Gå til innhold

uke 10 stor mage og svære pupper

miamia23

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er gravid i uke 10, vært relativt kvalm de siste 4 ukene, så har ikke klart å spise så altfor mye, men har fått i meg en normal menge mat per dag. vært lite godis pga kvalmen, foruten den siste uken med litt sjokolade. 

Jeg har allerede fått ganske stor mage synes jeg.. og puppene mine har blitt enorme.. søsteren min sa at hun så ut osm meg når hun var 6 mnd på vei. så fikk meg til å føle meg feit. men alle graviditeter er vel forskjellige? er det noen andre førstegangsgravide som opplever det samme som meg? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, det er forskjellig for alle. :) Det kan også være luft for magen din, og at den blir mindre igjen snart.

Ei venninne av meg som er så og si likt med meg fikk stor mage allerede rundt uke 10, og den har bare vokst. Imens går jeg, uten mage. Det skal vel sies at hun er lav og tynn, og jeg er gjennomsnittlig høyde med god overvekt. Slikt kan også ha noe å si. 

Det er helt normalt å føle at magen er for stor..eller for liten! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livmoren kommer ikke over symfysen før rundt uke 12 så det er nok enda bare luft :) brystene blir større på grunn av hormoner.

Anonymkode: 4292a...2b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så mye mer gravid ut i uke 10 enn jeg gjør nå i uke 16. Var så mye luft og oppblåsthet at magen så diger ut. 

Men ro deg ned, det er helt vanlig, ikke føl deg tjukk og ikke føl at det er noe feil med deg eller magen. Noen får magen tidligere enn andre. 

Anonymkode: a7bb7...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 8 og sliter med forstoppelse. Pleier å ha helt flat mage, men i ettermiddag da jeg slapp den ut var den omtrent som da fotballfrue var høygravid... 😅

Anonymkode: fa488...df5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, miamia23 skrev:

Hei! 

Jeg er gravid i uke 10, vært relativt kvalm de siste 4 ukene, så har ikke klart å spise så altfor mye, men har fått i meg en normal menge mat per dag. vært lite godis pga kvalmen, foruten den siste uken med litt sjokolade. 

Jeg har allerede fått ganske stor mage synes jeg.. og puppene mine har blitt enorme.. søsteren min sa at hun så ut osm meg når hun var 6 mnd på vei. så fikk meg til å føle meg feit. men alle graviditeter er vel forskjellige? er det noen andre førstegangsgravide som opplever det samme som meg? :(

Du er nok bare oppblåst. Ellers begynner puppene å vokse tidlig men ikke i samme fart hele veien 😉

Anonymkode: bdc87...cf8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, miamia23 skrev:

Hei! 

Jeg måtte oppi mammabukser fra uke 14. Fra rundt uke 12 hadde jeg gått opp to bh str. Men merket at klær begynte å bli trange rundt uke 10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...