Gå til innhold

Er det jeg som er storspist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en pakke med ferdig kjøttboller i saus. På pakken sto det 4 pensjoner. Jeg og guttungen på 3 har spist, han fikk 6 kjøttboller og jeg tok 10 stk. Ved siden av fikk han en potet jeg tok to middels store også hadde vi litt rødkål ved siden av. Det er 5 kjøttboller igjen i pakka. Ossen skal det være nok til 4 persjoner? Spiser jeg uvanlig mye eller er disse porsjons beregningene helt på villspor?

Anonymkode: 2f6c5...df6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan spise en hel Grandiosa alene 😊 så vil ikke si du er storspist 

Skrevet

Porsjoner bruker å være litt lite. Samtidig hadde det nok vært nok om dere hadde hatt skikkelige grønnsaker til. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde også en pakke ferdige kjøttboller i saus i dag. 600 g til 4 personer. Vi er 3 i familien. Sønnen spiste 2, han er 6 år, jeg spiste 3 og pappaen kanskje 7. Det ble igjen 5 stk. Vi er kanskje småspiste hele gjengen. 😊 Pasta og blomkål til da.

Anonymkode: b33ba...3ec

Skrevet

Vi er 3 voksne, og bikkja pleier å få 2-3 kjøttboller når vi er ferdige å spise. Pleier å servere hjemmelaget potetstappe og masse grønnsaker til (f.eks en pakke frossen blomkålblanding e.l).

Anonymkode: 15e84...7d4

Skrevet

Det står "porsjoner", ikke "personer". Hvor mange porsjoner man spiser av en enkelt matvare er temmelig likegyldig. Du er "storspist" om du er overvektig.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Pringle skrev:

Du er "storspist" om du er overvektig.

Nettopp. Det betyr ingenting om du spiser en stor middag av og til dersom du er normalvektig og holder vekten. Da spiser du akkurat nok. 

Anonymkode: 3596e...629

• Liker 1
Skrevet

Nå vet jeg ikke om det er forskjell på den pakken med kjøttboller i saus du har kjøpt og andre kjøttboller, men kjøper du middag på IKEA så er en normal porsjon 10 kjøttboller, et par poteter og litt grønnsaker. Stor porsjon er 15 kjøttboller. 

Skrevet

En ting er at porsjon og person ikke er det samme, som nevnt. 

En annen ting er at selv om det står personer, så er disse angivelsene som regel helt latterlige i forhold til hva folk flest faktisk spsier. Jeg og samboeren spiser ofte opp mengder som er beregnet på 4 personer, og vi er begge slanke (samboer er på grensen til undervektig). 

Altså, når en oppskrift består av 200 g fisk, en halv løk, en presilledusk, og 4 poteter, så er ikke det mat til 4 personer.... 

Anonymkode: f5427...f2e

Skrevet

Jeg spiser like mye som sønnen din men med ekstra grønnsaker og saus. 

Anonymkode: 4f84e...2fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...