Gå til innhold

Deres meninger om dette 🏠 ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg har vært på leting etter hus vi kan bli gamle i sammen. Vi har lett i 1,5 år, og begynner å miste håpet litt. Vi bor hos hans foreldre og det er vi blitt leie på. Vi har lett å lett, innom Finn flere ganger om dagen. Har vært på en del visninger, og vært i 2 forskjellige budrunder som vi ikke vant. 

Dette huset har vi sett på litt og var i et møte idag med dem. Vi kan gjøre en del endringer, mtp på badene, altså flisene, kjøkkenet, gulvet osv.. I tillegg til at vi får 100.000kr å gjøre endringer for, om vi blir en av de første som kjøper. Om vi bestemmer oss for det, så kan huset bli ferdig i mai neste år. 

Vi er litt av og på, mtp om det er for tett til naboene.. Det blir 2 garasjer melken hver hus, og om vi kjøper så blir det hus nr1.

Hva tenker dere?

https://www.finn.no/realestate/newbuildings/ad.html?finnkode=107804097

Anonymkode: d76cf...583

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kjøpt! Jeg bor i rekkehus, med flere rekker på området. Ser overraskende nok sjeldent folk ute. 

Anonymkode: 14cba...03d

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner ikke området, men tenker at dere får ganske mye innhold for pengene. Fire soverom, to stuer, to bad og vaskerom er jo veldig bra! Kjedet enebolig er jo i praksis egentlig et litt forbedret rekkehus. Fordelen er at du ikke deler vegger med naboene (bortsett fra garasjen), men ulempen er at din egen uteplass ikke blir særlig stor. (Noe som også kan være en fordel, for plenklippingen tar i alle fall ikke så lang tid ;) ) Hvor godt man trives handler i bunn og grunn om hvordan naboene er. De aller fleste naboer er heldigvis helt normale folk med normal folkeskikk. 

Anonymkode: 22a18...7e6

• Liker 1
Skrevet

Dette ser veldig bra ut. Dere burde kjøpe! 

Anonymkode: 79e29...39a

• Liker 1
Skrevet

Det er viktig at dere får uteplass som ikke er klin inntil naboen. Jeg bor i rekkehus, ende. Terrassen er foran enden og naboen sin på den andre siden av skilleveggen. For å si det sånn så hører jeg alt de snakker om og vice versa. Derfor har jeg opparbeidet meg en uteplass ut på tomta og rundt hjørnet. Greit med naboer, men de trenger ikke å høre hva jeg og besøkende snakker om.

Anonymkode: 2b954...b12

Skrevet

Syns der var ingen lagringsplass, men det er jo rimelug standard på nye hus.. (argh!) Fint hus ellers, hvordan blur innsyn til oppholdsrommene fra veger etc? 

Skrevet (endret)

Dette er ikke min drømmebolig men kan si litt objektivt hva jeg tenker. 

Positivt- innholdsrik planløsning. Tenker at dette er en ok plass å bo med små barn. Flytter sikkert inn mange barnefamilier i området. Derimot tenker jeg at hvis dere tenker å fylle alle soverommene blir muligens 144kvm litt liten plass. Synes også det var litt dyrt men jeg kjenner ikke prisnivået i området. Det leder meg inn på spørsmål nr 2 - er dette deres drømmeområde? Fordi bunn i grunn så er jo hvor man vil være det viktigste.. 

noen ting å tenke på. 

- Hvor lang tid tar det før utbyggingen blir ferdig? Ikke kult å bo på byggeplass med konstant støy 07-17. 
- Hvor skal gjester parkere? 
- Totalpris? Hvis dere tenker å bli gamle her går jeg ut i fra at dere vil velge noe annet enn den typiske gule tre staven og hvite sterile kjøkkenfronter. 
- Plassering av huset. Ser for meg at det er mye støy ved lekeplassen i alle fall tidsrommet 14-19 kanskje lenger på sommeren. 
- Hva er planene for resten av området? Hvis "utsikten" av skog man liker blir byttet ut med rekkehus om 4 år så er ikke det så kult kanskje.. 
- Som Torelli skriver ser det ut som det ikke er tegnet inn noen lagringsplass. Synes også kjøkkenet virker litt "trangt" og ønsker du/dere så åpent kjøkken?
- Uteplassen er også meget viktig. En bekjent bor i skrekkeksemplet på nære uteplasser. Det går ikke an å være ute i 3 min før naboen titter over gjerdet og skal slå av en prat..
- Har dere EL bil? Evt vurderer det i fremtiden? Er det mulighet for det? 

Hvis dette er huset dere ender opp med fordi dere har sett på hus i 1,5 år og dette bare ble "det" så synes jeg ikke dere bør kjøpe. Men om dette huset ligger hvor dere vil bo, er i deres prisklasse og dere virkelig liker det så sier jeg kjør på! :) 

Endret av Pmaxqueen
for mange mellomrom
  • Liker 3
Skrevet

Jeg synes ikke dere skal se primært etter hus 'dere skal bli gamle i'.. Vanligvis må man bo i flere hus før man ender opp der man vil være. 

Anonymkode: 76b27...486

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, Pmaxqueen skrev:

Dette er ikke min drømmebolig men kan si litt objektivt hva jeg tenker. 

Positivt- innholdsrik planløsning. Tenker at dette er en ok plass å bo med små barn. Flytter sikkert inn mange barnefamilier i området. Derimot tenker jeg at hvis dere tenker å fylle alle soverommene blir muligens 144kvm litt liten plass. Synes også det var litt dyrt men jeg kjenner ikke prisnivået i området. Det leder meg inn på spørsmål nr 2 - er dette deres drømmeområde? Fordi bunn i grunn så er jo hvor man vil være det viktigste.. 

noen ting å tenke på. 

- Hvor lang tid tar det før utbyggingen blir ferdig? Ikke kult å bo på byggeplass med konstant støy 07-17. 
- Hvor skal gjester parkere? 
- Totalpris? Hvis dere tenker å bli gamle her går jeg ut i fra at dere vil velge noe annet enn den typiske gule tre staven og hvite sterile kjøkkenfronter. 
- Plassering av huset. Ser for meg at det er mye støy ved lekeplassen i alle fall tidsrommet 14-19 kanskje lenger på sommeren. 
- Hva er planene for resten av området? Hvis "utsikten" av skog man liker blir byttet ut med rekkehus om 4 år så er ikke det så kult kanskje.. 
- Som Torelli skriver ser det ut som det ikke er tegnet inn noen lagringsplass. Synes også kjøkkenet virker litt "trangt" og ønsker du/dere så åpent kjøkken?
- Uteplassen er også meget viktig. En bekjent bor i skrekkeksemplet på nære uteplasser. Det går ikke an å være ute i 3 min før naboen titter over gjerdet og skal slå av en prat..
- Har dere EL bil? Evt vurderer det i fremtiden? Er det mulighet for det? 

Hvis dette er huset dere ender opp med fordi dere har sett på hus i 1,5 år og dette bare ble "det" så synes jeg ikke dere bør kjøpe. Men om dette huset ligger hvor dere vil bo, er i deres prisklasse og dere virkelig liker det så sier jeg kjør på! :) 

Vi har tenkt og diskutert, og vi slår dette fra oss. I begynnelsen så det bra ut men etter nøye tenking og drøfting med selgeren, så ble det ikke så positivt. For det første, dette huset vi tenkte på ligger ved vei, så det blir mye bil som passerer forbi. Og de andre husene som ser bedre ut, de er over vår budsjett. For det andre så hadde vi lyst å oppgradere litt, men å oppgradere parkett kommer på ca 40.000 og oppgradering fra panel til gips er ca.66.000. For å ikke snakke om badet og kjøkkenet. Oppgraderingen er veldig dyr! Det du får fra utbyggeren er som så. Billig og helt standard løsning. For det tredje, vi får ikke feks lov å kjøpe blandebatteri et annet sted, bare for å nevne noe. 

Vi har bodd i to leiligheter, bygd vårt eget hus, så dette er fjerde huset vi leter etter, så ja da er vi litt kravstore.Vi håper at etter jul og nyttår blir det lysere tider på husmarkedet. 🙏

Anonymkode: d76cf...583

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...