Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent, som tidligere var god venninne, har begynt å syte til meg igjen.

Hun kutter seg, sender meg bilder av både sår og sydd sår. 

Hun klager konstant over småting, er alltid noe galt.

Hun er frekk, slem og eier ikke sosiale antenner.

Tingen er at jeg overhodet ikke bryr meg om den kjerringa, hun har gjort meg så mye vondt og jeg har ikke lyst til å bli dratt ned i søla med henne igjen. 

Jeg har prøvd å si til henne at hun må snakke med psykolog om det, hun snakker med psykolog sier hun, men det hjelper tydeligvis ikke, siden hun må ta alt utover meg. MEG! En person som burde være den siste hun snakker med. 

Det holdt på å renne over for meg her om dagen, da hun som vanlig var frekk. Hvordan skal jeg si til et sånt menneske at jeg ikke er interessert i å høre på, uten at hun blir altfor såret?

Anonymkode: efa67...f3a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si bestemet ifra at dette vil du ikke høre om, det har du sagt ifra om før, og gå vekk. Blokker henne på mobilen, facebook, alle sosiale media. 

Du har sagt ifra, og oppførselen hennes er uakseptabel. Du trenger ikke høre på henne, og du trenger ikke være stygg i munnen, du ternger bare si bestemt og konsekvent ifra at dette vil du ikke høre på, og fjerne deg fra situasjonen. 

Anonymkode: 55130...a50

• Liker 11
Skrevet

Sier som den over her: blokker henne!

Hvis du vet hvem psykologen er eller hvor hun går til behandling ville jeg også ringt og fortalt dem om dette. 

Anonymkode: 5750e...cad

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville ha henvendt meg til foreldrene hennes (uavhengig av hvor gammel hun er) og lagt frem hva hun sender deg og at du synes det er bekymringsverdig. Dette er ikke ditt ansvar. 

Ellers ville jeg egentlig ikke brukt mer tid på dette. Hun har det åpenbart ikke greit, og en konfrontasjon tror jeg er lite konstruktivt med mindre du ønsker å følge henne opp videre. Det ønsker du jo ikke. Jeg ville ha ignorert videre meldinger og sluttet å omgås henne. 

Anonymkode: b6bbc...aba

• Liker 3
Skrevet

Si at beklager, det er fælt at du har det sånn men jeg kan ikke gjøre noe, har prøvd å støtte deg lenge og bedt deg ta det med psykologen, får du ikke noe ut av det så bytt psykolog, jeg blir så sliten av å høre om dette og kan ikke ha det i hverdagen min lenger, men håper at det endrer seg for deg snart! 

Anonymkode: e3e72...498

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha henvendt meg til foreldrene hennes (uavhengig av hvor gammel hun er) og lagt frem hva hun sender deg og at du synes det er bekymringsverdig. Dette er ikke ditt ansvar. 

Ellers ville jeg egentlig ikke brukt mer tid på dette. Hun har det åpenbart ikke greit, og en konfrontasjon tror jeg er lite konstruktivt med mindre du ønsker å følge henne opp videre. Det ønsker du jo ikke. Jeg ville ha ignorert videre meldinger og sluttet å omgås henne. 

Å si i fra til foreldrene kan bare gjøre det vondt verre. Da er det bedre å si ifra til psykolog/fastlege.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det skal man hvertfall ikke gjøre! Ingen har noe med myndige personers privatliv å gjøre!!!! Det er ikke sånn at man skal fortelle foreldre om barnas psykiske helse og utlevere de på den måten. Hvorfor tror du leger og psykologer har TAUSHETSPLIKT?  Man skal såklart skjerme den syke, men om det er fare for liv så ringer man politiet og ambulansen. 

• Liker 4
Skrevet

Men ja, du kan jo alltids anmelde henne for trakassering. 

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ja, du kan jo alltids anmelde henne for trakassering. 

Man kan ikke anmelde noen for trakassering for at de forteller deg om sine personlige problemer. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke anmelde noen for trakassering for at de forteller deg om sine personlige problemer. 

Jo, når hun stadig sender bilder av sår(!), er frekk, slem og ikke lar være når TS gjentatte ganger har bedt henne om det, så kan det absolutt oppfattes som trakassering. 

• Liker 3
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En bekjent, som tidligere var god venninne, har begynt å syte til meg igjen.

Hun kutter seg, sender meg bilder av både sår og sydd sår. 

Hun klager konstant over småting, er alltid noe galt.

Hun er frekk, slem og eier ikke sosiale antenner.

Tingen er at jeg overhodet ikke bryr meg om den kjerringa, hun har gjort meg så mye vondt og jeg har ikke lyst til å bli dratt ned i søla med henne igjen. 

Jeg har prøvd å si til henne at hun må snakke med psykolog om det, hun snakker med psykolog sier hun, men det hjelper tydeligvis ikke, siden hun må ta alt utover meg. MEG! En person som burde være den siste hun snakker med. 

Det holdt på å renne over for meg her om dagen, da hun som vanlig var frekk. Hvordan skal jeg si til et sånt menneske at jeg ikke er interessert i å høre på, uten at hun blir altfor såret?

Anonymkode: efa67...f3a

Ikke kommuniser tilbake med henne. Blokker henne der du kan.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det kan man så absolutt hvis man har bedt de om å la være. 

Anonymkode: d1cad...f88

Skrevet (endret)

Tror faktisk jeg ville sagt noe ala i en mld:

"Beklager at du sliter, men dette må du ha profesjonell hjelp til. Det hjelper IKKE å kontakte meg og sende slike bilder eller å henvende deg til meg om noe rundt dette når du vet inderlig godt hva jeg har sagt om dette før. Neste gang du sender mld med eller uten bilder så ringer jeg politiet og sier at du ikke lar meg være i fred og leverer inn en bekymringsmelding om at du forsøker å ta livet av deg. Slutt med å kontakte meg og få orden på livet ditt. Farvel!"

Endret av yeans
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det kan være foreldrene som er roten til problemene så å si i fra til dem er en veldig dårlig ide.

Anonymkode: 1b800...fee

• Liker 3
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være foreldrene som er roten til problemene så å si i fra til dem er en veldig dårlig ide.

Anonymkode: 1b800...fee

Enig i den.

• Liker 1
Skrevet

Blokker.

Du velger selv hvem du vil ha i livet. Hvert fall om det er bekjente. Nå er det lett å blokkere folk fra mobil, Facebook osv

Jeg ville kanskje sendt en siste melding der jeg sterkt oppfordrer henne til å skaffe hjelp, men også forteller hvorfor hun nå blir blokkert.

Du kan godt vente med å blokkere til hun kanskje har svart, men er du ikke opptatt av svaret begynn å blokker. Har du bestemt deg for å blokkere så må du gjennomføre det. 

Anonymkode: 1f983...3c9

• Liker 2
Skrevet

Hun må ha hjelp, selv om hun kanskje ikke ser det selv så må hun oppsøke hjelp for problemene sine, når hun kutter seg og sender deg bilder av dette så har hun det ikke bra med seg selv - fortell henne på en ordentlig måte at hun må få hjelp og at dette er altfor voldsomt for deg. Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Er i lignende situasjon. Selv er jeg redd for å såre dama så mye at hun skader seg. Alvorlig Hun er så sårbar. Kanskje Ts tenker noe av det samme tross for at hun er dritt lei ? Syns selv det er vanskelig. Hvordan en sier minst mulig sårende. Kan en si:" Ønsker deg alt godt. håper du får hjelp med det du sliter med. Men ikke kontakt meg mer. Jeg har nok med egne sorger" ? 

Anonymkode: b53b4...81b

Skrevet

Jeg har ei venninne som jeg har laget strenge regler for. Når hun snakker med meg, så kan hun ikke snakke om sånn og sånn. Hun har akseptert premissene, og vi har bevart vennskapet. Eller. Vennskap og vennskap. Vi er glad i hverandre hvertfall.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er i lignende situasjon. Selv er jeg redd for å såre dama så mye at hun skader seg. Alvorlig Hun er så sårbar. Kanskje Ts tenker noe av det samme tross for at hun er dritt lei ? Syns selv det er vanskelig. Hvordan en sier minst mulig sårende. Kan en si:" Ønsker deg alt godt. håper du får hjelp med det du sliter med. Men ikke kontakt meg mer. Jeg har nok med egne sorger" ? 

Anonymkode: b53b4...81b

Ja, det kan du. Du kan henvise til mental helses hjelpetelefon eller slike ting, men det kan ikke være ditt ansvar å ta i mot et annet menneskes utagerende oppførsel. Får du problemer, så kontakt politiet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...