AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #1 Skrevet 27. november 2017 Startet i ny jobb som ringevikar i sommer. Føler meg litt utenfor på jobb.. Opplever kollegene mine som hyggelige, men har vanskeligheter med å føre en ordentlig samtale. Jobber bare i gjennomsnitt 1 gang i uken, så er ikke lett å holde seg varm. Etter å ha snoket litt på facebook ser jeg alle er venner der, utenom meg. Kanskje ikke så rart, de vet kanskje ikke hva jeg heter til etternavn. Føles ut som alle er så gode venner på jobb, og jeg føler meg veldig fortsatt som "hun nye". Jeg får skryt og diverse, så regner med de liker meg. Jeg er alltid blid og gjør mitt beste.. Det skal arrangeres julebord, men jeg har dessverre ikke mulighet til å gå grunnet en annen avtale Anonymkode: d3587...f42
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #2 Skrevet 27. november 2017 Jeg føler meg også utafor. På grunn av at jeg ikke har barn og er singel. Anonymkode: 8c455...acd
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #3 Skrevet 28. november 2017 Om du har blitt bedt til julebordet, så ville jeg prioritert det over den andre avtalen om du kan. Det er faktisk viktig at folk kjenner til deg på jobb, og du bør kjenne til dem - hvis ikke så vil man som du nå skriver om, oppleve utenforskap. For det er veldig lett å havne i fella som "annenrangs" ansatt som vikar eller hjelp på timebasis, og mange blir ikke engang bedt på julebord, sosiale tilstelninger eller kurs siden mange ikke gidder å satse på vikarer. Så er du bedt ville jeg benyttet meg av den muligheten til å bli litt bedre kjent. Anonymkode: 49aab...bb2 3
Glitnir Skrevet 28. november 2017 #4 Skrevet 28. november 2017 Støtter svaret over! Så lenge folk er hyggelige mot deg er det neppe slik at de mener å holde deg utenfor. Kan hende de tenker at du ikke vil involvere deg så mye siden du jobber der så sjelden og sikkert har andre sosiale kretser. Legg dem til på Facebook da vel, vis initiativ. Og for all del: Gå på det julebordet, med mindre den andre avtalen er svært viktig og umulig å flytte på. Slike tilstelninger er en gylden mulighet til å komme mer inn i miljøet. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #5 Skrevet 28. november 2017 Legg avtalen du allerede har til en annen dag. Her har du jo fått en gyllen mulighet til å involvere deg mer sosialt med kollegaene dine. Anonymkode: 81168...e17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå