Gå til innhold

Dårlig matlyst og kvalme - middagstips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I perioder sliter jeg med mye angst og det går utover matlysten. Middag er det vanskeligste måltidet da det ikke frister med et varmt og kraftig måltid. Noen som har erfaringer/ tips å komme med til en lett men helst mettende middag, gjerne litt salt? Helst ikke veldig saus-pregede middager heller. 

Anonymkode: 26f82...1cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Indisk er min redning, det smaker alltid . Grønnsakslasagne av og til. Eller chili con/sin carne. Taco. Grønnsakssuppe eller -gryte med pølsebiter i. Pastasalat med egg, ost og skinke. Ostesmørbrød. Omelett med løk, ost og skinke eller pølse. Spagetti carbonara. Spagetti bolognese. 

Anonymkode: 66558...bc1

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Indisk er min redning, det smaker alltid . Grønnsakslasagne av og til. Eller chili con/sin carne. Taco. Grønnsakssuppe eller -gryte med pølsebiter i. Pastasalat med egg, ost og skinke. Ostesmørbrød. Omelett med løk, ost og skinke eller pølse. Spagetti carbonara. Spagetti bolognese. 

Tusen takk for mange gode tips:) Suppe hadde vært godt, jo mindre å tygge, jo bedre føler jeg.. 

Skrevet

Jeg lager gjerne supper selv, men det går jo fint an å ha noen poser liggende, det viktigste er jo at du får i deg mat. Ha gjerne et lyst rundstykke med smør på ved siden av, det er lettere å spise når du først har suppen (du kan jo dyppe). Blomkålsuppe, tomatsuppe med makaroni og egg, potet-og purreløksuppe, grønnsakssupper. 

Hvis du har en pakke pølser i fryseren og litt spekeskinke eller serranoskinke i kjøleskapet (og kanskje Parmesan hvis du liker), kan du lett tilsette litt salt. Stek lett litt skinke i pannen og ha som topping til blomkålssuppe og potet/purreløksuppe (mye mindre styr enn bacon), ha pølsebiter i tomatsuppe og grønnsakssuppe. 

Skrevet

Jeg spiste mye suppe da jeg hadde kraftig svangerskapskvalme. Omtrent det eneste jeg fikk i meg. 

Anonymkode: 66135...44a

Gjest Elseby13
Skrevet

Hvis det å tygge føles som et ork, bør du vurdere psykolog. Dette høres ut som nedsatt livskvalitet.

Skrevet
1 time siden, Elseby13 skrev:

Hvis det å tygge føles som et ork, bør du vurdere psykolog. Dette høres ut som nedsatt livskvalitet.

Det er bare i perioder og veldig sjeldent - heldigvis. I dag var det koteletter og ris til middag, det var regne prøvelsen. Jeg sliter så voldsomt å få i meg kraftig mat i slike perioder når matlysten er såpass nedsatt. For et par timer siden spiste jeg 3 brødskiver med eggerøre uten problem, jeg skjønner ikke dette helt men det går alltid over. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...