Gå til innhold

Barnevogn, pris, velge hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arvet en brukt Mountain buggey -urban jungle. Storfornøyd med vogna, og har ikke brukt en krone på den. Har riktignok brukt en del på sjal, seler og ringslynger, men de går jeg solgt for samme som jeg ga for det når vogn og bæreperioden er over.

Anonymkode: cb4aa...665

• Liker 1
Skrevet

Nå for tida er det vel babyjogger og Bugaboo som er mest "poppis". Men det er jo fordi folk synes det er gode vogner, ikke fordi folk skal være så veldig trendy. Og så varierer det nok mye fra sted til sted også, både pga føre og utifra hva slags merker nærbutikkene selger. Men har ikke inntrykk av at særlig mange velger vogn utifra hva andre mener er trendy. :)

Skrevet

12000,- er for alle de delene du trenger. Regntrekk og myggnetting følger med. 

Jeg har Stokke trailz og elsker den! Understellet er helt fantastisk (plass til mye) og du får barnet høyt opp som både mini og jeg elsker. Synes det var dyrt, men hvert hver eneste krone synes jeg. 

Anonymkode: 49ba4...a76

Skrevet

Opplever dere mye knirk etter en stunds bruk eller holder det å smøre den? Flere som klager på knirk. Kan ikke den stolen man bruker fra 6 mnd legges flatt? Er det vanlig? Bruker man ikke den stolen for at barnet skal sove i vognen?

Tenkte å se litt på finn. Kanskje kjøpe understellet nytt og ligge sitte delene brukt om noen selger løst.

Anonymkode: 0f9e3...d14

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplever dere mye knirk etter en stunds bruk eller holder det å smøre den? Flere som klager på knirk. Kan ikke den stolen man bruker fra 6 mnd legges flatt? Er det vanlig? Bruker man ikke den stolen for at barnet skal sove i vognen?

Tenkte å se litt på finn. Kanskje kjøpe understellet nytt og ligge sitte delene brukt om noen selger løst.

Vi valgte britax go big blant annet pga at sittedelen der kan legges helt flatt. 

Spørs hvor mange som er villige til å selge deler på den måten. Da brenner de jo inne med et understell. 

Anonymkode: 160dc...f0b

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler baby jogger city premier. Vendbare hjul foran, som kan låses ved behov og barnet kan være vendt forover og bakover. Prisen er heller ikke for høy. 

Anonymkode: eecfd...e4e

Skriver under på denne altså! Kjempe god vogn og veldig fin pris! Har hatt både emmaljunga, brio og simo. Denne er desidert favoritten! 

God å trille, kan slås sammen i en del, blir liten sammenlagt, kan snus begge veier. 

Verdt å ta en titt hvertfall :) 

Anonymkode: 6a486...eb6

Skrevet
På 27.11.2017 den 10.29, AnonymBruker skrev:

Stokke selges ikke på tilbud lenger. Tror det er fra 2016 Stokke bestemte at de ikke skulle selges på salg. Så nå når det er salg, står det alltid at Stokke (og som regel også Emmaljunga) ikke er på tilbud. Eneste gangen man kan være heldig er om de skal senge en utstillingsmodell eller noe sånt. Ellers får man dem ikke på tilbud. 

Anonymkode: 160dc...f0b

Men ligger endel på finn.no har jeg sett :) 

Skrevet
På 27.11.2017 den 10.28, våren14 skrev:

Vent på tilbud i såfall. Kjøpt komplett Stokke Trailz for 9999,- før jul i 2015, skulle jo ikke ha baby før i februar.
Men innmari fornøyd med den da, det skal sies. Hadde forventet å betale ca 10.000 for en god vogn, komplett.
Nå tror jeg kanskje de nye i "nordic blue" og "nordic green" kanskje er dyrere, de er jo ekstra fancy med skinn på håndtak osv. Så det koster trolig mer enn de vanlige fargene. Min er marineblå, helt knall.

Mange anbefaler andre billigere vogner, det eneste jeg ville hatt som krav var at den må kunne ha sittedel vendt mot deg. Utover det må man absolutt ikke ha hverken Stokke eller Emmaljunga.

Nordic blue er ikke særlig dyrere enn en vanlig modell, og green er vel gått ut av produksjon nå. Forøvrig er det skinn på håndtaket på alle nye stokke trailz. 

TS, du må finne ut hva dere trenger. Skal du kjøre mye bil eller trille masse? Bor du på landet, eller i byn? Triller du på asfalt, grus, skog, snø? Foretrekker du 3 eller 4 hjul? Må barnet kunne sitte både forover- og bakovervendt når dere går over til sportsdel? Hvis dere snakker med dem på Barnas Hus e.l. så vil de stille dere liknende spørsmål, og hjelpe til med å finne vogn som passer deres bruk. Drit i hvilket merke det er. For vår del er det mye trilling på skogssti, og vi ønsket derfor gode hjul, og gjerne vanntett kurv. Ellers blir det mye trilling til og fra butikk, og da var det greit å ha plass til mer enn en halv handlepose under setet. Så det ble stokke på oss. Hadde det vært mindre terrengtrilling så hadde vi nok gått for Britax Smile - den likte jeg kanskje best av alle. Trehjulinger ble ikke aktuelt for vår del, da et par av barnehagene ikke vil ha det som sovevogn. 

Anonymkode: f4cc9...c92

Skrevet
På 27.11.2017 den 9.02, AnonymBruker skrev:

Om du ikke må ha vogn prompte så vent til det blir søndagsåpent i desember eller til salget starter i januar. Da får du gjenre prosenter. 

Vogn må du nesten velge etter lommebok og ønsker. Men husk på at mange ikke bruker den første vogna noe særlig vinterstid. Vi hadde ikke trengt å kjøpe bagvogn. Bilstolene var det vi brukte. 

Anonymkode: 79900...ada

Stokke og Emmaljunga er det aldri tilbud på, de har vel ikke lov å ha tilbud på de unntatt når nye årsmodeller kommer :) 

Anonymkode: 1e2a3...f47

Skrevet
På 27.11.2017 den 13.39, AnonymBruker skrev:

12000,- er for alle de delene du trenger. Regntrekk og myggnetting følger med. 

Jeg har Stokke trailz og elsker den! Understellet er helt fantastisk (plass til mye) og du får barnet høyt opp som både mini og jeg elsker. Synes det var dyrt, men hvert hver eneste krone synes jeg. 

Syns personlig sportsdelen er så åpen og luftig, spesielt pga fotbrettet... 

Skrevet
På 27.11.2017 den 15.10, AnonymBruker skrev:

Regner med du mener sportsdelen. Jo den kan legges ned i liggestilling. 

Skrevet

Var veldig kritisk til sportsdelen til Stokke trailz, men barna holder seg like varme i den som i vår baby jogger. 

Den kan legges flatt og begge mine har elsket den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...