AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #1 Skrevet 28. november 2017 Fikk satt inn to embryoer 10.11. Fikk på positiv test forrige onsdag (Det sto 1-2 uker på den). Var i dag på ultralyd og gynekologen sa at fostrene var på 3 uker str, ikke fem uker som forventet. Hun ga det 50% sjanse for at dette ikke gikk bra. Tok en ny test i dag hvor det sto 2-3 uker. Hcg i dag var på 1700. Må ta ny på torsdag, for å måle stigning. Tror dere løpet er kjørt? Takknemlighet for svar! Anonymkode: fda72...db4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #2 Skrevet 28. november 2017 Det vet jeg rett og slett ikke. Man må vel se på om hCG har steget. 50 % sjanse for alt det har gått bra og! Stor klem og krysser fingrene! Anonymkode: 98f52...ecb 1
Sjokoladepiken Skrevet 28. november 2017 #3 Skrevet 28. november 2017 Krysser fingrene for dere og at det har gått fint 2
miore Skrevet 29. november 2017 #4 Skrevet 29. november 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk satt inn to embryoer 10.11. Fikk på positiv test forrige onsdag (Det sto 1-2 uker på den). Var i dag på ultralyd og gynekologen sa at fostrene var på 3 uker str, ikke fem uker som forventet. Hun ga det 50% sjanse for at dette ikke gikk bra. Tok en ny test i dag hvor det sto 2-3 uker. Hcg i dag var på 1700. Må ta ny på torsdag, for å måle stigning. Tror dere løpet er kjørt? Takknemlighet for svar! Anonymkode: fda72...db4 Satte du inn blastocyst (fem dager gamle embryoer)? I så fall vil du jo være 5+1 i dag, og 5+0 da du var hos legen i går. Det stemmer jo akkurat med at embryoet er tre uker gammelt, så jeg skjønner ikke helt hvorfor gynekologen reagerer på det? Når du er tre uker på vei og embryoet er én uker gammelt, er det så lite at du ikke kan se det på UL, så det er umulig at hun så embryoer som tilsa at du var tre uker på vei. Det er en av grunnene til at legene har med en liten vanndråpe sammen med embryoet når de setter det inn - det er så de kan sjekke plassering når de er ferdig, for det er umulig å se embryoet i seg selv. 5 uker er VELDIG tidlig å være på ultralyd, på det tidspunktet ser mange ingenting i det hele tatt, maks en plommesekk om man er heldig. Jeg synes ikke det høres ut som om du har noe å bekymre deg for! Det er jo fremdeles tidlig, og alle har en viss risiko for å miste, men det høres ut som om legen har vært litt forvirra her. HCG på 1700 er nesten nøyaktig på gjennomsnittet for 5 uker på vei, altså 21 dpo - se f.eks denne tabellen, som er selvrapporterte data fra graviditeter der det senere er påvist hjertelyd hos fosteret. Der ser du at gjennomsnittet for 21 dpo er 1766, nesten nøyaktig din verdi. Hvis du trykker på 21-tallet, ser du hvor stor spredning folk har målt denne dagen. Oppsummert: Jeg synes alt høres helt perfekt ut, jeg! 8
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #5 Skrevet 29. november 2017 6 minutter siden, miore skrev: Satte du inn blastocyst (fem dager gamle embryoer)? I så fall vil du jo være 5+1 i dag, og 5+0 da du var hos legen i går. Det stemmer jo akkurat med at embryoet er tre uker gammelt, så jeg skjønner ikke helt hvorfor gynekologen reagerer på det? Når du er tre uker på vei og embryoet er én uker gammelt, er det så lite at du ikke kan se det på UL, så det er umulig at hun så embryoer som tilsa at du var tre uker på vei. Det er en av grunnene til at legene har med en liten vanndråpe sammen med embryoet når de setter det inn - det er så de kan sjekke plassering når de er ferdig, for det er umulig å se embryoet i seg selv. 5 uker er VELDIG tidlig å være på ultralyd, på det tidspunktet ser mange ingenting i det hele tatt, maks en plommesekk om man er heldig. Jeg synes ikke det høres ut som om du har noe å bekymre deg for! Det er jo fremdeles tidlig, og alle har en viss risiko for å miste, men det høres ut som om legen har vært litt forvirra her. HCG på 1700 er nesten nøyaktig på gjennomsnittet for 5 uker på vei, altså 21 dpo - se f.eks denne tabellen, som er selvrapporterte data fra graviditeter der det senere er påvist hjertelyd hos fosteret. Der ser du at gjennomsnittet for 21 dpo er 1766, nesten nøyaktig din verdi. Hvis du trykker på 21-tallet, ser du hvor stor spredning folk har målt denne dagen. Oppsummert: Jeg synes alt høres helt perfekt ut, jeg! Enig i dette. Veldig spesielt av gynekologen å uttale seg om sjanser utfra hva som synes så tidlig. Bare det å få målt har jo store feilmarginer fordi deter så knøttsmått. 1mm feil gir store utslag f.eks. Så det var da ganske merkelig. HCG stiger tydeligvis iom at test går fra 1-2 til 2-3, så syns det høres ganske normalt ut jeg da men Og så er det lurt å ikke starte bekymringene så tidlig, da blir svangerskapet fryktelig langt. Det er dessverre ingen garantier for noenting når det gjelder å lage disse barna, så det beste er å bare se hvordan det går de tre første månedene i alle fall. Anonymkode: 5811b...4bf 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #6 Skrevet 29. november 2017 2 timer siden, miore skrev: Satte du inn blastocyst (fem dager gamle embryoer)? I så fall vil du jo være 5+1 i dag, og 5+0 da du var hos legen i går. Det stemmer jo akkurat med at embryoet er tre uker gammelt, så jeg skjønner ikke helt hvorfor gynekologen reagerer på det? Når du er tre uker på vei og embryoet er én uker gammelt, er det så lite at du ikke kan se det på UL, så det er umulig at hun så embryoer som tilsa at du var tre uker på vei. Det er en av grunnene til at legene har med en liten vanndråpe sammen med embryoet når de setter det inn - det er så de kan sjekke plassering når de er ferdig, for det er umulig å se embryoet i seg selv. 5 uker er VELDIG tidlig å være på ultralyd, på det tidspunktet ser mange ingenting i det hele tatt, maks en plommesekk om man er heldig. Jeg synes ikke det høres ut som om du har noe å bekymre deg for! Det er jo fremdeles tidlig, og alle har en viss risiko for å miste, men det høres ut som om legen har vært litt forvirra her. HCG på 1700 er nesten nøyaktig på gjennomsnittet for 5 uker på vei, altså 21 dpo - se f.eks denne tabellen, som er selvrapporterte data fra graviditeter der det senere er påvist hjertelyd hos fosteret. Der ser du at gjennomsnittet for 21 dpo er 1766, nesten nøyaktig din verdi. Hvis du trykker på 21-tallet, ser du hvor stor spredning folk har målt denne dagen. Oppsummert: Jeg synes alt høres helt perfekt ut, jeg! Tusen takk for at du tok deg tid til å svare så utfyllende! Sååå utrolig takknemlig for det! Jeg fikk ikke satt inn blasto nei, hadde uttak 7.11. Gynekolog regnet ut fosteret størrelse fra min mens, der første dagen var 21.10. Hun kom da fram til at jeg da var 5 +3i går. Så det du sier er at selv om jeg er 5 uker på vei, så er fosteret bare tre uker? Og derfor blir det riktig at hun ikke så ønsket utvikling på ultralyd? Jeg fikk satt inn to så derfor ville hun at jeg skulle komme for å sjekke hvor mange som hadde festet seg. Men hun så bare to skygger som kunne være embryoer, noe som stemte med uke tre og ikke uke frem. Håper virkelig du har rett! Anonymkode: fda72...db4
