Gå til innhold

Sodastream, verdt pengene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg drikker brus daglig. Jeg er ganske kresen på brus. 
Det må være coca cola. ikke zero bullshit eller billig versjon. Fanta og ekte fanta, ikke billig versjon. 
Jeg merker forskjellen med en gang. Familien har testet meg i en blindtest. Prøvd å lure meg flere ganger. Jeg merker det alltid. Fordi jeg er såpass kresen. Trodde sodastream skulle funke.. det gjorde det ikke. Drakk litt de første ukene.. men klarte ikke å slå meg til ro med smaken. Den "orange" er det samme som coop sin billigversjon av fanta. 
Eneste jeg faktisk likte med sodastream, det var ginger ale. altså ingefærøl. Mest fordi jeg drikker aldri ingerfærøl, selv om at jeg liker det. Er snakk om kun til jul, for mamma bruker å kjøpe det til jul. 

Søsteren min som også drikker brus daglig. Men som ikke er så kresen som meg. Og hun varierer, hos meg så er det cola, punktum. alt annet er "kos", cola er min tørstedrikk. 

Anonymkode: 509f7...1fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Lillekråka skrev:

Jaa, eller syreskader og syreskadee, er ikke sååå ekstremt som det hørtes ut som på meg .. men litt , husker jeg måtte bruke en sånn slipe maskin på noen av tennene ( fortenne om jeg husker riktig) og slipe vekk det som var ødelagt, var jo helt gjennomsiktig litt av tennene i bånn og helt spist og taggete - så jeg kutta meg på tunga ogsånt :P det var litt flaut ja haha...

meen, håper det er riktig da ? At sodastream er bedre mot tennene? Noen her som veit det? :) 

Med mindre smakstilsetningene inneholder mye syre da? Håper noen her veit noe om det 😅

Anonymkode: e7d47...1da

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker brus daglig. Jeg er ganske kresen på brus. 
Det må være coca cola. ikke zero bullshit eller billig versjon. Fanta og ekte fanta, ikke billig versjon. 
Jeg merker forskjellen med en gang. Familien har testet meg i en blindtest. Prøvd å lure meg flere ganger. Jeg merker det alltid. Fordi jeg er såpass kresen. Trodde sodastream skulle funke.. det gjorde det ikke. Drakk litt de første ukene.. men klarte ikke å slå meg til ro med smaken. Den "orange" er det samme som coop sin billigversjon av fanta. 
Eneste jeg faktisk likte med sodastream, det var ginger ale. altså ingefærøl. Mest fordi jeg drikker aldri ingerfærøl, selv om at jeg liker det. Er snakk om kun til jul, for mamma bruker å kjøpe det til jul. 

Søsteren min som også drikker brus daglig. Men som ikke er så kresen som meg. Og hun varierer, hos meg så er det cola, punktum. alt annet er "kos", cola er min tørstedrikk. 

Anonymkode: 509f7...1fa

Vi er ikke kresne på smaken sånn sett, jeg kan lett drikke billigversjonene, å det går kun i sukkerfritt :P så har kanskje vendt meg fra smaken på sukker

• Liker 2
Skrevet

Her går det for fulle mugger. Absolutt verdt pengene! 

• Liker 2
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre smakstilsetningene inneholder mye syre da? Håper noen her veit noe om det 😅

Jaaa, jeg er litt blank der 😂men synes nesten at den er best med kun vann egentlig , har smakt maaange av de forskjellige sukkerfrie smakene og også de med sukker/ , og flere er jo greie og drikke, men den siste tiden så har det gått kun i «naturell» :P Syns det er nesten er mest med massemasse kullsyre 😍 

Endret av Lillekråka
Skrivefeil
Skrevet
14 minutter siden, Lillekråka skrev:

Jaaa, jeg er litt blank der 😂men synes nesten at den er best med kun vann egentlig , har smakt maaange av de forskjellige sukkerfrie smakene og også de med sukker/ , og flere er jo greie og drikke, men den siste tiden så har det gått kun i «naturell» :P Syns det er nesten er mest med massemasse kullsyre 😍 

Jeg er ikke noen fan av farris feks, så blir nok ikke naturell på meg :P 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke noen fan av farris feks, så blir nok ikke naturell på meg :P 

Jeg synes heller ikke farris er noe godt ... men naturell med sodastream er faktisk godt 😱 Ellers så er det jo flere smaker smaker som er gode da , kan hende jeg bare har drikt så mye av de at jeg blir litt lei :P men prøv deg fram så finner dere sikkert noe dere liker :D 

• Liker 1
Skrevet

Søsteren min drikker mye pepsi max, og fikk soda stream av kjæresten til jul i fjor. Har fortsatt til overs å ha hørt at hun har brukt den én gang. Vet personlig at jeg ikke hadde giddet bryet, men hver sin smak...

Anonymkode: 58916...515

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det på grunn av smaken? Veit at det ikke blir nøyaktig som Pepsi men :P 

Ja, det er på grunn av smaken. Uansett hvor mye bobler du tilsetter så blir det ikke i nærheten av boblene i kjøpebrus. Å tro du får solgt mawkinen igjen, kan jeg opplyse deg om at ikke er lett. Du wkal ha mye flaks og en lav pris for å få den solgt. 

Og du som ikke forstår hvordan folk har økonomi til å kjøpe brus. De fleste kjøper neppe en og en enkelt flaske, men hamstrer når store pakninger er på salg. Slik som nå, coop obs har 8 tlasker Pepsi Max til kr. 99. Da blir ikke utgiftenenså høye. Når en ikke drikker alkohol, og heller ikke kaffe, så skal en da ha noen laster og noe å drikke. 

Til sammenligning så koster det om lag kr. 100 å butte patronen til en sodastream. I tillegg kommer smakstilsetning og avskrivning på selve maskinen og fornyelse eller utvidelse av "flaskeparken" til maskinen. Så utgiftene til bruk av maskinen koster og. 

Ja, vann er gratis i kranen....

Anonymkode: 0fbad...9b7

Skrevet

Vi fikk sodastream da vi flyttet, og her brukes den flere ganger om dagen. Vi drikker uten ekstra smakstilsetning, kun vann. Før vi fikk den, kjøpte jeg mye Farris på butikken.

Vi drikker lite brus da.

• Liker 2
Skrevet

Bare tenk på at du kan bli syk av å få i deg for mye kullsyre, TS.

Anonymkode: 81c15...b68

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare tenk på at du kan bli syk av å få i deg for mye kullsyre, TS.

Anonymkode: 81c15...b68

Hva mener du? Hvorfor?

Skrevet
På 28.11.2017 den 7.22, AnonymBruker skrev:

Ja, det er på grunn av smaken. Uansett hvor mye bobler du tilsetter så blir det ikke i nærheten av boblene i kjøpebrus. Å tro du får solgt mawkinen igjen, kan jeg opplyse deg om at ikke er lett. Du wkal ha mye flaks og en lav pris for å få den solgt. 

Og du som ikke forstår hvordan folk har økonomi til å kjøpe brus. De fleste kjøper neppe en og en enkelt flaske, men hamstrer når store pakninger er på salg. Slik som nå, coop obs har 8 tlasker Pepsi Max til kr. 99. Da blir ikke utgiftenenså høye. Når en ikke drikker alkohol, og heller ikke kaffe, så skal en da ha noen laster og noe å drikke. 

Til sammenligning så koster det om lag kr. 100 å butte patronen til en sodastream. I tillegg kommer smakstilsetning og avskrivning på selve maskinen og fornyelse eller utvidelse av "flaskeparken" til maskinen. Så utgiftene til bruk av maskinen koster og. 

Ja, vann er gratis i kranen....

Anonymkode: 0fbad...9b7

FYI så fikk jeg enkelt solgt min gamle maskin da jeg oppdaterte til en ny modell. Hadde den ikke lenge ute på finn før jeg fikk napp (den var noen år gammel, og fikk kanskje igjen en hundrelapp mindre enn jeg gav for den).

Jeg bruker min maskin mer eller mindre hver dag! Blander med Fun Light appelsin eller fruktfest.

Og man kan få mye mer kullsyre i denne enn i vanlig brus, det er da bare å fortsette å tilføre kullsyre til man er fornøyd.

Ja det koster ca 100,- å skite patron, men nå holder også patronene lenge da. 

• Liker 1
Skrevet

Også trenger du jo ikke kjøpe de smakstilsettningene heller! Du kan kjøpe saft feks :) Kjøpe yndlingssaften din 😃

Skrevet
On Monday, November 27, 2017 at 10:07 PM, gladjenta93 said:

Samboer drikker ca 2 liter pepsi max pr dag og vi har brukt soda stream fast i over 1,5 år nå. Vet ikke om det er så økonomisk mye bedre, men vi slipper MYE pant og mye "tunge løft" på butikken da de veier en del. Med andre ord; Praktisk mye bedre :-) 

Oi, i alle dager? Og hver dag?? Er dette normalt rundt omkring? Det høres da forferdelig usunt ut både for kropp og tenner! 

Anonymkode: 096ff...aeb

Skrevet

Noen som vet hvor mange trykk med kullsyre man skal tilsette for å få tilsvarende bris? Og hvilken smakstilsetning tilsvarer grønn bris? Kjøpt smak med lime/sitron, men den var ikke god..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...