Gå til innhold

Hamstring og harryhandel fremover?

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I disse landene er jo lønningene lavere. Det er jo derfor prisen er lavere. Og da har jo ikke de som bor og jobber i disse landene råd til å kjøpe mer av slik mat enn vi kan her hjemme.

Anonymkode: 33bc5...91f

Da forstod du nok ikke innlegget. Grensehandel er vanlig i andre land også. Folk i Sverige og Danmark storhandler i Tyskland, tyskere storhandler i Polen osv

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Hva heter den allergien? Og hva med fisk?

Anonymkode: 52c5c...99a

Man kan ha kryssallergier :) 
http://www.allergiguiden.no/allergi/kryssallergi/

Og listen er lang, noen får kryssallergier, andre ikke :) 
Jeg har kryssallergi mot enkelte matvarer..

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før mennesker spiste kjøtt ...? Mennesket har da alltid spist kjøtt. Menneskets forfedre spiste kjøtt, og nettopp denne kjøttspisingen var avgjørende for utviklingen av vår art. 

Jeg er forresten fullt klar over at mennesker ikke trenger animalske produkter for å overleve (jeg har selv levd godt på vegansk mat i snart 20 år nå), men det er ingen grunn til å være historieløs. 

Anonymkode: 0af7c...09a

Snakker om tidlig i utviklingen. Altså før homo sapiens. Når mennesket gikk over til fettholdig og proteinrik kjøtt krympet magen og muskelmassen økte. 

Anonymkode: b5fad...791

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I disse landene er jo lønningene lavere. Det er jo derfor prisen er lavere. Og da har jo ikke de som bor og jobber i disse landene råd til å kjøpe mer av slik mat enn vi kan her hjemme.

Anonymkode: 33bc5...91f

Eh..Jo, kjøpekraften i Norge er desverre litt lav.. Er flere land som ligger foran oss :)  Tyskere, britere, Sør koreanere.... For å nevne noen :)

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakker om tidlig i utviklingen. Altså før homo sapiens. Når mennesket gikk over til fettholdig og proteinrik kjøtt krympet magen og muskelmassen økte. 

Unnskyld, men du har ikke helt snøring. 

Til og med sjimpanser spiser kjøtt, oftere enn vi trodde.

Hono sapiens var ikke de første som spiste kjøtt, du må en god del ledd og trolig minst 100 000 år før homo sapiens før du finner menneskeaper som var rene vegetarianere. Trolig mye mer. 

Om du skal påstå dette må du hoste opp en kilde. 

Anonymkode: 459f5...ca6

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld, men du har ikke helt snøring. 

Til og med sjimpanser spiser kjøtt, oftere enn vi trodde.

Hono sapiens var ikke de første som spiste kjøtt, du må en god del ledd og trolig minst 100 000 år før homo sapiens før du finner menneskeaper som var rene vegetarianere. Trolig mye mer. 

Om du skal påstå dette må du hoste opp en kilde. 

Anonymkode: 459f5...ca6

Les hva jeg skriver. Prøver du å misforstå? Tidlig i menneskets utvikling begynte vi med kjøtt. Det førte til at vi hadde mindre behov for stor mage fordi energimengden er såpass stor i mindre volum. Noen arter gikk ikke over til kjøtt og trengte derfor store mager og spiser hele tiden fordi maten de spiser inneholder langt mindre energi og fordøyes langsommere. Hvis urmennesket ikke hadde konvertert til kjøtt ville vi sannsynligvis kroppsform som en oppreist ku. 

Skrevet
4 timer siden, abc123detvardet skrev:

Fedme, fedme og mer fedme...

Ikke sant. Jeg er så glad jeg ikke liker søtsaker og NESTEN ikke drikker brus.  Dessuten bodde jeg i Sverige et par år, og HAATER Svensk mat (og drikke). Jeg har tilogmed opplevd å reise på "Norgeshandel" for å få tak i skikkelig juleøl.

Moralist ???  ......  Ikke i hele tatt, vil folk ha helseplager på sine eldre dager så værsågod.   Kjør på med sukker og fett !!

Anonymkode: 499f7...d80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...