Hilde Skrevet 29. januar 2005 #1 Skrevet 29. januar 2005 Jeg har i en måneds tid hatt vondt i føttene, særlig i høyre fot. Kan godt være at jeg egentlig kun har problemer med høyrefoten, men at venstrefoten har blitt overbelastet. (Om jeg står stille så hviler jeg alltid på venstrefoten pga smerter i den andre, og jeg halter litt også.) Det gjør vondt når jeg tråkker ned, men det gjør også vondt når jeg beveger foten. Jobben min innebærer at jeg går og står hele dagen, og om jeg har fri et par-tre dager på rad er smertene nesten borte. Et par dager med jobb igjen fører derimot til at det er like vondt.. Det blir bedre av å ta smertestillende, men jeg vil ikke bruke det hele tiden heller. Skal bestille legetime på mandag, men vil gjerne høre om det er noen "Hobbyleger" her som har noen tips om hva det kan være.
Dru Skrevet 29. januar 2005 #2 Skrevet 29. januar 2005 Mer eller mindre ukvalifisert gjetning tilsier feil sko. Jeg har hatt problemer med det mange ganger, nå sist i en jobb der jeg ikke fikk ha mine egne sko.
Hilde Skrevet 29. januar 2005 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2005 Jeg har jobbet sånn lenge nå, og har hatt samme gode sko hele tiden. Har prøvd med andre sko også, men det blir ikke bedre.
shi Skrevet 30. januar 2005 #4 Skrevet 30. januar 2005 Hvor i foten gjør det vondt? Er du hypermobil? Plattfot? Går du med høyhælte sko? Sliter litt med føttene selv, og det er utrolig mye som kan spille inn, og vanskelig å si noe konkret uten mer detaljer.
Hilde Skrevet 30. januar 2005 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2005 Det gjør vondt i hælen, og på siden av foten under ankelbenet. Er ikke plattfot, går med høye hæler et par ganger i måneden (dvs, ikke den siste måneden..), og har ikke skadet meg som jeg har merket. Om jeg vrir foten slik at stortåa går mot det andre benet, så gjør det skikkelig vondt. Det virker som om det er noe som er "betent" på utsiden av foten, og som blir verre av å bli strukket. *sukk* Ikke lett å forklare med ord det her.. :-?
Litago Skrevet 30. januar 2005 #6 Skrevet 30. januar 2005 Jeg er absolutt ingen doktor-ku så jeg vil bare ønske deg god bedring! :-)
Hilde Skrevet 1. februar 2005 Forfatter #7 Skrevet 1. februar 2005 Var hos legen i går, og jeg har senebetennelse i akilleshælen/på siden av foten. Så nå er det et par-tre uker med piller, også skal jeg være i fin form igjen. Må få meg "oppbygningssåler" visstnok, som skal bidra til at det ikke skjer igjen. Allerede etter å ha tatt tre piller er jeg mye, mye bedre!! :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå