Gå til innhold

Bloggere og ecco sko


Bambi1995

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, Wilhelmine skrev:

Jeg følger ingen norske bloggere, så det har visst gått meg hus forbi at alle plutselig elsker Ecco. Jeg har hatt sko fra Ecco i flere år, liker de godt og har nylig bestilt meg et nytt par - og gir blaffen i om bloggerne hva fått betalt for å like dem. At masse bloggere liker noe er ikke for meg noen god grunn til å kjøpe det, men det er heller ingen grunn til å unngå det. 

Men jeg skjønner ikke helt at ikke de som driver med markedsføring skjønner at det er ikke et godt salgstriks når ALLE plutselig reklamerer for det samme. Hvis man gjør en avtale med en eller to store bloggere, så virker det mye mer genuint enn om man betaler alle bloggerne i hele Norge for å vise fram skoene. Da oppleves det falskt og overeksponert, og folk velger noe annet. 

 

Du synes også det er helt Ok at de fleste bloggere eksponerer sine barn i disse reklameinnleggene for og dra inn penger? 

For meg må gjerne bloggere reklamere for alt mulig mellom dasspapir og sminke men hvorfor må de ha med barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, pelikanen skrev:

De elsker alt, det beste jeg vet, helt fantastisk. Desverre varer ikke det så lenge at de elsker, at det er det beste, og at det er så fantastisk.  Troverdig? 

Minner meg om tv shop....selv et barn avslører jukset der.

Heldigvis har jeg mulighet og vilje til å unngå firma som bruker så enkel og lite troverdig reklame.

Troverdig var ordet jeg skulle frem til i 1 innlegg, ikke upålitelig.. Hahah guri :fnise::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvparten her misforstår jo helt. 

Det har ingenting med at bloggerne liker skoene, det har med at Ecco velger å sponse typ hele topplista med samme skoene, som disse bloggerene da skal reklamere for på likt. Det blir ikke så veldig troverdig da! 

Akkuratt samme som når hele topplista reklamerer for hårtabletter, vippeserum osv på en og samme tid. Jeg blir ikke påvirka til å kjøpe noe som helst da, da holder jeg meg unna, for det blir så veldig kjøpt og betalt reklame.

Når det kommer til reklame har jeg nær 0 tillit til bloggere og deres meninger, for man ser gang på gang at de skriver der og da at de bare eeeeeeeeeelsker produktet, og en stund senere er det bare dritt, bedriften er dritt og lignende. Eller at de elsker produktet der og da, men når de har fått betalt så bruker de det aldri igjen. 


Enig i at Ecco er gode sko, men jeg blir som sagt ikke fristet til å kjøpe de når de velger å reklamere på denne måten. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, orfeus skrev:

Derfor er det synd de betaler bloggere for å lage reklame. 

Ser ikke noe galt i at bloggere får penger for å reklamere for et produkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wilhelmine
1 time siden, Lapper skrev:

Du synes også det er helt Ok at de fleste bloggere eksponerer sine barn i disse reklameinnleggene for og dra inn penger? 

For meg må gjerne bloggere reklamere for alt mulig mellom dasspapir og sminke men hvorfor må de ha med barna?

Jeg har da ikke skrevet et ord om barn i innlegget mitt?! Jeg hadde jo ikke fått med meg at bloggerne reklamerer for Ecco en gang - fordi jeg ikke følger disse bloggerne. Så jeg støtter dem ikke med klikk en gang. Er det bare barnesko de reklamerer for? 

Men nei, generell basis synes jeg ikke det er greit å eksponere barna på bloggen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bambi1995 skrev:

Halvparten her misforstår jo helt. 

Det har ingenting med at bloggerne liker skoene, det har med at Ecco velger å sponse typ hele topplista med samme skoene, som disse bloggerene da skal reklamere for på likt. Det blir ikke så veldig troverdig da! 

Akkuratt samme som når hele topplista reklamerer for hårtabletter, vippeserum osv på en og samme tid. Jeg blir ikke påvirka til å kjøpe noe som helst da, da holder jeg meg unna, for det blir så veldig kjøpt og betalt reklame.

Når det kommer til reklame har jeg nær 0 tillit til bloggere og deres meninger, for man ser gang på gang at de skriver der og da at de bare eeeeeeeeeelsker produktet, og en stund senere er det bare dritt, bedriften er dritt og lignende. Eller at de elsker produktet der og da, men når de har fått betalt så bruker de det aldri igjen. 


Enig i at Ecco er gode sko, men jeg blir som sagt ikke fristet til å kjøpe de når de velger å reklamere på denne måten. 

 

Du mener at tv reklame er troverdig? Nå hadde jo sugardaters reklame på busskilt, DET er ikke ok! Jeg ser ingen boikotte produkter på busskilt. Reklame er fakitisk kjøpt, altså det er lite troverdig... 

men jeg ser poenget ditt, absolutt. Jeg tror bare det hadde vert ganske mye mer effektivt at alle som missliker bloggere så mye, heller lot vær å følge dem på SoMe og titte innom bloggen deres..

Endret av AneKS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AneKS skrev:

Du mener at tv reklame er troverdig? Nå hadde jo sugardaters reklame på busskilt, DET er ikke ok! Jeg ser ingen boikotte produkter på busskilt. Reklame er fakitisk kjøpt, altså det er lite troverdig... 

men jeg ser poenget ditt, absolutt. Jeg tror bare det hadde vert ganske mye mer effektivt at alle som missliker bloggere så mye, heller lot vær å følge dem på SoMe og titte innom bloggen deres..

Busskilt vet jeg ingenting om, legger ikke merke til de og tar heller aldri buss. Syntes tvreklame er litt mer troverdig ja, men syns uansett aldri det er noe spennende som reklameres for :) 

 

Skal sies at jeg overhode ikke misliker bloggere ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Wilhelmine skrev:

Jeg har da ikke skrevet et ord om barn i innlegget mitt?! Jeg hadde jo ikke fått med meg at bloggerne reklamerer for Ecco en gang - fordi jeg ikke følger disse bloggerne. Så jeg støtter dem ikke med klikk en gang. Er det bare barnesko de reklamerer for? 

Men nei, generell basis synes jeg ikke det er greit å eksponere barna på bloggen sin. 

jeg har kun sett ab som fronter alle barna. Å det er 1 blogger for mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i skobutikk, og ingen tvil om at Ecco har gode sko. Ble først skuffet over at Ecco betalte bloggere for å reklamere for skoene, men må si jeg liker at bloggerne må vise frem 3 ulike antrekk med skoene. På den måten må bloggerne faktisk legge litt arbeid i det og ikke bare fortelle om hvor fantastiske skoene er. 

Det som jeg synes er litt morsomt, er at det er mange kvinner godt opp i åra som spør etter Ukiuk...Vi selger de vi, men har kun fått de inn i brunt. Og bloggerne har jo valgt seg svart eller grå, så den brune selger ikke i det hele tatt! Det er ikke bloggernes feil, det er forbrukerne som ikke våger velger en annen farge enn de har sett på reklamen... For den brunfargen er det absolutt ikke noe galt med :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen mellom reklame på TV og reklame på blogger er jo at alle vet at de på TV er skuespillere som skal formidle noe fra Norvegia eller hva det måtte være. Hele konseptet med å bruke bloggere som reklame er jo at det skal fremstå som ektefølte anbefalinger, helst kamuflert så godt som mulig så man ikke skal tenke på det som reklame. Det er derfor jeg har problemer med firmaer som velger å benytte denne type reklame, i hvert fall når det er i så stort omfang som enkelte driver. Samarbeid med en eller to bloggere er noe ganske annet enn de som sender ut til hele topp 10. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Jeg liker eccosko godt, gidder ikke gi opp gode sko bare fordi bloggere har fått de sponset. Så stor påvirkningskraft har de virkelig ikke på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Uhumskheter skrev:

Jeg liker eccosko godt, gidder ikke gi opp gode sko bare fordi bloggere har fått de sponset. Så stor påvirkningskraft har de virkelig ikke på meg.

De som bruker barna i reklamen,de produktene hopper jeg glatt over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...