AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #1 Skrevet 28. november 2017 Dere som er proff i sminke, kan dere anbefale meg basis sminke produkter? Som er gode! Jeg bruker Mac fondation, men er snart tom for den, må kjøpe inn ny. Jeg er lys huden, føler meg bleik men den. Hva gjør dere? Kam dere anbefale meg sånn en sett basis sminke produkter som dere bruker? Anonymkode: 8bd5f...ff3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #2 Skrevet 28. november 2017 Anser ikke meg selv som "proff" i alle fall, men mitt forhold til sminke endret seg drastisk etter at jeg begynte med BareMinerals-pudder foundation. Selv i min tørre/sensitive hud som ikke tåler alt mulig av sminke blender det seg fint inn og gir en flott finish. Det er enkelt å mikse farger, slik at jeg alltid har riktig nyanse tilgjengelig, uavhengig av tid på året. Den kan også bygges opp lagvis slik at du får den dekkevnen som passer deg. Anonymkode: 339ad...c2a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #3 Skrevet 28. november 2017 Da må du først svare på en hel rekke spørsmål: Hvor mye dekkevne vil du ha på hudsminke? Hvor mye liker du å sminke deg til hverdags? Hva slags hudtype har du, og hva er problemområdene? Hva slags budsjett har du? Vil du kunne lage mange forskjellige looker, eller har du en standarlook du liker å bruke alltid? Anonymkode: 07857...f7c 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #4 Skrevet 28. november 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Da må du først svare på en hel rekke spørsmål: Hvor mye dekkevne vil du ha på hudsminke? Hvor mye liker du å sminke deg til hverdags? Hva slags hudtype har du, og hva er problemområdene? Hva slags budsjett har du? Vil du kunne lage mange forskjellige looker, eller har du en standarlook du liker å bruke alltid? Anonymkode: 07857...f7c Trenger egentlig ikke å dekke så mye liler å sminke meg hver dag Har normal hud, men er litt mørk under øynene, fet er problemet mitt. Litt rynkete også syns jeg Ok budsjett, kan kjøpe hva jeg vil 2 looker kanskje Anonymkode: 8bd5f...ff3
Drømmern Skrevet 28. november 2017 #5 Skrevet 28. november 2017 (endret) Nå skal ikke jeg anbefale deg noen foundation, da min hud er mer tørr enn fet, men dersom du bruker en foundation med god dekk vil jeg anbefale deg å bruke bronzer og highlighter (siden du spørr etter basisprodukter og ikke bare foundation). Til hverdags er the Balm desert Bronzer fin - den gir passelig med farge og dekker også egenskapene du ville fått med en blush. Av highlighter til hverdags er the Balm sin lou manizer veldig fin, da den gir en naturlig glød istedenfor å glitre og gjøre noe poeng utav seg. Dette er naturligvis bare tips fra min side, og ikke noe du må gjøre (og kanskje du alt bruker denne typen produkter). Vil du har mer farge og highlight har too faced og hoola fine bronzere og Anastasia har et nydelig highlighterpalett. For mørke ringer under øynene kan du bruke en colour correctior i fargen peach under concealeren. Når du tar på foundation, stopp et stykke under øynene. Bruk kun concealer (og evt colour corrector) under øynene, fordi for mye produkt legger seg i linjene. Jeg vil også anbefale deg å sette sminken. Det gjør du med et transparent pudder (Laura mercier har et som er veldig populært, ellers har jeg også hørt mye bra om RCMA no colour). Bruk en svamp og legg pudder godt på under øyner og plasser hvor du har linjer og rynker (og hvor huden er fet). Bruk så en litt fluffy kost med litt produkt på til resten av fjeset og til å ta vekk det som er overflødig fra under øynene. Hvor lenge du lar produktet sitte før du børster vekk det overflødige avhenger av huden din, så der får du prøve deg litt frem. Det matter ned blanke områder (hvor huden er fet) og hindrer foundationen i å legge seg i linjene i huden din. Endret 28. november 2017 av Drømmern 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #6 Skrevet 29. november 2017 Kommer helt an på hvilken hudtype du har, hvilket hudproblem du evn har, og om du har sensitiv hud eller ikke. Mange produkter forværrer huden så blir det en ond sirkel med å måtte bruke mer sminke. Det jeg anbefaler til alle er mineralpudder på huden, og eventuelt en flytende concealer på problemområder. Foundation ser faktisk ikke bra ut på de fleste, det er mer bildesminke, men ikke gå-på-gata-sminke, og det er ikke bra for huden heller med alle kjemikaliene. Jeg anbefaler BareMinerals minerals om du har tørr og ikke sensitiv hud eller hudormer, dekker veldig bra, men trigger urenheter hos de som har sensitiv hud, dekker kviser godt, Tikei om du har normal hud, middels dekkevne og ser kjempe naturlig ut, dekkevnen kan bygges opp med flere lag, allergitestet og tetter ikke porene, Idun minerals om du har fet hud middels til høy dekkevne. Concealer fra Mac eller Etude house. Hvis du egentlig ikke har så mye hudproblemer eller ujevnheter i huden din ville jeg droppet pudder/Foundation helt , og kun brukt concealer, også bare sveipet over ansiktet med en bronzer for litt friskere farge. Bahama mama bronzeren, eller solpudderet fra Frøya Cosmetics er mine favoritter. Gir flott og naturlig glød og farge. Og en rouge i fargetone som passer til deg, rosa tone passer de fleste men om du har veldig mørkt hår så kan peach eller mer rød eller mørk tone passe. Anonymkode: 90f74...dd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå