AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #1 Skrevet 28. november 2017 Har to jenter på snart 2,5 år. De våkner så godt som hver natt, ekstremt unntaksvis sover de natta gjennom. Skjønner det er helt normalt at barn på den alderen våkner på natta fortsatt. Problemet er at når de våkner går det alltid minst to timer før man kan begynne å håpe på litt søvn igjen. Virker ikke som de er så plaget av det på dagtid heller. Merker heller ingen spesiell grunn til at de er våkne på natt, de bare er det av vane virker det nesten som. Tidligere sovnet de som regel fort igjen om jeg satt eller lå på rommet deres, men nå er de våkne uansett. Forskjellen er at de stort sett ikke gråter om jeg er der, går jeg fra dem på natta nå blir det ramaskrik. Hjelper heller ikke å sende pappan inn, da hyler de like mye. Har faste leggerutiner, leggetiden varier bare med maks 30 minutter, sjelden større variasjon enn det. Legger dem mellom 1900-1930. Sover 30 minutter i barnehagen. Har prøvd med både like lang dupp hjemme og å kutte ut duppen på dagtid. De våkner uansett. Våkner uavhengig av om vi er hjemme og ikke gjør noen ting spesielt, om vi opplever mye eller er på farten. Kort sagt, UANSETT hva vi gjør er det alltid minst to timer hver natt som går med til dette. Sliten og trøtt og føler meg som verdens verste mamma på dagene. Har pågått i over ett år nå. Noen som har tanker eller innspill? Anonymkode: 487be...d04
Duff Skrevet 28. november 2017 #2 Skrevet 28. november 2017 Jeg gav opp og ga gutten en katt. Når katten lå i senga var det stas så han måtte ligge stille så ikke katten gikk. Da sovnet han. Så hver natt la katten seg i senga og passet på han. 1
lillemeg90 Skrevet 28. november 2017 #3 Skrevet 28. november 2017 Vi hadde det også slik. Kuttet søvnen i barehagen og etter en uke sov han hele natten:) 1
Ulrikke Skrevet 28. november 2017 #4 Skrevet 28. november 2017 Tror man må prøve uten dupp på dagen over tid (type minst en uke) før man ser effekt. Men jeg tror det er løsningen her
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #5 Skrevet 28. november 2017 Kutt søvnen på dagtid, det går noen dager før dere ser effekten. Anonymkode: fef18...db4
Strawberrygirl Skrevet 28. november 2017 #6 Skrevet 28. november 2017 Vi har hatt det slik med jenta vår. Kuttet duppen på dag, og nå 14 dager etter begynner vi å se virkning. Ville gitt det et nytt forsøk over lengre tid 😊
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #7 Skrevet 28. november 2017 Ts her. Takker for innspill Spørs om vi får manne oss opp og kutte duppen helt da. Ikke at det har vært noe stort problem de dagene de er hjemne 😂 Men har vel følt på at de må få hvile litt i barnehagen, mye mer intenst der, og "alle" de andre barna (småbarnsavdeling) gjør det. Men så er det jo også slik at ett av barna på barselgruppa vi var med i sover 12 timer hver natt og 1 1/2 time på dag fortsatt. Så barn er vel særdeles forskjellige 😅 Må vel legge meg straks om det skal være håp om litt søvn 😴 Anonymkode: 487be...d04
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #8 Skrevet 28. november 2017 Det er ei kneik man må over, og etter det er det utrolig godt ungen min slutta å sove på dagen da hun var 2 år, da var det bare styr med søvn både dag og natt. Nå er hun og ett barn til de eneste som ikke sover på dagen på småbarnsavdelingen i barnehagen, så mens de andre sover har de voksne veldig god tid til disse to 😊 Anonymkode: fef18...db4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #9 Skrevet 28. november 2017 Sover de på samme rom? Hvis de gjør det, har du mulighet til å la dem få hver sitt? Vi måtte gjøre det med våre tvillinger, for våknet den ene så våknet den andre også. Og det er lettere å få en til å sove igjen enn to. Anonymkode: 64451...e81
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #10 Skrevet 28. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sover de på samme rom? Hvis de gjør det, har du mulighet til å la dem få hver sitt? Vi måtte gjøre det med våre tvillinger, for våknet den ene så våknet den andre også. Og det er lettere å få en til å sove igjen enn to. Anonymkode: 64451...e81 Ts igjen. Ja, de sover på samme rom. Har tenkt tanken, men er egentlig sjelden de vekker hverandre har jeg inntrykk av. Som oftest våkner de av seg selv, om du skjønner. Er heller sjelden at de vekker hverandre med gråt, ofte våkner de helt "uten videre" og uavhengig av hverandre 🤔 Anonymkode: 487be...d04
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #11 Skrevet 28. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ts igjen. Ja, de sover på samme rom. Har tenkt tanken, men er egentlig sjelden de vekker hverandre har jeg inntrykk av. Som oftest våkner de av seg selv, om du skjønner. Er heller sjelden at de vekker hverandre med gråt, ofte våkner de helt "uten videre" og uavhengig av hverandre 🤔 Anonymkode: 487be...d04 Sånn var mine også, men det gav seg da vi flyttet den ene til et annet rom. De våknet uten at det var pga lyd fra den andre. Anonymkode: 64451...e81
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #12 Skrevet 28. november 2017 Vi trumfet igjennom at pappaen også kunne ta de ved 2 års alder. Det er ikje snakk om at de ikke er ‘trygge’ på han etter 2 år. For at jeg skulle kunne være en god mor trengte jeg avlasting etter 730 dager der jeg var den eneste som kunne ‘ta dem’ Anonymkode: 65976...03f 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #13 Skrevet 28. november 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn var mine også, men det gav seg da vi flyttet den ene til et annet rom. De våknet uten at det var pga lyd fra den andre. Anonymkode: 64451...e81 Hmm 🤔 da ble det brått en ting til å vurdere 😅 takk for innspill 😊 Ts Anonymkode: 487be...d04
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #14 Skrevet 28. november 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Spørs om vi får manne oss opp og kutte duppen helt da. ok.. da får du bare akseptere at de våkner hver natt da. Ellers, ta bort dagsøvn slik at de er trøtt nok å sove hele natten. Anonymkode: bae72...078
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå