Gå til innhold

Alternativ til kennel?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Første gang jeg hadde hunden min på kennel var han trøtt og slakk, samt virket nedfor, så jeg syntes det er utenkelig å levere han tilbake. Problemet er at ektemannen min har familie i utlandet, så vi måtte finne en annen løsning. Vi fant et opplegg som het Hjemmekennel (https://www.hjemmekennel.no/hjem) som er basert i Stavanger, men har familier flere plasser i landet, hvor du leverer hunden til veterinærgodkjente familier som ofte har erfaring med hund og gir den mye aktivitet og kos. Man kan velge om man vil ha hunden i en familie som har en eller flere hunder fra før, men vi ville ikke gi hunden vår for mange inntrykk med nye hunder han måtte tilpasse seg til. Så vi valgte en familie som ikke hadde hund fra før. Når vi fikk han tilbake etter en uke bortreist var han i hundre, godt humør og veldig aktiv og leken. Hadde fått mye mosjon og tur, da dette er en hund som krever mye aktivitet. Skal ALDRI levere hunden min tilbake på kennel. Vil heller levere den en plass hvor han får mye oppmerksomhet og kjærlighet fra en familie istedet for fra noen som har ansvar for typ ti hunder samtidig. Vi skal nå flytte til nordlandet, hvor denne bedriften ikke har vertsfamilier, ettersom de bare har familier i Stavanger, Oslo og Bergen for øyeblikket, men vi har som sakt familie i utlandet så vi må reise bort i juleferier og påske. Finnes det noe lignende opplegg der, om noen har erfaring? Det blir for vanskelig å måtte reise helt til Bergen med han for å plassere han, om vi bare er borte halvannen uke-2 uker. Han er som sakt sensitiv for å gå inn i kennel og familier med hund fra før, men jeg vil være sikker på at familiene er godkjente og trygge, slik som det var plassen jeg benyttet sist. Som sakt er normale kenneler IKKE et alternativ. Vil også helst ha oppdateringer om hvordan hunden har det om mulig da det er betryggende. Vi flytter til Bodø, men er villige til å kjøre noen timer om det er nødvendig. 

Endret av Leinder
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv dogbuddy.com, har ingen kjennskap til siden personlig altså. Men der kan man melde seg som hundepasser, og søke etter hundepasser etter behov. 

Skrevet (endret)

H

Endret av Hurrahei
Feil
Skrevet

Ei venninne av meg passer en hund jevnlig via dogbuddy :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...