Gjest NotNaomi Skrevet 28. november 2017 #1 Skrevet 28. november 2017 Hun visste ingenting om Norge. Hun flyktet fra våpen. Fra fattigdom og fra kaos. Så med hjelp fra velvillige sjeler fikk de flyktet hit. Hun trodde ikke det hun så. Hun så gater hvor en kunne bevege seg uten frykt. Hvor var alle med våpen ? Hvor var de som gikk med uaktsomme blikk ? Og hun så slottet og fikk vite at vi hadde en konge. Hun tenkte : for en god konge! Han har styrt dette landet godt. Så fikk hun vite at kongen var kun et symbol. En kultur vi tok vare på. Og hun lurte på : hvor får dere all velstand fra?? Hun ble fortalt om skatter som en betalte for felleskapet. Hun ble overrasket og litt målløs. Hun så skog og fjell og natur. Ren natur. Det var ikke søppel og skitt over alt. Hun så mennesker som smilte. Hun ble hilst på. Og tenkte : betyr jeg noe her ? Så snille mennesker er her! Så kom slagene. Når hun innså at velferdsstaten har sine sprekker. Folk var ikke så snille alltid. Etter noen år ble hun møtt med mistenksomme og nedlatende blikk. Dette opplevde hun ikke da hun kom hit for 20 år siden. Og hun ble trist. Og tenkte : jeg tror alt kan bli forgiftet. Av redsel. En historie om en dame jeg kjenner.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #2 Skrevet 28. november 2017 Innvandring for 20 år siden var en suksess. Nå, not so much. Fint at hun innser det. Anonymkode: 1a325...385 1
Gjest NotNaomi Skrevet 28. november 2017 #3 Skrevet 28. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Innvandring for 20 år siden var en suksess. Nå, not so much. Fint at hun innser det. Anonymkode: 1a325...385 Forgiftet. Av redsel. Hun innser og er lei seg. Godt du har innsikt. Gidder ikke bruke ironiflagget.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #4 Skrevet 28. november 2017 2 minutter siden, NotNaomi skrev: Forgiftet. Av redsel. Hun innser og er lei seg. Godt du har innsikt. Gidder ikke bruke ironiflagget. Redsel for at også dette landet skal bli som det hun flyktet fra. For 20 år siden hadde vi tre innvandrere i klassen, nå er det tre norske i den klassen. Anonymkode: 1a325...385 11
Gjest NotNaomi Skrevet 28. november 2017 #5 Skrevet 28. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Redsel for at også dette landet skal bli som det hun flyktet fra. For 20 år siden hadde vi tre innvandrere i klassen, nå er det tre norske i den klassen. Anonymkode: 1a325...385 Tror du virkelig at dette landet blir slik ? Du har ingen kunnskap om hvordan de har hatt det de som flyktet hit! Les deg opp. Og motarbeide de uvitende og udannede menneskene her.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #6 Skrevet 28. november 2017 6 minutter siden, NotNaomi skrev: Tror du virkelig at dette landet blir slik ? Du har ingen kunnskap om hvordan de har hatt det de som flyktet hit! Les deg opp. Og motarbeide de uvitende og udannede menneskene her. Vi vet at landet blir slik. SSB sier at vi er i mindretall i 2100. Sannsynligvis mye før om ikke dette bremser opp. Anonymkode: 8df90...a3b 9
Gjest NotNaomi Skrevet 28. november 2017 #7 Skrevet 28. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi vet at landet blir slik. SSB sier at vi er i mindretall i 2100. Sannsynligvis mye før om ikke dette bremser opp. Anonymkode: 8df90...a3b Du skjønner ingenting. Jeg håper du kan lese deg opp litt. Og skjønne forskjellen. Og bli litt klokere og kunnskapsrik. Det er håp. Det er jo nettopp slike som deg som lar Norge bli mindre godt. At du ikke ser det. Du kan om du vil :-)
Gjest NotNaomi Skrevet 28. november 2017 #8 Skrevet 28. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi vet at landet blir slik. SSB sier at vi er i mindretall i 2100. Sannsynligvis mye før om ikke dette bremser opp. Anonymkode: 8df90...a3b Og fortell meg gjerne hvordan de som kom hit hadde det før de flyktet hit. Kan du det?
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #9 Skrevet 28. november 2017 1 minutt siden, NotNaomi skrev: Du skjønner ingenting. Jeg håper du kan lese deg opp litt. Og skjønne forskjellen. Og bli litt klokere og kunnskapsrik. Det er håp. Det er jo nettopp slike som deg som lar Norge bli mindre godt. At du ikke ser det. Du kan om du vil :-) Hva er det jeg ikke skjønner som SSB sier? Hva skal jeg skjønne annet enn sannheten? Anonymkode: 8df90...a3b 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #10 Skrevet 28. november 2017 Akkurat nå, NotNaomi skrev: Og fortell meg gjerne hvordan de som kom hit hadde det før de flyktet hit. Kan du det? Hva med de 67 millionene som er på flukt? Vil du invitere de hit? Ja eller nei. Hvorfor eller hvorfor ikke? Anonymkode: 8df90...a3b 6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #11 Skrevet 28. november 2017 3 minutter siden, NotNaomi skrev: Og fortell meg gjerne hvordan de som kom hit hadde det før de flyktet hit. Kan du det? Hva med de 250++ millionene lykkejegrene som er i tillegg til flyktningene? Som sier at de er flyktninger? Skal vi ta de innom en tur for så å sende dem ut igjen? Vil du ta kostnaden med dette? Anonymkode: 8df90...a3b 6
Gjest NotNaomi Skrevet 28. november 2017 #12 Skrevet 28. november 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med de 250++ millionene lykkejegrene som er i tillegg til flyktningene? Som sier at de er flyktninger? Skal vi ta de innom en tur for så å sende dem ut igjen? Vil du ta kostnaden med dette? Anonymkode: 8df90...a3b Lykkejegere? Godt du slipper å være det. Som er født med gullskje i munnen. :-)
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #13 Skrevet 28. november 2017 Det er ikke overraskende at denne massive innvandringen også har en negativ effekt på andre innvandrere. Anonymkode: 5c4f1...946 4
Gjest NotNaomi Skrevet 28. november 2017 #15 Skrevet 28. november 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det jeg ikke skjønner som SSB sier? Hva skal jeg skjønne annet enn sannheten? Anonymkode: 8df90...a3b Du vet ingen " sannhet ". Du har nok bodd her i hele ditt liv. Du må ha mer empati og innlevelse. Om du orker. Og vil ha mer kunnskap. Vi har så vi klarer oss i overskuelig framtid. Men å dele med oss? Nei,det byr i mot. Vi skal ha det best mulig vi. Og så driter vi i resten. Er du enig i det?
Gjest NotNaomi Skrevet 28. november 2017 #16 Skrevet 28. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: b6dfd...d90 Sitat
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #17 Skrevet 28. november 2017 8 minutter siden, NotNaomi skrev: Lykkejegere? Godt du slipper å være det. Som er født med gullskje i munnen. :-) 2 minutter siden, NotNaomi skrev: Du vet ingen " sannhet ". Du har nok bodd her i hele ditt liv. Du må ha mer empati og innlevelse. Om du orker. Og vil ha mer kunnskap. Vi har så vi klarer oss i overskuelig framtid. Men å dele med oss? Nei,det byr i mot. Vi skal ha det best mulig vi. Og så driter vi i resten. Er du enig i det? Ok, jeg registrere at du ikke svarer noe som helst på de reelle, saklige spørsmålene jeg kommer med. Istedet kommer du med tullespørsmål og føleri, som om det skal ha noe med hvilken innvandringspolitikk dette landet skal ha. Jeg skjønner at du er for ukritisk og åpen innvandring, så lenge du ikke kan forholde deg til dette på en saklig og politisk måte, kan ikke jeg diskutere det med deg. Du får ha en god kveld videre Anonymkode: 8df90...a3b 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #18 Skrevet 28. november 2017 4 minutter siden, NotNaomi said: Anonymkode: b6dfd...d90
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #19 Skrevet 28. november 2017 7 minutter siden, NotNaomi skrev: Du vet ingen " sannhet ". Du har nok bodd her i hele ditt liv. Du må ha mer empati og innlevelse. Om du orker. Og vil ha mer kunnskap. Vi har så vi klarer oss i overskuelig framtid. Men å dele med oss? Nei,det byr i mot. Vi skal ha det best mulig vi. Og så driter vi i resten. Er du enig i det? Saken, NotNaomi er ikke hvorvidt vi ønsker å hjelpe eller ikke. Jeg ønsker å hjelpe, og har både bidratt med penger og arbeid til frivillige organisasjoner. Men en for stor innvandring er heller ikke bærekraftig, fordi det utarmer velferdsstaten på sikt. Anonymkode: 650f2...496 5
Gjest NotNaomi Skrevet 28. november 2017 #20 Skrevet 28. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Saken, NotNaomi er ikke hvorvidt vi ønsker å hjelpe eller ikke. Jeg ønsker å hjelpe, og har både bidratt med penger og arbeid til frivillige organisasjoner. Men en for stor innvandring er heller ikke bærekraftig, fordi det utarmer velferdsstaten på sikt. Anonymkode: 650f2...496 Det handler ikke om å hjelpe. Det handler om å dele :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå