Gå til innhold

Hamstring og harryhandel fremover?

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den heter allergi mot belgfrukter ;) Og man trenger ikke være allergisk for å bli dårlig av belgfrukter. Det er meget normalt å få luftproblemer av det, og noen er hardere rammet enn andre. Jeg kan ikke spise det. 

Hva med et variert kosthold...? Kjøtt er ikke Djevelens Verk. Jeg spiser fisk minst 3 dager i uken, men ikke faen om jeg lar være å spise kjøtt. 

Anonymkode: 375a0...7d2

Ok.

Anonymkode: 52c5c...99a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi spiser egentlig ikke så mye sjokolade eller snop, og drikker bare brus når julebrusen er i butikken eller fyllesjuka er på besøk, så jeg tror jeg må betale mer for å kjøre til Sverige enn hva sukkeravgifta totalt i året kommer på.. Er uansett BRA for helsa å spise mindre sukker, så jeg håper egentlig at 200 grams plata bikker 60 kr - da kommer jeg nok aldri til å kjøpe det :P

Anonymkode: ba558...08f

Norsk du. Jeg liker ikke bananer og derfor bør det bli skikkelig dyrt. Samme med røyk,brus,kjøtt, bensin osv.

Så lenge JEG ikke blir rammet. La de andre skvises.

Anonymkode: b5fad...791

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et annet forslag til hbordannman kan få nordmenn til å spise mindre godteri: lag mindre potetgullposer og sjokoladeplater. Nå er det nesten bare monsterposer for hele familien å få kjøpt.  Grrr! 

Anonymkode: 1d18f...3ca

Med 5 i familien er jeg glad for at porsjonspakninger til dobbel pris og mye emballasje ikke er normalen. Noen stordriftsfordeler bør vi kunne ha.

• Liker 2
Skrevet

Vi bor nær grensa og handler relativt ofte i Sverige. Kjøper kjøtt, melkeprodukter (de har veldig godt utvalg av laktosefrie produkter), dopapir, vaskemidler, tannkrem (den jeg bruker koster omtrent halvparten av hva den gjør i Norge), godteri, kaffe/te (mye bedre utvalg og billigere), og ofte frukt/grønt pga mye bedre utvalg. 

Anonymkode: adc0e...2a8

• Liker 1
Skrevet

Fedme, fedme og mer fedme...

Skrevet
Akkurat nå, abc123detvardet skrev:

Spørs helt hva man handler det da.

En gang i året (før jul) handler vi godis, men resten av året er det kjøtt og melkeprodukter. Og som den over her skriver, toalettpapir og tannkrem. Får også større og billigere beholdere med Sjampo og balsam. 

Anonymkode: 28e8a...4b2

Skrevet
1 minutt siden, abc123detvardet skrev:

Det kom formyndere frem! Han som ikke selv drikker for mye med billig øl, eller begynner å røyke ved billig tobakk. Ikke blir han usunn av billig sjokolade.

Ikke han selv. Men han tenker OSS, vi andre som trenger å bli passet på.

Gudbedre så irriterende slik formyndere er, det finnes en spesiell plass i helv... for slike.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Er svensker tykkere enn nordmenn. Er dansker tykkere enn svensker, tyskere tykkere enn dansker eller polakker tykkere enn tyskere.

Din logikk tilsier at sånn må det være. Norge dyrest og Polen billigste. Grensehandel mellom disse landene går slik.

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Med 5 i familien er jeg glad for at porsjonspakninger til dobbel pris og mye emballasje ikke er normalen. Noen stordriftsfordeler bør vi kunne ha.

Barnefamilier har alle mulige fordeler i samfunnet. Dette kunne dere faktisk gitt oss enkeltpersonshusholdninger.

Anonymkode: 6c4b1...043

• Liker 2
Skrevet

Bor i Bergen så det lønner seg ikke å ta en svipptur til Sverige

Anonymkode: c687e...1c4

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kom formyndere frem! Han som ikke selv drikker for mye med billig øl, eller begynner å røyke ved billig tobakk. Ikke blir han usunn av billig sjokolade.

Ikke han selv. Men han tenker OSS, vi andre som trenger å bli passet på.

Gudbedre så irriterende slik formyndere er, det finnes en spesiell plass i helv... for slike.

:fnise:. Dumt at helvete ikke eksisterer da :ohmy:

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sjelden i Sverige og handler. Blir en snartur over hvis jeg allikevel er i nærheten. 4-5 ganger i året. Har ca. 1 times kjøring til grensa og har ikke sett behovet eller prioritert det. Før nå. Handler det vi trenger i små kvanta lokalt i Norge.

Neste år er det ikke umulig at det blir nytt handlemåter. Kjøtt, sjokolade og brus er typisk lokkevarer som det blir litt av. Tar med rødvin og kjøper med snus til naboen.

Når avgiftene nå økes nå ser jeg helt klart at mer målrettete "fylle opp kjelleren" kan bli aktuelt. 

20kg kjøtt, 4 flasker vin, noen kg med 200g Freia til 10kr stk, 40-50 liter Pepsi Max osv. Med 5 i familien går det fort unna.

Ved å storhandle i Sverige holder det kanskje å kjøpe brød, melk og brunost lokalt. Burde merkes på husholdningsbudsjettet.

Flere som teller på knappene vurdere å legge om fra lørdagsgodt ingen på KIWI , til Sverige månedlig?

Teller ikke på knappene og lager ikke noe nummer ut av det. Handler jeg i Sverige, handler jeg i Sverige.

Anonymkode: daeb2...552

Skrevet

Godteri bør være dyrt og er virkelig ikke en vare jeg har interesse av å hamstre, og kjøtt spiser jeg ikke. De gangene jeg handler i Sverige, går det stort sett i varer som ikke finnes i Norge, samt vin. 

Anonymkode: 0af7c...09a

Skrevet

Jeg bor 5 minutter unna kaia i Sandefjord og er medlem av fjordline så der får jeg alltid gratis billetter, så jeg storhandler 1 gang pr mnd. Sparer kjempemye. 

Handler aldri godis og slikt, men fyller fryseren med kjøtt, handler inn en del ost, brus, saft og tørrvarer, samt vaskemidler osv

Anonymkode: 46cf0...a40

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i Sverige sånn omtrent 1 gang i måneden. Handler det jeg dda begynner å gå tom for. Handler meieriproduker og pålegg. Benytter jevnlige tilbud på karbonadedeig, litt kjøtt og svensk kylling. Kjøper grønnsaker (alt uten poteter), dyremat og andre forbruksvarer som frø (mye billigere!). Tar med litt brus og snus. Og innimellom en konfekteske (gave).

Trivelig med en luftetur av og til :)

Og jeg sparer penger på det.

Anonymkode: 3ae23...318

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Hva heter den allergien? Og hva med fisk?

Anonymkode: 52c5c...99a

IBS

Anonymkode: 90dcc...524

Skrevet

Veganere hadde ikke overlevd vinteren for 100 år siden. Før mennesker spiste kjøttprodukter så vi ut som kuer på 2 bein. Spinkle lemmer og stor cellulose mage.

Før mennesker spiste kjøtt ...? Mennesket har da alltid spist kjøtt. Menneskets forfedre spiste kjøtt, og nettopp denne kjøttspisingen var avgjørende for utviklingen av vår art. 

Jeg er forresten fullt klar over at mennesker ikke trenger animalske produkter for å overleve (jeg har selv levd godt på vegansk mat i snart 20 år nå), men det er ingen grunn til å være historieløs. 

Anonymkode: 0af7c...09a

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er svensker tykkere enn nordmenn. Er dansker tykkere enn svensker, tyskere tykkere enn dansker eller polakker tykkere enn tyskere.

Din logikk tilsier at sånn må det være. Norge dyrest og Polen billigste. Grensehandel mellom disse landene går slik.

I disse landene er jo lønningene lavere. Det er jo derfor prisen er lavere. Og da har jo ikke de som bor og jobber i disse landene råd til å kjøpe mer av slik mat enn vi kan her hjemme.

Anonymkode: 33bc5...91f

Skrevet

Ikke alle er en hel familie. Mange bor også alene. Og det hadde gått an å ha både små og store poser. I andre land har de små poser. 

Anonymkode: 1d18f...3ca

• Liker 2
Skrevet

Kjøper alltid MYE snus, 4x bokser hårvoks og muligens brett med brus. Samme varene en gang i mnd

Anonymkode: a6a5e...a1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...