miore Skrevet 29. november 2017 #7 Skrevet 29. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for at du tok deg tid til å svare så utfyllende! Sååå utrolig takknemlig for det! Jeg fikk ikke satt inn blasto nei, hadde uttak 7.11. Gynekolog regnet ut fosteret størrelse fra min mens, der første dagen var 21.10. Hun kom da fram til at jeg da var 5 +3i går. Så det du sier er at selv om jeg er 5 uker på vei, så er fosteret bare tre uker? Og derfor blir det riktig at hun ikke så ønsket utvikling på ultralyd? Jeg fikk satt inn to så derfor ville hun at jeg skulle komme for å sjekke hvor mange som hadde festet seg. Men hun så bare to skygger som kunne være embryoer, noe som stemte med uke tre og ikke uke frem. Håper virkelig du har rett! Anonymkode: fda72...db4 Hadde du uttak 7.11 var du 5+0 på vei i går ja (jeg må ha regna bittelitt feil i sta). For oss IVF-ere er menstruasjonsdato (og for så vidt innsettingsdato) helt irrelevant, det er uttaksdato som er befruktningsdato, og det er den som brukes for å regne termin og hvor langt du er på vei. For vi som har hatt IVF skal f.eks heller ikke termin flyttes etter ordinær ultralyd i følge retningslinjene, da vi jo vet nøyaktig hvor gamle fostrene våre er. Gynekologen har tydeligvis ikke helt peiling på IVF her. Når du var 5+0 på vei, var embryoene nøyaktig 3 uker gamle. Da er det HELT normalt å ikke kunne se dem på UL, noe annet ville nærmest vært et mirakel - man kan i beste fall se plommesekkene på dette tidspunktet, som nok er de skyggene hun har nevnt. Alt høres helt bra ut Jeg har satt inn alt fra todagers til blastocyst (fem dager gamle embryoer), og ingen av dem er store nok til at det er mulig å se dem på ultralyd. Legene setter dem som nevnt inn sammen med en liten vanndråpe, for den dråpen kan de se på UL når innsettet er overstått - da kan de sjekke at plasseringen er ok. Når du er tre uker på vei er embryoet én uke gammelt, to dager eldre enn en blastocyst, og hvis gynekologen mener hun er i stand til å se det på en ultralyd er hun ikke seriøs. Det må nok ha vært en liten misforståelse på gang her, tenker jeg. 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #8 Skrevet 29. november 2017 39 minutter siden, miore skrev: Hadde du uttak 7.11 var du 5+0 på vei i går ja (jeg må ha regna bittelitt feil i sta). For oss IVF-ere er menstruasjonsdato (og for så vidt innsettingsdato) helt irrelevant, det er uttaksdato som er befruktningsdato, og det er den som brukes for å regne termin og hvor langt du er på vei. For vi som har hatt IVF skal f.eks heller ikke termin flyttes etter ordinær ultralyd i følge retningslinjene, da vi jo vet nøyaktig hvor gamle fostrene våre er. Gynekologen har tydeligvis ikke helt peiling på IVF her. Når du var 5+0 på vei, var embryoene nøyaktig 3 uker gamle. Da er det HELT normalt å ikke kunne se dem på UL, noe annet ville nærmest vært et mirakel - man kan i beste fall se plommesekkene på dette tidspunktet, som nok er de skyggene hun har nevnt. Alt høres helt bra ut Jeg har satt inn alt fra todagers til blastocyst (fem dager gamle embryoer), og ingen av dem er store nok til at det er mulig å se dem på ultralyd. Legene setter dem som nevnt inn sammen med en liten vanndråpe, for den dråpen kan de se på UL når innsettet er overstått - da kan de sjekke at plasseringen er ok. Når du er tre uker på vei er embryoet én uke gammelt, to dager eldre enn en blastocyst, og hvis gynekologen mener hun er i stand til å se det på en ultralyd er hun ikke seriøs. Det må nok ha vært en liten misforståelse på gang her, tenker jeg. Jeg er så glad for at akkurat du var her og svarte meg! Føler meg mye roligere nå... Tusen millioner takk! Anonymkode: fda72...db4 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #9 Skrevet 29. november 2017 Nei, nå begynte jeg å blø! Er så lei meg... TS Anonymkode: fda72...db4
Hulderen Skrevet 29. november 2017 #10 Skrevet 29. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, nå begynte jeg å blø! Er så lei meg... TS Anonymkode: fda72...db4 *Trøsteklem* Kan det fortsatt være håp om at du beholder det ene? 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #11 Skrevet 29. november 2017 16 minutter siden, Hulderen skrev: *Trøsteklem* Kan det fortsatt være håp om at du beholder det ene? Tror du det? Det har jeg ikke tenkt på engang. Kanskje jeg skal dra til legen i morgen og måle hcg uansett da. Anonymkode: fda72...db4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #12 Skrevet 29. november 2017 Vet du hva.. jeg blødde mye i svangerskapet til og begynne , men vet du hvorfor lille venn?!? Fordi jeg sitter her med 2 fantastiske tvillinger. Jeg var hos legen flere ganger fordi jeg trodde jeg hadde mistet, men tvillingmammaer blør endel i første trimester. Anonymkode: 9bfb8...102 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #13 Skrevet 29. november 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva.. jeg blødde mye i svangerskapet til og begynne , men vet du hvorfor lille venn?!? Fordi jeg sitter her med 2 fantastiske tvillinger. Jeg var hos legen flere ganger fordi jeg trodde jeg hadde mistet, men tvillingmammaer blør endel i første trimester. Anonymkode: 9bfb8...102 Nå begynte jeg å gråte. Så fin melding! Gratulerer så mye med tvillingene dine! Anonymkode: fda72...db4 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #14 Skrevet 29. november 2017 Krysser fingrene for at det går bra <3 Anonymkode: 3119b...e69 1
Hulderen Skrevet 29. november 2017 #15 Skrevet 29. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror du det? Det har jeg ikke tenkt på engang. Kanskje jeg skal dra til legen i morgen og måle hcg uansett da. Anonymkode: fda72...db4 Jeg har hørt om flere tilfeller der man har mistet en tvilling tidlig i svangerskapet, og det har gått helt fint med den andre. Da har det vært en blødning. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #16 Skrevet 29. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, nå begynte jeg å blø! Er så lei meg... TS Anonymkode: fda72...db4 Husk at mange blør i svangerskapet uten at noe er det minste galt. Prøv å beholde roen kjære deg. Syns det var fælt at du fikk beskjed om 50% sjanse for et vellykket svangerskap jeg, når det tydeligvis er helt normal utvikling hos deg. At det går an! Dette skal gå fint, ikke ta sorgene på forskudd! Anonymkode: c4887...cfe 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #17 Skrevet 29. november 2017 Dere er så fine alle sammen, setter så utrolig pris på støtten! Anonymkode: fda72...db4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #18 Skrevet 29. november 2017 Blødde kanskje 1-2 spiseskjeer kl 18.00 i dag, og etter det har det ikke kommet mer blod. Så kanskje det ikke er krise allikevel? TS Anonymkode: fda72...db4 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #19 Skrevet 30. november 2017 Det er betryggende at det ikke har kommet mere blod. Jeg selv har mistet mange ganger ma/sa,da jeg var prøver. Min erfaring hver gang er at blødningen gradvis tatt seg opp, mer og mer ved hvert toalett besøk. Er nå heldigvis mamma til 3 . Lykke til Anonymkode: 075cc...8ed 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #20 Skrevet 30. november 2017 Fikk HCG svar fra i dag og det var på 703. 😭 Anonymkode: fda72...db4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå