Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg studerer helsefag på NKI. Jeg begynte for 2 uker siden, og føler jeg er i god rute da jeg allerede har skrevet 3 oppgaver, og det med barn, mann og jobb 2 dager i uka. Jeg må melde meg opp til eksamen som privatist, altså på privatistweb.no. Jeg vet ikke hvor lang tid jeg vil bruke på studiene, men har tilgang til dem frem til november 2018. For å ta eksamen til sommeren, må jeg melde meg opp i Januar. Det vil da væe ganske kjedelig hvis jeg ikke melder meg opp, men likevel er klar til eksamen i mai. Jeg tør dog ikke å ta sjansen på at jeg er ferdig til mai/juni, og neste eksamen kan da tas i november/desember... Det jeg lurer på er: kan jeg melde meg opp til Eksamen, men da senere melde avbud hvis jeg ikke er helt i mål med studiene? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man studerer ikke når man tar fag på videregående nivå, man er skoleelev. :)

Anonymkode: 2a46e...ca4

Skrevet

Jeg tror ikke du kan melde avbud, med mindre det er medisinske grunner til hvorfor du ikke kan ta eksamen. Er ståkarakter greit for deg, eller sikter du til høye karakterer? Jeg vet ikke hvor mye en eksamen koster nå, men du kan melde deg opp, prøve selv om du ikke føler deg helt klar, og om du stryker eller ikke er fornøyd kan du ta eksamen igjen til høsten. 

Anonymkode: 868c1...895

Skrevet

Da jeg tok eksamen som BUA i 2009 fikk jeg 4'er og var fornøy med det. Jeg føler ho at jeg har en form for press, da jeg er 8 år eldre og får 5'er på oppgavene mine. En 2'er er ikke helt greit, da ville jeg ha blitt veldig skuffet over meg selv. Sikter på en 4'er, minst... Så jeg kan ta eksamen flere ganger? Hvis jeg får en lav karakter jeg ikke er fornøyd med? Si at jeg får 3'er til eksamen i mai/juni, kan jeg melde meg opp en gang til til eksamen i november/desember?

Skrevet

du kan ta eksamen flere ganger, men du må betale for hver gang. Og det koster vel dobbelt så mye per fag hvis du har tatt faget før

Skrevet
Just now, Sarah1991 said:

Si at jeg får 3'er til eksamen i mai/juni, kan jeg melde meg opp en gang til til eksamen i november/desember?

Ja.

Anonymkode: 2a46e...ca4

Skrevet

Er ikke noe problem å melde seg av, eventuelt bare droppe å møte opp, men om du skulle velge å melde deg av blir ikke eksamensavgiften refundert. Dersom du velger å ta eksamen på våren og ikke er helt fornøyd med karakteren kan du først klage på karakteren. Om du ikke blir fornøyd med den nye karakteren kan du ta opp eksamen på høsten på ny, men eksamensavgiften blir dyrere siden du hadde en karakter fra før.

Skrevet
3 minutter siden, Sarah1991 skrev:

Da jeg tok eksamen som BUA i 2009 fikk jeg 4'er og var fornøy med det. Jeg føler ho at jeg har en form for press, da jeg er 8 år eldre og får 5'er på oppgavene mine. En 2'er er ikke helt greit, da ville jeg ha blitt veldig skuffet over meg selv. Sikter på en 4'er, minst... Så jeg kan ta eksamen flere ganger? Hvis jeg får en lav karakter jeg ikke er fornøyd med? Si at jeg får 3'er til eksamen i mai/juni, kan jeg melde meg opp en gang til til eksamen i november/desember?

Ja du kan ta eksamen flere ganger, både om du stryker eller får en karakter du ikke er fornøyd med. Som sagt vet jeg ikke prisen på eksamen nå, men den blir mye dyrere om du ønsker å forbedre karakteren. Så om du føler du kan ta deg råd til det, så er det en mulighet.

Anonymkode: 868c1...895

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...