Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg skal på julemarked i oslo om 2 uker, så skal vi kjøre inn. Vi tenkte kanskje å få med oss julemarkedet som er i spikersuppa,
Men ingen av oss har kjørt noe særlig i oslo før, så lurte på om noen hadde tips hvor det er sentralt og greit å parkere i oslo? 

Skrevet

Om dere ikke er spesielt vant med å kjøre i Oslo, så ville jeg valgt "enkle" men litt dyrere løsninger, og da brukt p-hus på Aker Brygge eller Jernbanestasjonen. Da slipper man kjøre inn i det verste kaoset :) 

Skrevet

Tror jeg ville parkert i sentrum p-hus. Det er bare 3-5 minutter å gå fra Spikersuppa. Men det har blitt ekstremt dyrt å parkere i Oslo nå, og de har kuttet ut alle de gratis parkeringsplassene som en gang var. Må nok regne noen hundre kroner i parkering dessverre :(

Anonymkode: fa315...0c3

• Liker 1
Skrevet

Sentrum P hus . Gratis parkering er så å si umulig å finne i sentrum, man må et stykke ut fra sentrum og da ta buss og skifte buss /bane videre osv.  
Det beste er om dere kan ta toget, for togstoppet er bare 5 min unna spikersuppa og gåturen rett opp fra stasjonen til spikersuppa er utrolig fin når de har hengt opp julegaten der :)

Anonymkode: eac0b...2c5

• Liker 1
Skrevet

Om dere kommer vestfra er Aker Brygge P-hus det enkleste alternativet.  Tar snaut 10 minutter å gå til Spikersuppa derfra.  Sentrum P-hus er også et greit alternativ, ligger jo langs Ring 1.  Kommer dere østfra er det enkelt og greit å parkere i P-huset på Oslo S.  Er litt lenger å gå derfra, men er jo bare å følge Karl Johans gate.  Evt ta t-banen fra Jernbanetorget til Nationaltheateret.

Skrevet

Hvilken vei kommer du inn til Oslo fra? Selv kommer jeg vestfra, og parkerer alltid nær togstasjon/t-banestasjon (oftest Bekkestua). Derfra rusler jeg til banen, og slipper å stresse inn i Oslotrafikken: Stengte gater, bompenger, veiarbeid (alltid!), grisedyr parkering. 

Anonymkode: fe9b9...6cd

• Liker 1
Skrevet

Vi kommer fra Sverige, også skal vi videre sørover etter oslo :-) 

Skrevet

Kjør til Jar. Der kan dere parkere ved T-banen og ta trikken eller T-banen der fra. Koster ingenting! Å parkere altså. Trikken koster. T-banen også.

Anonymkode: f2767...f33

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Lisahg said:

Vi kommer fra Sverige, også skal vi videre sørover etter oslo :-) 

Parkeringshus er det enkleste hvis det er på dagtid, og ikke på søndag om man vil slippe kaoset. Aker brygge eller tjuvholmen phus, da kan dere kjøre motorveien helt til avkjøringa ved color line og slippe alt kaos i sentrum.

Anonymkode: f947e...986

Skrevet
På 27.11.2017 den 11.22, AnonymBruker skrev:

Tror jeg ville parkert i sentrum p-hus. Det er bare 3-5 minutter å gå fra Spikersuppa. Men det har blitt ekstremt dyrt å parkere i Oslo nå, og de har kuttet ut alle de gratis parkeringsplassene som en gang var. Må nok regne noen hundre kroner i parkering dessverre :(

Anonymkode: fa315...0c3

Hvis man skal til Oslo på kveldstid og trenger parkering så er det er tips for rimelig parkering. Husker ikke hvilke i farta, men noen av Q-parks parkeringshus i nærheten av henholdsvis Colloseum kino og nær Saga og Klingenberg kino  har såkalt kinoparkering. Egentlig forbeholdt kinogjengere. Koster 49kr mellom 18 og 24. Er en stemplingsautomat inne i vestibylen på kinoene, gå dit og stemple billetten. Ingen som sjekker om du faktisk har vært på kino.

• Liker 1
  • 3 år senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerundersøkelse

-Safiye, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...