farget det mitt syn på folk fra Nesøya. Selv ville jeg ikke latt mine barn vokse opp "I skyggen" av kaksefolka der når det finnes så mange andre fine steder å velge, men det er altså bare min personlige mening og oppfatning av dette stedet. Lykke til med boligjakten! Anonymkode: 45715...599 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #16 Skrevet 28. november 2017 På Nesøya bor det mennesker med alle mulige bakgrunner, og det er både leiligheter og rekkehus der som ikke koster allverdens (dog noe mer enn i andre områder, selvsagt) Jeg syntes Nesøya er flott og barnevennlig, men så har du jo også en del folk der med mer penger enn vett, og jeg har hørt historier fra f. eks. lærere som har fortalt at de har blitt truet med «pappas advokat» fordi poden har fått (velfortjente) dårlige karakterer osv. Mitt råd er å ta deg en tur ut dit og se hva du syntes om området (dog helst om våren/sommeren, da det er da det er flottest der og barn sykler i gatene osv), ta en tr ut på Brønnøya og utforsk turmulighetene osv. Anonymkode: 58539...703
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #18 Skrevet 28. november 2017 2 hours ago, msg said: Jeg vil si at asker/bærum generelt er ganske sossete, ut ifra de personene fra de områdene jeg kjenner og vet om. Stor forskjell på Sjui og stykningsdeler vs Stabekk og Jar da.. Anonymkode: 021f3...216 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #19 Skrevet 28. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Stor forskjell på Sjui og stykningsdeler vs Stabekk og Jar da.. Anonymkode: 021f3...216 Skulle være Skui og Rykkin! Anonymkode: 021f3...216 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #20 Skrevet 28. november 2017 Asker er ikke sossete. Anonymkode: 03566...96e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå