AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #1 Skrevet 28. november 2017 Hvis noen ønsker å trene hunden sin til redningshund, anbefales ikke norsk redningshund organisasjon. Ufattelig uproft opplegg. Å forskjellsbehandling. Kun en konge på haugen som bestemmer i hytt og gevær. Ikke er de særlig pedagogisk heller. Avbryter treninger fordi instruktøren "må på dass" som han sier. Her får man klare seg selv. Og er det en hunderase de ikke liker så får man ikke lov å trene sammen med de heller. Nei, sats heller på noe mer proft som Norske redningshunder (NRH) eller noe. Ikke blir de kaldt ut på alle leteaksjoner heller, så der kan man jo se hvor mye tiltro politiet har til de. Anonymkode: 30ea4...819
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #2 Skrevet 28. november 2017 Trur det er ganske allment kjent hos alle som driver seriøst med hund... Anonymkode: 24fa2...6c4 1
GroAnita Skrevet 28. november 2017 #3 Skrevet 28. november 2017 Er det mulig? Også hatt mindre heldige opplevelser med NRO
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #4 Skrevet 28. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Trur det er ganske allment kjent hos alle som driver seriøst med hund... Anonymkode: 24fa2...6c4 Hva mener du? Anonymkode: 30ea4...819
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #5 Skrevet 29. november 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Anonymkode: 30ea4...819 NRO har et veldig dårlig rykte, og det er ganske kjent til konflikter som ligger bak der. Det er ikke de erfarne førerne som havner der, men nybegynnere veldig ofte. Samtlige jeg kjenner som har vært innom NRO kom som helt ferske, og stakk til NRH rimelig kvikt. Anonymkode: 24fa2...6c4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #6 Skrevet 29. november 2017 Jeg gikk rett i fella. Jeg trodde jeg hadde meldt meg opp til grunnkurs hos norsk redningshund (NRH). Jeg visste ikke at det var to forskjellige organisasjoner. Men jeg stusset jo på at en så stor organisasjon som NRH skulle ha så dårlig nettside, og at det lå på Årnes. Det var først etter at jeg hadde meldt meg på, hos NRO, jeg forsto at det var flere organisasjoner. Men jeg dro på grunnkurs og opplevde at instruktørene der hadde ganske mange meninger om hunder og ikke minst mennesker. Lederen av hele organisasjonen snakket flere ganger stygt om andre deltakere på kurset helt åpenlyst foran de som var samlet. Han la ingenting i mellom for sin egen mening om vedkommende eller deres hunder. Det er jo ganske uprofesjonelt da. Men han likte ikke hunderasen jeg har, så fikk ikke være med videre. Kanskje like greit. Anonymkode: 30ea4...819
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #7 Skrevet 6. desember 2017 Ikke bra! Ikke hørt om noen som har positive erfaringer med NRO. Gå til orginalen. Anonymkode: 30ea4...819
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå