Gå til innhold

Datens bestevenn er en dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dater en fyr, alt er egentlig supert, men.. bestevennen hans er altså en dame. Og det er vel egentlig ikke noe krise i seg selv, men dette er en skikkelig pen dame. Og de henger sammen støtt og stadig, fester sammen og drar på turer sammen, pluss at de deler alt med hverandre. Kjenner jeg blir litt småbekymret for om det er mulighet for at han er friendzonet av henne og at hun plutselig en dag skal få øynene opp for han eller lignende. 

Er det ikke slik at menn som regel vil ha seg med en dame om de er venner? Kanskje jeg er veldig fordomsfull nå,men..  han nevnte en gang at han aldri har vært interessert i henne på den måten, men jeg klarer ikke helt å kjøpe at han er interessert i MEG på den måten, men ikke ei smellvakker snelle som han i tillegg er BESTEvenner med :/ 

Hva hadde dere tenkt? Vi er over 30, hun er i slutten av tjueåra.

Anonymkode: 638e1...6a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å legge til at han har bilder av henne på veggen hjemme og har bilde sammen med henne som profilbilde på Facebook.. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Glemte å legge til at han har bilder av henne på veggen hjemme og har bilde sammen med henne som profilbilde på Facebook.. 

Høres merkelig ut...

Anonymkode: 9f503...486

• Liker 9
Skrevet

Det har ikke så mye å si hva hun eller han tenker og føler, men om disse tankene og følelsene du har rundt dette er noe du kan leve med. Selv om ingen av dem gjør noe som helst galt er det jo faktisk deg selv du må tenke på først og fremst. Om du ønsker å gå ut av forholdet fordi du er ukomfortabel med situasjonen er det jo ingenting feil med det. Du må nesten bare kjenne på magefølelsen. Hva er greit for deg og hva er riktig for DEG? :) Du har lov til å være egoistisk, men samtidig kan du bare kontrollere dine egne handlinger, ikke andres.

Jeg hadde nok ikke hatt det spesielt bra i et slikt forhold, men det er ikke fordi hadde hadde gjort noe feil, han hadde bare vært feil for akkurat meg.

Anonymkode: 13501...824

• Liker 2
Skrevet

Høres veldig spesielt ut, dette er nok en han beundrer og har / har hatt følelser for ja, blitt friendzonet av, og ja dagen kan komme at hun får opp øynene for han på en romantisk måte, spesielt når hun ser at han kan være romantisk med andre damer! 

Bilder på veggen? Av bare henne? Høres snarere obsessive ut..... Med mindre det er en bildekollasj med 15 bilder av alle hans venner og situasjoner og hun tilfeldigvis er med på et par av de bildene. 

Og jo , alle menn jeg har vært venn med har på et eller annet tidspunkt enten prøvd seg på meg, eller innrømt år senere at de hadde følelser for meg, og mange av mine kamerater og bekjente har sagt rett ut at "vi blir jo bare venn med damer fordi de er deilige, hadde aldri ikke pult deg/vennindene mine liksom" .... Såeh, jeg hadde blitt skeptisk og tviler på jeg hadde giddet å ta datingen noe videre. Minner meg om en historie som lå her om en som en jente hadde blitt sammen med, og hver gang hans bestevenninde ringte slapp han alt han hadde i hendene for henne og lot dama si i stikken, selv når dama var nyoperert, og bestevenninda hans ringte å "var lei seg" så dro han heller å overnattet hos henne enn å passe på kjærsten og joda det var visst også heeelt naturlig å spoone og holde rundt henne "venninda" hans, for hun var jo så lei seg. Ehh. Neitakk til en sånn kjæreste. 

Anonymkode: 93dd4...51a

• Liker 4
Skrevet

Ja han er nok friendzona, og han vil ha henne. 

Anonymkode: 1f469...6e8

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en god mannlig venn som anser meg som hans bestevenn. Han ble kjent med meg og min ektemann og er fadder til et a barna våre. Det har aldri vært snakk om friendzoning av meg, for vennskapet vårt startet som et vennskap. Jeg hadde slitt med eg nært vennskap med en jeg tidligere hadde avvist, fordi jeg hadde tvilt på vennskapsbånd og motivet hans til vennskap. 

Ut fra egne erfaringer er jeg derfor ikke redd kvinnelige bestevenner/nære venner. Men heller skeptisk til kvinnelige bekjente/venner. 

Det som dog ringer litt bjeller her er at hun har en veldig stor rolle i hans liv, og siden de er gode venner er sjansen stor for at han vil la henne beholde like mye plass. Mye av plassen en partner/du skulle hatt.... 

Dette ble visst ikke så hjelpsomt, TS. Sorry! 

Anonymkode: 1f219...243

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en god mannlig venn som anser meg som hans bestevenn. Han ble kjent med meg og min ektemann og er fadder til et a barna våre. Det har aldri vært snakk om friendzoning av meg, for vennskapet vårt startet som et vennskap. Jeg hadde slitt med eg nært vennskap med en jeg tidligere hadde avvist, fordi jeg hadde tvilt på vennskapsbånd og motivet hans til vennskap. 

Ut fra egne erfaringer er jeg derfor ikke redd kvinnelige bestevenner/nære venner. Men heller skeptisk til kvinnelige bekjente/venner. 

Det som dog ringer litt bjeller her er at hun har en veldig stor rolle i hans liv, og siden de er gode venner er sjansen stor for at han vil la henne beholde like mye plass. Mye av plassen en partner/du skulle hatt.... 

Dette ble visst ikke så hjelpsomt, TS. Sorry! 

Anonymkode: 1f219...243

Vil bare bemerke noe til det du skriver og det er at det trenger ikke å være sånn at de(menn i sånne vennskap)/han har blitt avist direkte etter å ha prøvd seg direkte, i det tilfellet så er det jo enkelt og vanligst vil jeg tro å kutte båndet med denne "kompisen" sett at man er venninden her, men mennene "lar seg " friendzone ved å henge med dama over tid og tro at hun oppfatter det som dating, så forteller denne dama til sin "gode kompis" (slik hun ser han som) at åååå jeg har møtt en fyr og er så forelsket, og introduserer kompisen sin (som egentlig er keen på henne) som en venn til andre, og dermed forstår gutten at han er friendzonet og ikke er noe vits å prøve seg. Så jenta er ofte i god tro om at det fortsatt er et vennskap og alltid har vært et vennskap , mens gutten innerst inne er såra og fortsetter å være "venn" med håpet om at hun "en dag skal se hvor bra han er". Er så prakteksemplarisk historie. 

Anonymkode: 93dd4...51a

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville vært skeptisk, men legg fra deg at hun er smellvakker. Kanskje hun objektivt sett er finere enn deg, men valget på deg utseendemessig handler nok om at du også er vakker og har trekk han foretrekker.

Anonymkode: ca6d4...fe2

Gjest Overrasket
Skrevet

Min beste venn er en utrolig flott kvinne. Vi er veldig nære. Jeg har aldri kysset henne, eller villet kysse henne. Jeg har delt hotellrom med henne (noe jeg har lest på KG at er veldig fy-fy), men selv det klarte vi å gjøre helt fint som venner. Jeg skal innrømme at jeg ikke har bilder av henne på veggen, da. Men poenget mitt er at det er mye fordommer og lite absolutte sannheter om dette temaet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...