majan Skrevet 29. januar 2005 #1 Skrevet 29. januar 2005 Jeg skal lage invitasjoner og bordkort, og nå lurer jeg på hvordan jeg får skrivd ut gullskrift??? det er mange forskjellige farger men ingen som er i gull. snufs
Annie78 Skrevet 29. januar 2005 #2 Skrevet 29. januar 2005 Da må du vel velge noe som ligner på gullskrift på dataen og printe det ut med fargeskriver.... Er kanskje ikke så lett å finne frem til den riktige gullfargen, så du må nok prøve litt... Men vil skriften vises så godt med gullskrift? Vi skal ha gull som en av fargene våre, men har sort skrift, da dette vises best.... Har i stedet gullbånd, gullfarge på skygger rundt bilder o.l.....
majan Skrevet 29. januar 2005 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2005 heisann, har vært i en hobbyforretning idag hvor de hadde printet ut med gullskrift og det var jo bare kjempe fint - og ja du ser godt hva som står skrevet i tekstene
lene Skrevet 30. januar 2005 #4 Skrevet 30. januar 2005 På word hos meg var det en farge som hete gold...Synes vel egentlig den var ganske gul da.. Men det er mulig å gå inn å justere på fargene - prøv deg fram så får du kanskje fram en farge du synes ligner på gull... Bare si ifra hvis du trenger mer hjelp.
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2005 #5 Skrevet 30. januar 2005 Det er ikke mulig å skrive ut gullfarge på printere. (da mener jeg skinnende gull) Dette må gjøres på et trykkeri og er ganske dyrt. Men det går helt sikkert an å finne en farge som ligner på gull, men det blir likevel ikke den skinnende gull.
~umulia~ Skrevet 30. januar 2005 #6 Skrevet 30. januar 2005 Når kusinen min giftet seg lagde hun invitasjonen selv, og hun hadde skrevet ut med gull. (skinnende gull) Hun hadde kjøpt en gull-farge patron til skriveren sin. Vet ikke om man får tak i det her. Hun bor i England. Men jeg er enig med deg. Det er skikkelig stilig. Kan du ikke spørre i hobbyforetningen hvordan de hadde fått det til?
smilepia Skrevet 30. januar 2005 #7 Skrevet 30. januar 2005 Gull farge patroner til skrivere kan jo evt bestilles på internett dersom de ikke finnes til salg i norge.. Har ikke undersøkt dette selv da, men om du bare googler litt tenker jeg du finner mye :-) Lykke til.
Blueberry Skrevet 31. januar 2005 #8 Skrevet 31. januar 2005 Kanskje det hadde vært penest dersom du skriver med gullpenn for hånd...? Er det mye du skal skrive?
majan Skrevet 31. januar 2005 Forfatter #9 Skrevet 31. januar 2005 hmm jeg fant gullskrift på maskinen men det synes jo ikke på de arkene vi skal bruke i invitasjonene våre. så derfor kommer jeg til og bruke enten svart eller svart/brun farge, trur det kommer til og bli fint. ellers takk for alle svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå