Gå til innhold

Innafor å sitte på kafe i flere timer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som svarer som har jobbet på cafe og irriterer dere over at kunder sitter i flere timer OG det er flere ledige bord på cafeen. Hvorfor? Det må vel bare være bra for ryktet til stedet at det er folk der. Hyggelig må det da også være? 

Anonymkode: 8af66...c7d

• Liker 1
Skrevet

Jeg sitter ca maks 2 timer på en café. Liker ikke å sitte i "all evighet". Kommer an på hvor mange som er i caféen og så klart. 

Har selv jaktet på ledig sete i caféer, og jeg skjønner at nybakte mødre liker å slarve, men å oppta halve caféen med unger og barnevogner og bleier og bleieskift i opptil 6 timer?! 

Ha en plakat på døren som sier maks 2 timer og at man legger merke til de som kommer så pleier det som regel å løse seg. 

Anonymkode: 63451...3d8

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som svarer som har jobbet på cafe og irriterer dere over at kunder sitter i flere timer OG det er flere ledige bord på cafeen. Hvorfor? Det må vel bare være bra for ryktet til stedet at det er folk der. Hyggelig må det da også være? 

Anonymkode: 8af66...c7d

Det tenker jeg og. Dersom det er ledige bord og man ikke opptar plassen for nye kunder som  skal kjøpe. Det er tiltrekkende for en cafè og andre utesteder, butikker også, at det er folk som hygger seg og er der.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er servitør, og jeg jobber på en ganske så populær kafe, det er en mann som stikker innom nesten hver dag, og han er der i flere timer og han tar et helt bord, leser avisene og kjøper kun en svart kaffe.  Det er selvfølgelig greit når det ikke er så mange kunder, men det er selvfølgelig irritrende når vi har mye folk som venter på et ledig bord. Det er ingen som tør å si noe , for han er jo veldig hyggelig sånn sett.  

Skrevet

Jeg sitter aldri i flere timer uten grunn. Kanskje om jeg venter på et fly/buss/tog eller lignende når jeg er ute og reiser kan jeg godt sitte ved et kafebord i en par timer. Men jeg bruker som regel å kjøpe noe å spise/drikke i denne perioden. Gjerne et måltid og noe dessert med kaffe etterpå. Hvis jeg ser det er fullt og folk venter på å få seg bord drar jeg og finner på noe annet i stedet. Det er veldig mye synsing rundt dette og folk har forskjellige meninger, men det mest diplomatiske synet på dette er jo at jo; så lenge det ikke er fullt kan man gjerne sitte der litt ekstra. Men for guds skyld om du har planer om å sitte og strikke der hele dagen uansett om kafeen er stappfull anbefaler jeg at du drar hjem til en venninne og gjør dette i stedet. :)

• Liker 3
Skrevet

Kaffe og kake varer en halvtime. Skal du sitte lenger, må du kjøpe mer!

Anonymkode: 8df83...552

• Liker 1
Skrevet

Du er bare til irritasjon. I det minste bør du bytte kafé hver time

Anonymkode: a66f8...2fb

Skrevet

Det er frekt å sitte der i timesvis, om du har kjøpt én kopp kaffe. En kaffe i timen bør være minimum. Selv om det er ledige bord til andre gjester. 

Anonymkode: 105b4...dab

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid hatt "hemmelige caféer", steder hvor det ikke er mye folk, hvor jeg ikke møter kjente og hvor jeg kan kjøpe meg kaffe med påfyll -for å sitte i noen timer. Men jeg spør de som jobber og har dialog når det er faste steder, for da går det an å ha litt blikk rundt og med arbeiderne sånn at heg flytter meg/gjør meg ferdig om det skulle komme så mye folk at jeg sitter i veien. De caféene jeg har "hatt" har typisk vært nesten glade for at jeg sitter, da ser koseligere ut for evt. nye kunder. I Oslo var gamle caféen på toppen av glassmagasinet (borte nå, ikke sånn som det var) en sånn café for en kompis, på Sagene var det flere bortgjemte bakgårdscaféer, kunstnernes hus noen ganger og jeg brukte også å sitte på et litt bortgjemt kultursenter som ikke hadde mange "sitte ned-gjester". En må finne de man "hjelper" istedet for å være i veien for (om du skal ha fast (hemmelig ;) ) café, så blir du godt mottatt. :)

Anonymkode: 3cd2a...031

• Liker 3
Skrevet

Jeg har jobbet på kafé og det er bare et problem hvis det er fullt og du kjøper én kaffe i løpet av tre timer. Ellers er det bare å sitte. Herregud hva folk skal irritere seg over.. :)

Anonymkode: ffbe5...b7b

• Liker 3
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kaffe og kake varer en halvtime. Skal du sitte lenger, må du kjøpe mer!

Anonymkode: 8df83...552

Så man skal aldri få gå ut, og skravle med venner, eller få sitte og kose seg. Mener ikke at man skal få sitte i mange timer. Men 30 min er jo bare latterlig.

Anonymkode: efa9e...1b7

• Liker 2
Skrevet

Man betaler jo ikke bare for kaffen og et sted å sitte. Man betaler jo også for at kafén skal overleve, så man komme å sitte der en annen gang. 

Slik tenker ihvertfall jeg. Særlig på de rundt der jeg bor. Det er verdt noen kroner at stedet overlever, så vi kan gå dit igjen senere. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har kjent folk som omtrent har bodd i forskjellige cafèer på fast basis. De kjøper en ting og sitter der lenge for å prate med folk. evt. se og bli sett. Til sist reiser de seg opp for å gå, men havner fort på neste cafè. Jeg forstår at det kan bli et irritasjonsmoment om folk ikke kjøper mer enn en ting på mange timer. 

Anonymkode: 6f5f8...a3e

Skrevet

Tja om du ikke har noen bedre ting å bruke tiden din på en å sitte i timesvis på en kafe så er vel det greit.  For min egen del syntes jeg det er andre valg i livet en timevis på kafe som blir prioritert

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Stina234 said:

Tja om du ikke har noen bedre ting å bruke tiden din på en å sitte i timesvis på en kafe så er vel det greit.  For min egen del syntes jeg det er andre valg i livet en timevis på kafe som blir prioritert

Øuhm..? Høres ut som du tror at det kun er folk som sitter å er "dagdrivere" som går på café på denne måten. Men jeg vet at fryktelig mange (majoriteten som sitter alene vil jeg påstå, untatt pensjonister) bruker caféen som et substitutt for hjemmekontoret/studieplassen. Det er godt å ta seg noen timer ut blant folk selv om en ikke har tid til å være sosial, rett og slett. 

Det kan godt hende det ikke hører hjemme i din hverdag, men jeg har skrevet mange timer med arbeid gjort fra café. Ikke alle har en fast arbeidsplass eller et kontor, og sånn sett så er café og bibliotek den store redningen i hverdagen.   

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid hatt "hemmelige caféer", steder hvor det ikke er mye folk, hvor jeg ikke møter kjente og hvor jeg kan kjøpe meg kaffe med påfyll -for å sitte i noen timer. Men jeg spør de som jobber og har dialog når det er faste steder, for da går det an å ha litt blikk rundt og med arbeiderne sånn at heg flytter meg/gjør meg ferdig om det skulle komme så mye folk at jeg sitter i veien. De caféene jeg har "hatt" har typisk vært nesten glade for at jeg sitter, da ser koseligere ut for evt. nye kunder. I Oslo var gamle caféen på toppen av glassmagasinet (borte nå, ikke sånn som det var) en sånn café for en kompis, på Sagene var det flere bortgjemte bakgårdscaféer, kunstnernes hus noen ganger og jeg brukte også å sitte på et litt bortgjemt kultursenter som ikke hadde mange "sitte ned-gjester". En må finne de man "hjelper" istedet for å være i veien for (om du skal ha fast (hemmelig ;) ) café, så blir du godt mottatt. :)

Det her likte jeg! Skal jammen lete etter noen hemmelige kafeer til meg selv :P

Skrevet

Vel, når folk bruker en cafe som om det er et bibliotek, så blir jeg ganske irritert. 

Personlig så mener jeg at det er greit å sitte der i et par timer og gjøre litt arbeid, men å tilbringe flere timer på en cafe og uten å kjøpe så mye, er feil. 

Hadde en kunde som satt der i over 5 timer. Kjøpte en kaffe med gratis påfyll. Man kan jo ikke jage dem ut, men nå syntes jeg at man burde ta hensyn til at hovedformålet med et spisested er å tjene penger.  Skal du ha god leseplass, med kaffe så er det fint mange biblioteker rundt om i landet som tilbyr akkurat dette. 

Anonymkode: df9d1...58a

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet på kafé og det er bare et problem hvis det er fullt og du kjøper én kaffe i løpet av tre timer. Ellers er det bare å sitte. Herregud hva folk skal irritere seg over.. :)

Anonymkode: ffbe5...b7b

jeg blir ikke irritert over det (jobber selv på kafe), men syntes det er litt frekt at folk skal mene at det er greit å kjøpe noe for under 100 lappen og sitte der i flere timer. Du tar opp plassen for potensielle kunder som kan gi oss mer penger i kassa. 

Jeg jagger dem ikke ut og sier aldri noe til sånne gjester, men skulle gjerne likt at folk brukte litt mer sunn fornuft.

Anonymkode: df9d1...58a

Skrevet
På 27.11.2017 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Men hva skal man liksom gjøre? Man har det hyggelig med vennene sine, men har ikke lyst på noe. Skal man kjøpe en kaffe bare for at den skal stå og bli kald? Sliter med dette selv når jeg er sjåfør, de andre drikker jo øl, men det er en grense for hvor mye brus og kaffe jeg greier å tylle i meg, bare for å være med i selskapet. 

Anonymkode: c39dd...4da

Hvis det sitter en gjeng sammen er det vel ikke så farlig om ikke alle bestiller like mye? Annerledes om ingen ved bordet har bestilt noe de siste to timene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...