AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #1 Skrevet 27. november 2017 Er snart ferdig med bachelorgraden min og tenker å starte jobbprosessen ganske snart. Hvordan er det med å spørre professorer og andre lærere om hjelp. Er det normalt? Hadde vært stas om jeg kunne ha kontaktet bedrifter via dem, slik jeg stiller i overtak Anonymkode: 1c6ba...31b
Glitnir Skrevet 28. november 2017 #2 Skrevet 28. november 2017 Hva mener du med å spørre dem om hjelp? Og hvordan kontakter du bedrifter via dem? Det er nok en del som oppgir veileder som referanse, eller eventuelt andre lærere man har hatt mye med å gjøre. Eller spør dem om generelle tips. Men utover det skjønner jeg ikke helt hvordan du mener du skal "spørre lærere om jobb"? 2
Alvario Skrevet 28. november 2017 #3 Skrevet 28. november 2017 Gjør du ett veldig bra studiet, eller utmerker deg positivt kan det godt være en lærer som på eget initiativ sier hen kan være referanse for deg. Ellers er det ikke normalt å ha lærere som referanser fra høgskole/universitet. Om man da ikke har hatt spesiell tett kontakt eller skrevet bachelor eller master om ett snevert felt veilederen din/læreren er inni fagfeltet til. Har man derimot praksis i studiet kan man veldig gjerne spørre dem om de vil være referanse for deg.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #4 Skrevet 28. november 2017 Det høres ut som om du trenger litt hjelp til jobbsøkerprosessen. Be om et kurs via NAV, så lærer du hvordan man gjør det. Og nei, du kan ikke drive og spørre professorene dine om de kan hjelpe deg med jobb. Anonymkode: 1ab6a...5a8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå