rutti Skrevet 29. januar 2005 #1 Del Skrevet 29. januar 2005 Hei. Hvor ofte rengjør folk leilighetene eller huset sitt???Hadde vært artig å høre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. januar 2005 #2 Del Skrevet 29. januar 2005 En gang i uken blir alle gulv tørrmoppet og vasket, badet blir vasket (toalett, vask, badekar, speil). Kjøkkengulvet blir i tillegg kostet minst en gang om dagen (søl etter katten, det detter gjerne smuler og slikt etter matlaging). Sengetøy skiftes annenhver uke. Støvtørking tar vi når det passer oss, ikke spesielt ofte. Vindusvask 1-2 ganger i året. Kjøkkenbenker, komfyr og slikt vaskes hver dag (gjerne flere ganger også om det er mye matlaging på gang). Kjøleskap når det trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 30. januar 2005 #3 Del Skrevet 30. januar 2005 Vi støvsuger og vasker gulv ca 1 gang i måneden/etter behov. Vask av bad skjer hver uke. Kjøkkenbenk, spisebord og komfyr vaskes daglig. Vinduer taes ytterst sjeldent 1-3 ggr i året. Støvtørking er så og si et fremmedord hos oss. Skift av sengetøy gjøres hver 3.-4. uke. Kjøkkenhåndklær skiftes ukentlig, badehåndklær hver 2.-3. uke. Vask av ovn og kjøleskap gjøres ved behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. januar 2005 #4 Del Skrevet 30. januar 2005 Jeg støvsuger, tørker støv og vasker gulv engang i uka. Og da tar jeg alt som er.. ovn og skaper blir rengjort ved behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 30. januar 2005 #5 Del Skrevet 30. januar 2005 Jeg støvsuger hele huset ett par ganger i uken. Vasker gulvene 1 gang i uken. Vasker bad og toaletter 1 gang i uken skikkelig, men jeg går over kjapt innimellom. Vasker sengtøyet annenhver uke. Vasker kjøkkenbord og kjøkkenbenker ett par ganger til dagen. Vasker inni kjøleskapet hvis jeg ser det er skittent. Skraper og bruker spesialpussemiddel på keramikktoppen ca. 1 gang pr uke. Har firma som vasker vinduene 2 ganger i året. Badehåndklær vaskes hver gang de er brukt. Små håndklær på toalettene skiftes en gang pr. uke Gjør rent inni peisen ca. 1 gang i uken om vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jellyfish Skrevet 30. januar 2005 #6 Del Skrevet 30. januar 2005 Vasker og støvsuger når jeg ser det trengs eller jeg "får ånden". Har ikke noen fast rutine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 1. februar 2005 #7 Del Skrevet 1. februar 2005 Min vaskehjelp kommer to ganger i uken og tar hele huset, samt sengetøy og evnt stryking, skopussing mm. Selv nøyer jeg meg med å sette inn i oppvaskmaskinen når det trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #8 Del Skrevet 1. februar 2005 vaskehjelp to ganger i uka?mye søler du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 1. februar 2005 #9 Del Skrevet 1. februar 2005 vaskehjelp to ganger i uka?mye søler du? Bor i byen, mye støv. Har hund. Er lat, og blir aggressiv mot lyden av støvsugeren. Elsker lukten av grønnsåpe nesten like mye som jeg elsker å legge meg i rent sengetøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nallemaja Skrevet 1. februar 2005 #10 Del Skrevet 1. februar 2005 jeg støvsuger når det trengs, men har fast vaskedag på fredager. Badet tar jeg etter behov, så det blir av og til mange ganger i uka, og av og til langt mellom hver gang. Sengetøy skifter jeg hver 2-3 uke. Tørker støv når jeg syns det er støvete, men vasker over bord og benker hver dag. hater å vaske, så jeg gjør så lite ut av det som overhodet mulig uten at det ser ut som et grisehus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 1. februar 2005 #11 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg er et rotehue og får aldri verken ryddet eller vasket. Så møtte jeg FlyLady! Livet og leiligheten har blitt mye ryddigere og renere på kort tid. Har utarbeidet "før jeg legger meg rutine", som innebærer å tørke av kjøkkenbenk, komfyr, sette inn i oppvaskmaskin, rydde bort aviser og tørke av stuebord og kjøkkenbord. For meg har det vært en stor forandring. Har holdt på med dette lenge. Så har jeg begynt å utarbeide rutiner for uka. Mandager er heretter vaskedagen. Har ellers lagt sånn til helgen når jeg har hatt tid, men Flylady sier at helg er fri! Og den tanken liker jeg. Så mandag er dagen for meg. Da tørker jeg støv over de vanligste stedene, støvsuger og vasker gulv. Får med meg mannen, så dette tar under en time på våre 80 kvadrat. Resultatet på hele dette systemet er at jeg nå kan få besøk når som helst uten å måtte stressrydde og skamme meg over at det ikke ser bra ut. Badet har jeg løst på følgende måte: Hver dag (gjerne om morgenen eller kvelden når jeg steller meg) vasker jeg over en av tre ting: Vask+speil, toalett eller badekar. Roterer på dette, så jeg tar en ting hver dag. Gulvet vasker jeg når vi tar hele leiligheten. Altså bad som kan tåle besøk hele uka! Jobber med å utvikle andre deler av "programmet" til FlyLady, har bl.a. decluttered både her og der, og det gjør at jeg har mer plass og det er ryddigere også i skuffene. Anbefales! (sorry at det ble litt langt dette her, men jeg er så engasjert, for dette er et system som passer for alle idioter og rotekopper som meg!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #12 Del Skrevet 1. februar 2005 Finnes FlyLady på norsk...? :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 2. februar 2005 #13 Del Skrevet 2. februar 2005 Hei. Hvor ofte rengjør folk leilighetene eller huset sitt???Hadde vært artig å høre.. Det vites ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå