AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #1 Del Skrevet 28. november 2017 For noen uker siden oppdaget vi noen insekter på vaskerommet. Etter å ha googlet litt, kom vi fram til at det er sølvkre, men begynner nå å lure. Vi fanget et levende voksent individ i går, tok bilde av det og zoomet inn. Da såg vi at det har hår! Er det skjeggkre vi har i hus? Noen som har peiling? Jeg håper og tror det er sølvkre, men er usikker. Det som taler for sølvkre, er at vi til nå bare har funnet dem i rom med tilgang på fuktighet (mest vaskerommet, men også noen få på kjøkken og bad og under sko i gangen). Det som taler for skjeggkre er at vi etterhvert nå har funnet ganske mange (finner 2-5 per dag og har fanget 30-40 stk i limfeller) og at de har hår!!! Får litt panikk her Anonymkode: bb094...108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #2 Del Skrevet 28. november 2017 Skjeggkre. https://www.bing.com/images/search?q=skjeggkre&FORM=HDRSC2 Anonymkode: d53e8...2c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #3 Del Skrevet 28. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjeggkre. https://www.bing.com/images/search?q=skjeggkre&FORM=HDRSC2 Anonymkode: d53e8...2c4 Synes det ligner, men vi finner de ikke på loftet, i stua og på soverom... De er heller ikke større enn ca 1 cm. Håper det er sølvkre... Anonymkode: bb094...108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pautina Skrevet 28. november 2017 #4 Del Skrevet 28. november 2017 har lurt på det samme selv, fang en i en glatt boks og se om den klarer klatre... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pautina Skrevet 28. november 2017 #5 Del Skrevet 28. november 2017 ser ut som sølvkre du har, midtre haletråd er ikke lang og mye smalere bakkropp en foran så tror du har flaks som meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #6 Del Skrevet 28. november 2017 3 minutter siden, pautina skrev: ser ut som sølvkre du har, midtre haletråd er ikke lang og mye smalere bakkropp en foran så tror du har flaks som meg Takk. Håper du har rett Jeg tror sølvkre selv også, men gubben er litt mer på at det er skjeggkre pga hårene og jeg er også blitt litt paranoid. Visste ikke at sølvkre har hår. Den klarer ikke å klatre på glatte flater. Vi la den i et eggeglass av porselen, og den klarte ikke å komme opp/ut av det. Har sett kre på veggen ved et par anledninger, men da på ru tapet i gangen og i en ru fuge på badet. Tror ingen har vært over 1,2 cm... Krysser fingrene! Anonymkode: bb094...108 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ørnefaren Skrevet 28. november 2017 #7 Del Skrevet 28. november 2017 Syns absolutt det minner om skjeggkre.. hør med skadedyrfirma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #8 Del Skrevet 28. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For noen uker siden oppdaget vi noen insekter på vaskerommet. Etter å ha googlet litt, kom vi fram til at det er sølvkre, men begynner nå å lure. Vi fanget et levende voksent individ i går, tok bilde av det og zoomet inn. Da såg vi at det har hår! Er det skjeggkre vi har i hus? Noen som har peiling? Jeg håper og tror det er sølvkre, men er usikker. Det som taler for sølvkre, er at vi til nå bare har funnet dem i rom med tilgang på fuktighet (mest vaskerommet, men også noen få på kjøkken og bad og under sko i gangen). Det som taler for skjeggkre er at vi etterhvert nå har funnet ganske mange (finner 2-5 per dag og har fanget 30-40 stk i limfeller) og at de har hår!!! Får litt panikk her Anonymkode: bb094...108 Den ligner ikke på sølvkre. Det har jeg hatt og sett altfor mange av. Gå inn på Anticimex.no og finn deres oversikt over ulike innsekter. Anonymkode: d2743...174 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #9 Del Skrevet 28. november 2017 Ser ut som skjeggkre 😔 Anonymkode: 9e09f...ca2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #10 Del Skrevet 28. november 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Den ligner ikke på sølvkre. Det har jeg hatt og sett altfor mange av. Gå inn på Anticimex.no og finn deres oversikt over ulike innsekter. Anonymkode: d2743...174 Har sett på mange bilder av sølvkre og de kommer i ulike nyanser alt etter alder, om de nettopp har byttet skall osv, så på noen bilder ligner de. Hårene såg vi bare når vi zoomet inn på den. Når de springer rundt på gulvet er det umulig å se detaljer. Har sendt en Mail og noen bilder til Mycoteam, så får vi se hva de sier. Håper fremdeles det er sølvkre Anonymkode: bb094...108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #11 Del Skrevet 28. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har sett på mange bilder av sølvkre og de kommer i ulike nyanser alt etter alder, om de nettopp har byttet skall osv, så på noen bilder ligner de. Hårene såg vi bare når vi zoomet inn på den. Når de springer rundt på gulvet er det umulig å se detaljer. Har sendt en Mail og noen bilder til Mycoteam, så får vi se hva de sier. Håper fremdeles det er sølvkre Anonymkode: bb094...108 Sender du mail til mycoteam så får du og en klekkelig regning i retur. Jeg har sett alt fra nye, små sølvkre til feite, gamle ekle. Ingen av den ligner på din på bildet. Anonymkode: d2743...174 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest justcurious Skrevet 30. november 2017 #12 Del Skrevet 30. november 2017 Huff. Håper dere blir kvitt dem. Ut i fra bildene synes jeg det ligner mest på skjeggkre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #13 Del Skrevet 30. november 2017 Si fra når du får svar da. Bildene dine lignet på de vi har funnet siste dagene.. Anonymkode: c96ba...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #14 Del Skrevet 1. desember 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Si fra når du får svar da. Bildene dine lignet på de vi har funnet siste dagene.. Anonymkode: c96ba...152 Vi tok kontakt med forsikringsselskapet da vi har superforsikring som dekker sopp og insektsproblmer også. Forsikringsselskapet har avtalt med Anticimex at de kommer og ser på insektene i neste uke og setter ut feller for kartlegging av problemet. Hørte ikke noe fra Mycoteam og har gitt dem beskjed om de ikke trenger å se på bildene likevel siden Anticimex er på saken. Oppdaterer når jeg vet noe mer. Anonymkode: bb094...108 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #15 Del Skrevet 5. desember 2017 Ja det hadde vært supert om du vil oppdatere når de har vært der Anonymkode: c96ba...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #16 Del Skrevet 6. desember 2017 På 5.12.2017 den 20.20, AnonymBruker skrev: Ja det hadde vært supert om du vil oppdatere når de har vært der Anonymkode: c96ba...152 Har nå hatt Anticimex på besøk og vi har skjeggkre i hus De har satt ut masse feller for å kartlegge hvor i huset de er og hvor mye vi har, så blir det mest sannsynlig behandling med gift om noen uker. Han som var her mente vi skulle blir kvitt dem, men det er tidkrevende og krever sannsynligvis flere runder med gift. Det kan ta opp mot to år å bli helt kvitt krekene. Dritt! Anonymkode: bb094...108 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #17 Del Skrevet 21. desember 2017 Vi har også oppdaget skjeggkre i hjemmet Har satt ut flere limfeller for kartlegging. Hvordan går det med dere? Har dere begynt med gift? Hvor mye er dere infisert mtp. antall skjeggkre i feller? Anonymkode: c61e9...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LISJ Skrevet 22. desember 2017 #18 Del Skrevet 22. desember 2017 Jeg har oppdaget sølvkre hjemme! Skal sette ut borsyrepulver til dem, nå i vinter sperrer jeg dem inne med kaffegrut og har kjøpt meg to maurbokser fra samme merke som lager borsyrepulver. Men hva er forskjellen mellom skjeggkre og sølvkre egentlig? Jeg fikk forresten sjokk når jeg så hvor mye tapetlim de hadde spist opp. Sykt kvalmt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #19 Del Skrevet 25. desember 2017 På 22.12.2017 den 23.29, LISJ skrev: Jeg har oppdaget sølvkre hjemme! Skal sette ut borsyrepulver til dem, nå i vinter sperrer jeg dem inne med kaffegrut og har kjøpt meg to maurbokser fra samme merke som lager borsyrepulver. Men hva er forskjellen mellom skjeggkre og sølvkre egentlig? Jeg fikk forresten sjokk når jeg så hvor mye tapetlim de hadde spist opp. Sykt kvalmt. Det høres kanskje ut som du har skjeggkre og ikke sølvkre. Skjeggkre elsker lim og papir og lever ofte i rom som er tørre, men har reder i bad og vaskerom for å legge egg. Hvis du googler litt ser du at skjeggkre er uhyre vanskelig å bli kvitt. Sølvkre oppstår gjerne hvis det er mye luftfuktighet på bad ol. Sølvkre er ofte få i mengden, mens har man skjeggkre har man ofte tusenvis av dem i hele huset! Anonymkode: c61e9...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #20 Del Skrevet 25. desember 2017 Javel jeg har satt ut 2 stk maurbokser til dem og venter på å få tak i et pulver fra et firma som hette for trinol tror jeg det faktisk var.... Anonymkode: a1af9...0e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå