Gå til innhold

Folk som foretrekker å leve alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grunnen til at noen mennesker har vanskelig med å forstå\akseptere at det finnes mennesker som foretrekker å leve alene?

Anonymkode: 37d4e...c79

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til at noen mennesker har vanskelig med å forstå\akseptere at det finnes mennesker som foretrekker å leve alene?

Fordi mennesker er sauer. 

• Liker 3
Skrevet

Fordi det er alltid er litt vanskelig å forstå at andre har andre preferanser, ønsker og behov enn en selv, særlig når disse preferansene skiller seg fra det de fleste anser som normalen.

• Liker 1
Skrevet

:vetikke:

Anonymkode: 1f7e8...614

Skrevet

Det har jeg lurt på også, jeg tror i første omgang det er ekstroverte personlighetstyper som har vanskelig for å være alene selv, langt mindre kose seg i eget selskap. Slike som tror de gjør en aleneboer en stor tjeneste hvis de kommer på besøk eller tar med vedkommende ut til lufting. Ja ja, det høres mer slitsomt ut det da.

• Liker 3
Skrevet

fordi man ikke fungerer sammen med en partner, ikke klarer å finne den rette og når man er alene slipper man drama og klaging. Slipper rot og mas og man slipper å bli deppa fordi man skal overanalysere. Slipper å føle seg mindre elsket, bra osv fordi partneren trekker seg unna på et vis... for man er forelska også blir de lei deg også blir det mye kjefting osv.

Anonymkode: 46cb7...90a

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

fordi man ikke fungerer sammen med en partner, ikke klarer å finne den rette og når man er alene slipper man drama og klaging. Slipper rot og mas og man slipper å bli deppa fordi man skal overanalysere. Slipper å føle seg mindre elsket, bra osv fordi partneren trekker seg unna på et vis... for man er forelska også blir de lei deg også blir det mye kjefting osv.

Anonymkode: 46cb7...90a

Jeg vet ikke hva du svarer på her, men det er ikke hva jeg spurte om.

Skrevet

Jeg vil si at det i så fall er personer som ikke forstår at enkelte liker å bo alene, som har et problem. Noen klarer ikke å være alene, andre foretrekker det eller lærer seg å være komfortabel alene. Det er litt slitsomt når folk begynner å lure på om man er skeiv, fordi man alltid er singel. Og det er ikke slik at man owe somebody an explanation. Spør person som spør deg, neste gang om hvorfor. Du får garantert ikke svar, på spørsmålet ditt om hvorfor, they probably gonna roll they’re eyes on you. 

Anonymkode: 8f91c...318

• Liker 1
Skrevet
19 hours ago, caskerette said:

Det har jeg lurt på også, jeg tror i første omgang det er ekstroverte personlighetstyper som har vanskelig for å være alene selv, langt mindre kose seg i eget selskap. Slike som tror de gjør en aleneboer en stor tjeneste hvis de kommer på besøk eller tar med vedkommende ut til lufting. Ja ja, det høres mer slitsomt ut det da.

Jeg er ekstrovert, og det er en av grunnene til at jeg faktisk vil bo alene. 
Jeg kan bestemme alle dager som jeg selv vil, jeg dra ut med venner, invitere folk på besøk, akkurat når det passer meg :) 
Har prøvd samboerskap, og kjedet meg raskt, fordi det ble mange hjemmekvelder... 
Skal jeg først ha en rolig kveld hjemme, så foretrekker jeg det alene, hvor jeg kan svinse rundt i pysj, vaske og rydde litt, danse rundt på gulvet med ett glass vin, sitte i sofa å lakke negler, og sitte å se dumme tv-serier/filmer :) 

Men til TS: jeg møter sjelden noen som ikke skjønner at jeg vil bo alene, og de få gangene jeg møter noen som ikke har full forståelse for at en kvinne over 30 år vil bo alene, ja da er det fordi dem lurer på om jeg ikke vil ha noen å dele økonomien med... 

Skrevet

"På seg selv kjenner man andre" er det noe som heter. 

Anonymkode: 51d6a...3aa

Gjest NotNaomi
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bry seg om hva andre " aksepterer " ? 

Gjest NotNaomi
Skrevet
19 timer siden, Maleficenta skrev:

Fordi mennesker er sauer. 

Ja,saueflokken følger en ofte. Men glem nå ikke at den flokken følger gode formål også. Og da er det jo glimrende:-) 

Men føles det ikke rett før en. Gå vekk :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...