AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #1 Skrevet 28. november 2017 Har gått ned i vekt og fortsetter å gå ned flere hundre gram i uka. Jeg bør absolutt ikke miste fett da jeg allerede har lav fettprosent. Har ikke hatt særlig fremgang på trening i det siste heller. Så jeg lurer på om stress øker forbrenningen? Fordi jeg spiser det samme som før og er mindre aktiv enn vanlig pga eksamensperioden, men er ganske stressa for tiden på grunn av nettopp dette. Min venninne sier at hun har gått ned 6 kilo de siste ukene selv om hun også føler hun spiser like mye som før. Hun har også en del stressfaktorer i livet for tiden. Noen som vet? Anonymkode: e7338...79e
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #2 Skrevet 28. november 2017 Nei tvert imot. Stress holder kiloene på kroppen. Man utsondrer cortisol som holder på fettet. Sier seg selv, det er en forsvarmekanisme som trer i kraft når kroppen tror det er fare på lur. søvn og hvile hjelper mot ovennevnte sannsynlig er vekttapet grunnet opphør i treninga, da krymper muskelmassen, mulig kombinert med mindre matinntak i kalorier. etter et par uker så kommer dette tapet i likevelt og du vil ikke merke noe vekttap lengre Anonymkode: f5ddc...18e 3
Gjest NotNaomi Skrevet 28. november 2017 #3 Skrevet 28. november 2017 Stress øker ikke forbrenning nei. Med mindre stress gjør at du ikke spiser som du skal!
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #4 Skrevet 28. november 2017 Omvendt på meg, stress gjør at jeg legger på meg. Anonymkode: 4e118...9b3 1
Apekatten Skrevet 28. november 2017 #6 Skrevet 28. november 2017 Hvis du går ned i vekt pga stress, så er det fordi du ikke spiser nok. Hopper over måltid osv. 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #7 Skrevet 28. november 2017 Hos meg gjør det absolutt det, men mange opplever det motsatte. Jeg raser alltid ned i vekt når jeg er stresset, og for meg virker det naturlig at det er sånn. Høyere puls og rastløshet gjør at man forbrenner mer. Stress gjør også at jeg har mindre appetitt. Men går alltid opp igjen etter en stresset periode, så vekten regulerer seg selv. Anonymkode: 5341a...c94 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #8 Skrevet 28. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei tvert imot. Stress holder kiloene på kroppen. Man utsondrer cortisol som holder på fettet. Sier seg selv, det er en forsvarmekanisme som trer i kraft når kroppen tror det er fare på lur. søvn og hvile hjelper mot ovennevnte sannsynlig er vekttapet grunnet opphør i treninga, da krymper muskelmassen, mulig kombinert med mindre matinntak i kalorier. etter et par uker så kommer dette tapet i likevelt og du vil ikke merke noe vekttap lengre Anonymkode: f5ddc...18e Hadde muskelmassen krympet hadde jeg jo hatt tilbakegang på treninga, men det har jeg ikke. Er bare svært lite fremgang. Anonymkode: e7338...79e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå