Gå til innhold

Hvor tykk synes du at jeg er?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest skrev:

Hvis du føler deg feit så har du et problem. Det problemet ligger i hodet ditt - ikke i kroppen. Lær å akseptere at du er den du er - sett pris på den kroppen du har istedet for å henge deg opp i bagateller - for det er bagateller dette er.

Igår leste jeg to artikler i to forskjellige aviser. Den ene artikkelen var om en norsk kvinne på 39 som mistet mannen og sine to tenåringsdøtre under flodbølgekatastrofen i Thailand. Den andre artikkelen var om en norsk mann i 30-årene som mistet konen og sin 4-årige sønn i samme katastrofe.

Råder deg til å lese artiklene og høyst sannsynlig få en litt annen vinkling på livet ditt.

Nå har ikke jeg lest artiklene, men jeg er sikker på at det er to sterke historier som setter inntrykk.

Når det er sagt, så syns ikke jeg at dette hadde så veldig mye med denne tråden å gjøre. i hverdagen kan man ikke gå rundt å konstant tenke på alle de andre som har det så mye verre enn oss selv. de som har det verre vil alltid finnes. det er overfladisk å tenke på utseende, men nå er det nå slik at vi gjør faktisk det. daglig. hvordan man ser på seg selv er faktisk ikke en bagatell.

Kunne ikke dy meg å kommentere innlegget ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Faktisk så synes jeg det hjelper å lese om andres sjebner. Det setter mine egne "problemer" i perspektiv.

Og når mennesker som har mistet det kjæreste de har - en situasjon som er utenkelig for oss som ikke har opplevd det - allikevel klarer å se lysning, da mener jeg at vi alle har godt av å lese slike historier.

Det var ikke verre en det - det var ment som hjelp til innskriveren - selvom det var en annen slags hjelp enn den andre gav henne. Og jeg mente det jeg sa om at "problemet" hennes ligger ikke i kroppen - det ligger i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...