AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #1 Skrevet 27. november 2017 Uten å kjøpe så mye? Da mener jeg hvis det ikke er fult og det er plass til flere.. og du har kjøpt en kaffe f.eks. Bør det da plage de ansatte at man sitter der? Anonymkode: 88336...1be
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #2 Skrevet 27. november 2017 Det er litt frekt hvis du ikke kjøper noe. Anonymkode: 986ed...f34 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #3 Skrevet 27. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er litt frekt hvis du ikke kjøper noe. Anonymkode: 986ed...f34 Jeg skrev hvis en kjøper noe. Har kjøpt en kake til 60 kr f.eks. Anonymkode: 88336...1be
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #4 Skrevet 27. november 2017 Jeg tenker at så lenge det ikke er fult der inne, så andre kunder ikke får komme til, må det vel være greit. Så lenge man kjøper noe selvsagt. Med mindre du kjøper det billigste de har, for så å sitte å dra strøm av dem i timesvis, burde det ikke være noe problem. Anonymkode: 195e5...af8 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #5 Skrevet 27. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev hvis en kjøper noe. Har kjøpt en kake til 60 kr f.eks. Anonymkode: 88336...1be Det tar ikke flere timer å spise en kake. Eller drikke en kopp kaffe. Jeg synes det er respektløst å oppta en kaféstol i mange timer. Jeg har drevet en kaffebar, og irriterte meg kraftig over kunder om kjøpte en caffelatte, og deretter tok frem strikketøy og bøker og mente at de da kunne tilbringe hele dagen sin i kaffebaren. Anonymkode: a3a8c...966 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #6 Skrevet 27. november 2017 Det er vel bra markedsføring for de, at det ''ser ut'' som at de har kunder? Sosiale bevis heter det i Påvirkningsteori. Anonymkode: 54e18...854 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #7 Skrevet 27. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det tar ikke flere timer å spise en kake. Eller drikke en kopp kaffe. Jeg synes det er respektløst å oppta en kaféstol i mange timer. Jeg har drevet en kaffebar, og irriterte meg kraftig over kunder om kjøpte en caffelatte, og deretter tok frem strikketøy og bøker og mente at de da kunne tilbringe hele dagen sin i kaffebaren. Anonymkode: a3a8c...966 * som kjøpte Anonymkode: a3a8c...966
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #8 Skrevet 27. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det tar ikke flere timer å spise en kake. Eller drikke en kopp kaffe. Jeg synes det er respektløst å oppta en kaféstol i mange timer. Jeg har drevet en kaffebar, og irriterte meg kraftig over kunder om kjøpte en caffelatte, og deretter tok frem strikketøy og bøker og mente at de da kunne tilbringe hele dagen sin i kaffebaren. Anonymkode: a3a8c...966 Helt enig. Jobbet på kafé for noen år siden, irriterende at folk skal tro de eier stolen i 6 timer for et kakestykke til 60kr. Anonymkode: 7079e...e96 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #9 Skrevet 27. november 2017 På det lokale kjøpesenteret sitter det alltid en gjeng med eldre mannfolk på kafeen. De kjøper en kopp kaffe og sitter i timesvis og skravler. Jeg mener at det er litt frekt å oppta plassene i timesvis. Anonymkode: cf444...9bf 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #10 Skrevet 27. november 2017 Ok. Takk for svar. Men jeg ser ikke helt problemet dersom det er gsnske tomt i kafeen. Er vel bedr at det faktisk er noen der enn at det er helt tomt? Anonymkode: 88336...1be 8
Gjest yeans Skrevet 27. november 2017 #11 Skrevet 27. november 2017 Hvis det er begrenset med plass så er det frekt å oppholde plassen i flere timer syns jeg. Ser at på enkelte kaffebarer jeg går forbi med noen timers mellomrom så sitter der 2-4 unge venninner og snakker i timesvis mens folk går forbi kafeen istedenfor å gå inn, for det er jo knapt et ledig sete der inne. Syns kunder kan huske på at det er andre som ønsker å bruke kafeen også. Blir noe annet dersom de hele tiden bestiller mat og drikke.
Gjest yeans Skrevet 27. november 2017 #12 Skrevet 27. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Takk for svar. Men jeg ser ikke helt problemet dersom det er gsnske tomt i kafeen. Er vel bedr at det faktisk er noen der enn at det er helt tomt? Anonymkode: 88336...1be Hvis det er bortimot tomt og kun du og en eller to til sitter der, da blir det noe annet.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #13 Skrevet 27. november 2017 Så lenge det er rolig og mye ledig plass så er det jo ikke noe problem. Selvfølgelig hvis det er travelt og andre ikke får plass pga. Deg så er det ikke greit Anonymkode: 6b9ec...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #14 Skrevet 27. november 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det tar ikke flere timer å spise en kake. Eller drikke en kopp kaffe. Jeg synes det er respektløst å oppta en kaféstol i mange timer. Jeg har drevet en kaffebar, og irriterte meg kraftig over kunder om kjøpte en caffelatte, og deretter tok frem strikketøy og bøker og mente at de da kunne tilbringe hele dagen sin i kaffebaren. Anonymkode: a3a8c...966 Ja, prøv å få en stol på Kaffebrenneriet på Bakklandet, Trondheim. Omtrent alle bordene er opptatt i timevis av studenter med pc-ene og bøkene sine. Men når kafeen aksepterer det så er det lite å gjøre, samme hvor irriterende det er. Anonymkode: 0bd36...ff6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #15 Skrevet 27. november 2017 Men hva skal man liksom gjøre? Man har det hyggelig med vennene sine, men har ikke lyst på noe. Skal man kjøpe en kaffe bare for at den skal stå og bli kald? Sliter med dette selv når jeg er sjåfør, de andre drikker jo øl, men det er en grense for hvor mye brus og kaffe jeg greier å tylle i meg, bare for å være med i selskapet. Anonymkode: c39dd...4da
Lexicon Skrevet 28. november 2017 #16 Skrevet 28. november 2017 Om de som arbeider deg ikke bryr seg såpass om arbeidsplassen sin at de ikke jager meg vekk etter flere timer, får de bare tåle at jeg sitter der
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #17 Skrevet 28. november 2017 21 hours ago, AnonymBruker said: Men hva skal man liksom gjøre? Man har det hyggelig med vennene sine, men har ikke lyst på noe. Skal man kjøpe en kaffe bare for at den skal stå og bli kald? Sliter med dette selv når jeg er sjåfør, de andre drikker jo øl, men det er en grense for hvor mye brus og kaffe jeg greier å tylle i meg, bare for å være med i selskapet. Anonymkode: c39dd...4da Når det bare er en av gjestene i en gruppe som ikke kjøper noe særlig er det også noe annet. Anonymkode: 31df1...558 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #18 Skrevet 28. november 2017 Pleier å ta med meg dataen og sitte å jobbe på kafé jeg. Pleier å kjøpe lunsj og noe å drikke, og så sitter jeg der gjerne et par timer. Men her jeg bor er det så og si aldri fullt på "mine" kafeer. De har alltid god plass. Så jeg har ikke så dårlig samvittighet for det akkurat. Anonymkode: af5b8...1c3 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #19 Skrevet 28. november 2017 Hvordan skal en stakkars servitør jage ut en "kunde" på en hyggelig måte da? Anonymkode: 3f7d0...6eb 8
Sirah Skrevet 28. november 2017 #20 Skrevet 28. november 2017 Jeg syntes ofte dette er en uting. I "min" by er det få cafeer og de få som er er ofte smekkfulle av venninnegjenger og studenter med PC som sitter der i timesvis. Jeg mener IKKE at disse ikke har noe på cafe og gjøre, men i timesvis? Hva med oss andre som også kunne tenkt oss et bord der inne for å spise lunch eller drikke en kaffe? Jeg blir faktisk litt irritert når jeg går innom en cafe og det ikke er et eneste ledig bord for så å gå tilbake senere på dagen og finne nøyaktig de samme menneskene der enda. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå