AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #1 Skrevet 27. november 2017 Hvordan bruker dere dem? Altså jeg forstår hvordan de skal settes opp, men jeg syne nå alle snakker om dem og har kjøpt dem ... hva er formålet? Hva sier dere til barna? For det er vel for barnas fordel? Det er jo ikke slik at nissen kommer gjennom døren her - for nissen kommer jo ned gjennom pipa .... fortell meg hva jeg har gått glipp av Anonymkode: d34ce...19b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #2 Skrevet 27. november 2017 Vi har nissedør, og grunnen er at jeg ikke gidder å lage pakkekalender til 3 unger. Der gavene bare er noen plastgreier som blir til rot og søppel. Samtidig vil man jo ha noe kos og gøy i desember, uten å bruke mange hundre kroner på pakkekalender (alle venner og klassekamerater har pakkekalender). Vi har sagt at det bor en rampenisse inni der, som gjør gode og rampete ting frem mot jul, sånn at han eller hun kan få langlua si. (Vi har sett Amalies jul). De våkner opp til en overraskelse hver dag. Enten noe nissen har gjort, eller for eksempel noe de får. 1. desember fikk de en sjokoladekalender. En dag ba nissen om pepperkaker og vi bakte til han. Han har pakket inn pappas klær og ungenes sekker, han har gjort melken grønn, tegnet bart på hele huset mens vi sov. Han har gitt de lørdagsgodt og julefilm. En kranglete dag dro han på ferie, og kom tilbake når de var greie. Var faktisk litt moro å finne på streker nissen kunne gjøre.. Anonymkode: cd8bb...87e 21
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #3 Skrevet 27. november 2017 Hvordan fester dere døra på lista? Anonymkode: 76b61...95a
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #4 Skrevet 27. november 2017 Jeg har festet vår med "lærertyggis", husker ikke hva det egentlig heter.. Anonymkode: cd8bb...87e 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #5 Skrevet 27. november 2017 Kan noen linje til et bilde? Ble veldig nysgjerrig Anonymkode: 47197...113
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #6 Skrevet 27. november 2017 nissedør nille Anonymkode: dcb09...2fa 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #8 Skrevet 27. november 2017 Det er jo til husnissen ikke til selveste julaften nissen. Å husnissen er ofte skikkelig rampete! Legge rocken melspor etter at den har ære å forsynt seg med noe i kjøkkenskapet. Den har også tegnet i ansiktet på mange barn om natta. Men husnissen er veldig snill også, plutselig har han lagt frem en pepperkake på nattbordet til barna, sånn at de får noe godt når de våkner. Hender seg at han legger igjen små gaver ved døra si hvis barna er snille også Anonymkode: 74254...4da 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #9 Skrevet 27. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er jo til husnissen ikke til selveste julaften nissen. Å husnissen er ofte skikkelig rampete! Legger ofte igjen melspor etter at den har vært å forsynt seg med noe i kjøkkenskapet. Den har også tegnet i ansiktet på mange barn om natta. Men husnissen er veldig snill også, plutselig har han lagt frem en pepperkake på nattbordet til barna, sånn at de får noe godt når de våkner. Hender seg at han legger igjen små gaver ved døra si hvis barna er snille også Anonymkode: 74254...4da Redigert for skrivefeil 😅 Anonymkode: 74254...4da
Arkana Skrevet 27. november 2017 #10 Skrevet 27. november 2017 Vi fester med lærertyggis. Om morgenen 1. desember ligger det et brev som forteller hvem som bor der og hvorfor han kom hit og at han blir her til julaften. Så finner han på sprell i løpet av natten. Barna ser aldri Tøysenissen for han sover om dagen. 3
Gjest Sisti Skrevet 28. november 2017 #11 Skrevet 28. november 2017 Dette har jeg aldri hørt om før. Så utrolig gøy da! Gleder meg til sønnen min er såpass stor at dette kan bli en greie hos oss.
CrazyCat Skrevet 28. november 2017 #12 Skrevet 28. november 2017 Søk på elf on a shelf for inspirasjon. Samme konseptet
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #13 Skrevet 30. november 2017 Pokker, en sånn skulle jeg jo skaffe i år! Er det noen som vet om man får kjøpt en sånn nisse i vanlig butikk? (Dør ser jeg de har på min lokale Panduro, men jeg greier ikke å finne ut hvor jeg kan få kjøpt selve nissen.) Hjelp? Anonymkode: da11d...c24
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #14 Skrevet 30. november 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pokker, en sånn skulle jeg jo skaffe i år! Er det noen som vet om man får kjøpt en sånn nisse i vanlig butikk? (Dør ser jeg de har på min lokale Panduro, men jeg greier ikke å finne ut hvor jeg kan få kjøpt selve nissen.) Hjelp? Anonymkode: da11d...c24 De selger jo ymse smånisser rundt om kring på Nille, europris osv Anonymkode: 74254...4da
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #15 Skrevet 30. november 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: De selger jo ymse smånisser rundt om kring på Nille, europris osv Anonymkode: 74254...4da Jeg vet, men jeg skulle gjerne hatt noe a la denne, med lange armer og bein, som kan henges i gardinstenger, kveiles rundt stolbein og så videre. Anonymkode: da11d...c24
Arkana Skrevet 30. november 2017 #16 Skrevet 30. november 2017 Du trenger jo ikke ha en synlig nisse. Første året vi drev med dette hadde vi Tøysenissen som sov om dagen og var våken om natta så det var aldri noen som fikk se ham, men hver morgen fikk vi se rampestrekene han hadde gjort i løpet av natten.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #17 Skrevet 1. desember 2017 16 timer siden, Arkana skrev: Du trenger jo ikke ha en synlig nisse. Første året vi drev med dette hadde vi Tøysenissen som sov om dagen og var våken om natta så det var aldri noen som fikk se ham, men hver morgen fikk vi se rampestrekene han hadde gjort i løpet av natten. Nei, tror jeg får greie meg uten, jeg ser bare for meg at det ville være flere alternativer til sprell med en nisse som kan plasseres rundt om. Men fant veldig fin dør på TGR i går - tror det blir bra. Anonymkode: da11d...c24
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #18 Skrevet 5. desember 2017 På 30.11.2017 den 16.09, Arkana skrev: Du trenger jo ikke ha en synlig nisse. Første året vi drev med dette hadde vi Tøysenissen som sov om dagen og var våken om natta så det var aldri noen som fikk se ham, men hver morgen fikk vi se rampestrekene han hadde gjort i løpet av natten. Har du noen tips til streker som ikke krever synlig nisse? Jeg innser at jeg har veldig dårlig fantasi, så jeg begynner allerede å slite. Anonymkode: da11d...c24
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #19 Skrevet 5. desember 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noen tips til streker som ikke krever synlig nisse? Jeg innser at jeg har veldig dårlig fantasi, så jeg begynner allerede å slite. Anonymkode: da11d...c24 Klementinskrell på gulvet, mel på benken med bittesmå engler i melet, hengt falske barter på nissepynten i stua, byttet ut sjokolade i en konfekteske med klinkekuler.... Anonymkode: 7e5d7...9b0
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #20 Skrevet 5. desember 2017 På 27.11.2017 den 12.58, AnonymBruker skrev: Hvordan bruker dere dem? Altså jeg forstår hvordan de skal settes opp, men jeg syne nå alle snakker om dem og har kjøpt dem ... hva er formålet? Hva sier dere til barna? For det er vel for barnas fordel? Det er jo ikke slik at nissen kommer gjennom døren her - for nissen kommer jo ned gjennom pipa .... fortell meg hva jeg har gått glipp av Anonymkode: d34ce...19b https://www.nille.no/tips-og-ideer/nissedor Måtte google for å finne ut hva slags "tull" dette er. (Hørte og på radioen i dag at nevnte butikkjede er utsolgt for produktet.) Jeg verken kan eller vil se på dette som noe annet enn en oppfinnsom måte for en butikk kjede å få solgt mer eller et annet produkt enn de tradisjonelle adventskalanderne. Altså utelukkende inntjening for kjeden. Jeg synes heller ikke om å lære små barn opp i rampestreker slik det er listet opp på butikkens nettside. Dette skal vi ikke ha i hus! Anonymkode: 0d6ae...c48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå