AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #1 Skrevet 27. november 2017 Hvorfor er det slik at mange har behov for å "slå fra seg" før man slår seg til ro? Hvorfor er det viktig for mange å oppleve one night stands, drikke masse uten å ta hensyn til partner, flørte hemningsløst osv? Kjenner flere som har brutt ut av forhold fordi de ønsker å "leve livet". Er virkelig dette som er å leve det såkalte livet? Anonymkode: ece10...c7c
Maleficenta Skrevet 27. november 2017 #2 Skrevet 27. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det slik at mange har behov for å "slå fra seg" før man slår seg til ro? Hvorfor er det viktig for mange å oppleve one night stands, drikke masse uten å ta hensyn til partner, flørte hemningsløst osv? Kjenner flere som har brutt ut av forhold fordi de ønsker å "leve livet". Er virkelig dette som er å leve det såkalte livet? Anonymkode: ece10...c7c Lurer på om det er fordi den de vil ut av forholdet med ikke er den rette? 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #3 Skrevet 27. november 2017 3 minutter siden, Maleficenta skrev: Lurer på om det er fordi den de vil ut av forholdet med ikke er den rette? Antageligvis.Men man sier jo at de som ikke "opplever dette" kommer til å angre. Anonymkode: ece10...c7c
Maleficenta Skrevet 27. november 2017 #4 Skrevet 27. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Antageligvis.Men man sier jo at de som ikke "opplever dette" kommer til å angre. Anonymkode: ece10...c7c Det tror jeg er fordi de ikke er klare for å etablere seg ennå. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #5 Skrevet 28. november 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det slik at mange har behov for å "slå fra seg" før man slår seg til ro? Hvorfor er det viktig for mange å oppleve one night stands, drikke masse uten å ta hensyn til partner, flørte hemningsløst osv? Kjenner flere som har brutt ut av forhold fordi de ønsker å "leve livet". Er virkelig dette som er å leve det såkalte livet? Anonymkode: ece10...c7c Det er ingen som kan påstå at fasiten er "slå seg til ro". Selv om mange gjør dette pga at det er det som er normen i samfunnet og at det forventes av dem, er det likevel ingen fasit. Fasiten er å gjøre akkurat det man vil, så lenge man vil, og når man vil. Så blir det opp til hver enkelt hva de velger å gjøre og når de gjør det. Det å leve livet, er akkurat hva man gjør det til, ikke hva andre påstår er fasit og "normalt". Anonymkode: 9c564...f3d 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #6 Skrevet 28. november 2017 Folk er forskjellige. Anonymkode: 09563...9a3 1
herzeleid Skrevet 28. november 2017 #7 Skrevet 28. november 2017 Tenker i mange tilfeller at det kan være noe midtlivskrise-aktig, der en føler en bør ha opplevd mer osv. Det virker på meg som de tristeste tilfellene, fordi det gjerne er såpass sent i livet at det er en familie rundt som blir skadelidende og det i seg selv er noe trist over den eldre gubben/tanten som prøver å kompensere for et følt press for å ha opplevd mer. Når det gjelder yngre folk er det kanskje like mye snakk om en forventning om at en skal være "ung og fri", og at en dermed ikke satser så seriøst før senere i livet.
RoH Skrevet 28. november 2017 #8 Skrevet 28. november 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen som kan påstå at fasiten er "slå seg til ro". Selv om mange gjør dette pga at det er det som er normen i samfunnet og at det forventes av dem, er det likevel ingen fasit. Fasiten er å gjøre akkurat det man vil, så lenge man vil, og når man vil. Så blir det opp til hver enkelt hva de velger å gjøre og når de gjør det. Det å leve livet, er akkurat hva man gjør det til, ikke hva andre påstår er fasit og "normalt". Anonymkode: 9c564...f3d For meg høres det ut som om du beskriver noen som er totalt uten ansvar.
herzeleid Skrevet 28. november 2017 #9 Skrevet 28. november 2017 4 minutter siden, RoH skrev: For meg høres det ut som om du beskriver noen som er totalt uten ansvar. Ja det fremstår i allefall som en person jeg aldri kunne stolt på.
Cuntzilla Skrevet 28. november 2017 #10 Skrevet 28. november 2017 Er jo utrolig mange variasjoner av denne situasjonen, med ulike grunner til at det skjer. Men jeg tenker generelt litt som @Maleficenta, at hvis han/hun har lyst å rive seg løs fra det forholdet de er i, så føles kanskje ikke det forholdet veldig riktig eller viktig for dem. Å "slå seg til ro" er heller ikke fasiten for et bra liv for alle mennesker til ethvert tidspunkt. Ser ut som du håner de som vil "leve livet" fordi du ikke er interessert i det, men det kan føles mer riktig for andre og betyr nok mer for dem enn å bare muligheten til å gå på fylla.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #11 Skrevet 28. november 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det slik at mange har behov for å "slå fra seg" før man slår seg til ro? Hvorfor er det viktig for mange å oppleve one night stands, drikke masse uten å ta hensyn til partner, flørte hemningsløst osv? Kjenner flere som har brutt ut av forhold fordi de ønsker å "leve livet". Er virkelig dette som er å leve det såkalte livet? Anonymkode: ece10...c7c Det er derfor det er så viktig å få rast fra seg før man etablerer seg Anonymkode: ff80c...317
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #12 Skrevet 28. november 2017 5 timer siden, RoH skrev: For meg høres det ut som om du beskriver noen som er totalt uten ansvar. Det er meget mulig at en slik person jeg beskriver, ville ønsket å hatt lite ansvar. Det er heller ingenting i veien for at denne personen er et svært godt menneske, men ønsker ikke mer ansvar og belastning enn personen kan tåle og trives med. Altfor ofte ser vi hva som skjer når personer som tror de tåler ansvar, ikke takler det likevel. Det er mye mer ansvarsfullt å ha lite ansvar og takle det, istedenfor å gamble med hva man innbiller seg at man tåler for deretter å kjøre alt på dunken. Mange flere involverte sitter da skuffet og trist igjen. Dette ser man daglig. 4 timer siden, herzeleid skrev: Ja det fremstår i allefall som en person jeg aldri kunne stolt på. For meg faller det mye lettere å stole på noen som har litt ansvar de har full kontroll på, enn noen som har mye ansvar og bare sånn nogenlunde kontroll på det. Det handler om oversikt og hva man kan få av belastning av det man har ansvaret for. Det høres ut som du er svært forutinntatt. Anonymkode: 9c564...f3d
herzeleid Skrevet 28. november 2017 #13 Skrevet 28. november 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg faller det mye lettere å stole på noen som har litt ansvar de har full kontroll på, enn noen som har mye ansvar og bare sånn nogenlunde kontroll på det. Det handler om oversikt og hva man kan få av belastning av det man har ansvaret for. Det høres ut som du er svært forutinntatt. Anonymkode: 9c564...f3d Artig at det du skriver virker å ha så lite med det som ble skrevet tidligere å gjøre. Du skrev: 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Fasiten er å gjøre akkurat det man vil, så lenge man vil, og når man vil. Jeg tror ikke du trenger være "svært forutinntatt" for å ikke ha så stor tillit til en slik person.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå