AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #1 Skrevet 27. november 2017 Ser på barnevogner men forstår ingen ting. Virkelig så lite at jeg må ha litt opplæring før jeg tørr å drite meg ut i butikken. Eksempel Stokke hos Barnas hus. Pris: Koster denne vognen 12 000 og så må man velge noe av tilbehøret under? Ser de fleste har Stokke og Emmaljunga. Vi har rellstivt god inntekt med dette er i så fall galskap i pris. Trodde det lå på sånn 6-8 tusen. Så om jeg hadde gått i butikken hadde de vel sett på meg som en narkoman i Hermés butikken når jeg stilte spørsmål :-/ Så ser det også ut som man kan få den for 5800,- + 2600. Hva er forskjellen på alt dette? https://www.barnashus.no/stokke-trailz.html Lest flere klage på at Emmaljunga er bra den første tiden men ikke noe pent med sportsdel (vet ikke hva det er) og st de har blitt tyngre og trille. Derfor ser jeg litt på Stokke nå. 12 298,-På lager. Seat Nordic Blue 1 x STROLLER SEAT COMP NORDIC BLUE + 3 699,00 Carrycot Nordic Blue 1 x STROLLER CARRY COT NORDIC BLUE + 2 799,00 Trail chassis med terrenghjul 1 x TRAILZ NORD CHASS TER BR HAND + 5 800,00 Anonymkode: 0f9e3...d14
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #2 Skrevet 27. november 2017 Anbefaler baby jogger city premier. Vendbare hjul foran, som kan låses ved behov og barnet kan være vendt forover og bakover. Prisen er heller ikke for høy. Anonymkode: eecfd...e4e 1
mintgrønn Skrevet 27. november 2017 #3 Skrevet 27. november 2017 Jeg kjøpte en emmaljunga ny på barnas hus og betalte sikkert 11000 tror jeg (med bagdel og sportsdel som brukes når ingen ikke passer i bagen lenger fra 5-9mnder). Jeg hadde aldri brukt så mye penger igjen. Hadde kjøpt brukt på finn.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #4 Skrevet 27. november 2017 Skjønner ikke helt spørsmålet ditt. 12 000 er den komplette prisen, med både understell (chassis), bagdel (carry cot) og sittedel (stroller seat som de kaller det i linken din). Du trenger alt dette om du skal ha en komplett vogn. Den kan da brukes både til spebarn (bagdelen), og til barnet er 2-3 år gammelt (sportsvogndelen, altså sittedelen). Stokke er en av de aller dyreste vognene du kan velge deg. Du får vogner som er adskillig billigere enn det der. Du MÅ ikke ha Stokke eller Emmaljunga, selv om de er fryktelig poppise og "in" og trendy. Det finnes haugevis av andre merker. Britax Smile er en vogn som er litt billigere, men som får kjempegode kritikker. Vi har en Britax Go Big, men den koster omtrent det samme som stokke og emmaljungaene. I stedet for å se på merker, se på hva dere har behov for (god demping, terrenghjul, lett/tung, svingbare forhjul, vendbar sittedel, osv osv). Og så leser du om de ulike vognene, ikke bare stokke og emmaljunga, og går i butikk og prøver. Så tar du et valg derfra, ut fra deres behov og hva du er villig til å betale for en vogn. Gjør rett og slett litt mer research selv. Gå på forumer, f.eks. babyverden, der er det en million tråder om vogner, og les. Husk at du også kan kjøpe brukt på finn. Anonymkode: 160dc...f0b 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #5 Skrevet 27. november 2017 På forumer går det bare i Emmaljunga og Stokke. Men om man får full pakke til 12000 er det noe annet. Trodde man måtte kjøpe nye ligge deler og seter for 5000 hver gang det skulle endres. men vva er de tilleggene fra 2700- nørmere 6000 da om den er komplett? løLeser nå at Sigo beregnet over 30000 i startpakke i 2012 og at de fleste brukte 50 000 eller mer. Blir helt rystet. Trenger man feks alt det smmeutstyret de ramser opp til 7000,- Får man starttilskudd med barnetrygd for utstyr? Anonymkode: 0f9e3...d14
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #6 Skrevet 27. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På forumer går det bare i Emmaljunga og Stokke. Men om man får full pakke til 12000 er det noe annet. Trodde man måtte kjøpe nye ligge deler og seter for 5000 hver gang det skulle endres. men vva er de tilleggene fra 2700- nørmere 6000 da om den er komplett? løLeser nå at Sigo beregnet over 30000 i startpakke i 2012 og at de fleste brukte 50 000 eller mer. Blir helt rystet. Trenger man feks alt det smmeutstyret de ramser opp til 7000,- Får man starttilskudd med barnetrygd for utstyr? Anonymkode: 0f9e3...d14 Er det dette forumet du snakker om? Hvor mye har du lest, egentlig? Ja, det er mye stokke og emmaljunga det går i, men det er mye grunnet mote og hva som er "in", og ikke hva man faktisk har behov for og hva som er den beste vognen for deg. Igjen: les deg opp. Google, se i nettbutikkene hvilke merker de har, les om de ulike merkene, og se hva som passer for deg. Du MÅ ikke kjøpe Stokkevogn bare fordi det er inn og poppis blant mange kg-brukere. Vi har prøvd både Stokke og Emmaljunga i butikken, og vi likte ingen av dem. Du må ikke være en sau om du ikke vil. Jeg vet ikke hvilke tillegg du snakker om. Den linken du viser til, viser jo bare hva hver enkelt bestanddel i vognen koster. Om du summerer dem, blir det jo rundt 12 000, som er pakkeprisen når du kjøper alt samlet. Nei, du får ikke starttilskudd for utstyr... Du velger selv å få barn, da må du selv ta kostnadene for det. Og nei, igjen, du MÅ ikke ha for 70 000 i utstyr. Hvor får du det fra? Her kan du lese litt om utstyr man evt trenger, og hva som er "kjekt å ha, men MÅ ikke ha det": https://www.babyverden.no/gravid/hva-trenger-babyen/ Anonymkode: 160dc...f0b 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #7 Skrevet 27. november 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser på barnevogner men forstår ingen ting. Virkelig så lite at jeg må ha litt opplæring før jeg tørr å drite meg ut i butikken. Eksempel Stokke hos Barnas hus. Pris: Koster denne vognen 12 000 og så må man velge noe av tilbehøret under? Ser de fleste har Stokke og Emmaljunga. Vi har rellstivt god inntekt med dette er i så fall galskap i pris. Trodde det lå på sånn 6-8 tusen. Så om jeg hadde gått i butikken hadde de vel sett på meg som en narkoman i Hermés butikken når jeg stilte spørsmål :-/ Så ser det også ut som man kan få den for 5800,- + 2600. Hva er forskjellen på alt dette? https://www.barnashus.no/stokke-trailz.html Lest flere klage på at Emmaljunga er bra den første tiden men ikke noe pent med sportsdel (vet ikke hva det er) og st de har blitt tyngre og trille. Derfor ser jeg litt på Stokke nå. 12 298,-På lager. Seat Nordic Blue 1 x STROLLER SEAT COMP NORDIC BLUE + 3 699,00 Carrycot Nordic Blue 1 x STROLLER CARRY COT NORDIC BLUE + 2 799,00 Trail chassis med terrenghjul 1 x TRAILZ NORD CHASS TER BR HAND + 5 800,00 Anonymkode: 0f9e3...d14 Om du ikke må ha vogn prompte så vent til det blir søndagsåpent i desember eller til salget starter i januar. Da får du gjenre prosenter. Vogn må du nesten velge etter lommebok og ønsker. Men husk på at mange ikke bruker den første vogna noe særlig vinterstid. Vi hadde ikke trengt å kjøpe bagvogn. Bilstolene var det vi brukte. Anonymkode: 79900...ada
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #8 Skrevet 27. november 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du ikke må ha vogn prompte så vent til det blir søndagsåpent i desember eller til salget starter i januar. Da får du gjenre prosenter. Vogn må du nesten velge etter lommebok og ønsker. Men husk på at mange ikke bruker den første vogna noe særlig vinterstid. Vi hadde ikke trengt å kjøpe bagvogn. Bilstolene var det vi brukte. Anonymkode: 79900...ada Jeg tror nok ikke det er "mange" som ikke bruker vognen vinterstid. De fleste er jo ute på tur minst en gang daglig. Jeg vil tro det er høyst uvanlig å bare forflytte seg med bil. Man kan selvsagt bruke bæresele, men om man går langt, kan det være ubehagelig i lengden. I tillegg til at vogn er veldig greit når man skal på besøk. Da kan babyen sove i vognbagen. Selv om vi bar mye, ville jeg aldri vært uten vogn. Anonymkode: 160dc...f0b 4
Gjest Sisti Skrevet 27. november 2017 #9 Skrevet 27. november 2017 Du fremstår ikke som idiot om du går i butikken og ikke forstår hva prisen innebærer, så ikke vær redd for å spørre. Jeg anbefaler virkelig å gå i butikkenes og prøve ørten vogner. Nesten alle vogner i norske butikker er gode, men de har ulike kvaliteter. Hva som er viktig for deg er ikke nødvendigvis det som er viktig for meg. Noen elsker Stokke, andre hater den. Gå i butikk. Prøv masse. Velg deg ut noen alternativer du liker ekstra godt, og så går du hjem og googler og ser hva folk sier om vogna, om det er ting som betyr noe for deg. For vår del sto det mellom britax go next og bugaboo buffalo. Litt googling fortalte meg at britaxen har kjempegod demping, så da ble det den, for det var viktig for oss. Veldig fornøyd med vogna. 12 000 er dessverre en ganske normal pris for vogner. Det finnes rimeligere, men da begrenset man jo utvalget litt. Britax og de andre merkene er i det minste på salg innimellom, i motsetning til bugaboo, Stokke og Emmaljunga. Andre gode merker er Babyjogger, Cybex og UppaVista. Hva har jeg glemt? Bare prøv masse! Og, dette brant jeg meg på selv: vær mer opptatt av sportsdelen enn bagen! Det er faktisk sportsdelen som er det viktigste, bagen har såpass kort og enkel brukstid. Tenk på sånt som om det er viktig med vendbar sportsdel, ergonomisk sportsdel (som faktisk IKKE er ergonomisk bra, ironisk nok), full liggestilling, lett å justere etc.
Minlillelykke Skrevet 27. november 2017 #11 Skrevet 27. november 2017 Ville sjekket finn jeg. Av de vognene jeg har hatt er kun en kjøpt ny. Vi har både emmaljunga, babyjogger x2 og bugaboo. Emmaljungaen ig babyjoggerene er favorittene. Personlig synes jeg bugaboo er forferdelig dyre, uten å egentlig være noe bedre enn andre vogner. Stokke har jeg ikke prøvd, men jeg er veldig fornøyd med vår emmaljunga mondial og babyjogger city versa. Begge skal brukes til barn nummer to som er en uke gammel 1
Sandie Skrevet 27. november 2017 #12 Skrevet 27. november 2017 (endret) Jeg var like grønn som deg da jeg dro til Barnas Hus første gangen.Har alltid likt utseendet på Stokke-vognene,så var på forhånd innstilt på å gå for en sånn.Men da vi prøvekjørte ulike vogner synes jeg Stokke-vognene var litt for store og tunge. Det samme med Emmaljunga. Endte opp med å kjøpe en Britax Smile 2 som var nedsatt til 5900,- pga at fargen skulle gå ut.Den er smidig å kjøre og lett å legge sammen i bil.Vil anbefale deg å teste ut hvordan vognene legges sammen før du kjøper,for der var det stor forskjell på de ulike merkene. Og dessuten:husk at det er ikke bag-delen men sittedelen barnet kommer til å bruke lengst,så fokuser på den også.Jeg var i starten mest opptatt av bagen. Ikke vær redd for å spørre i butikken. Endret 27. november 2017 av Sandie
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #13 Skrevet 27. november 2017 Jeg har kjøpt ny/brukt vogn flere ganger for jeg ble ikke fornøyd og kikket kanskje litt mer etter utseende i vogna enn hva slags vogn jeg hadde behov for. Så mitt tips er å ikke bestemme deg for en vogn fordi den blir så koselig å trille den lille utifra bagdeleen. Bestem heller vogn utifra sportsdelen, fordi det er den som man kommer til å bruke lengst. Og det er kjedelig å måtte kjøpe ny vogn etter et halvt år, med mindre du tenker at det er greit med to vogner da. Mange har en bilvogn og en de bruker mer i nærområdet. Anonymkode: c1569...1d7
våren14 Skrevet 27. november 2017 #14 Skrevet 27. november 2017 Vent på tilbud i såfall. Kjøpt komplett Stokke Trailz for 9999,- før jul i 2015, skulle jo ikke ha baby før i februar. Men innmari fornøyd med den da, det skal sies. Hadde forventet å betale ca 10.000 for en god vogn, komplett. Nå tror jeg kanskje de nye i "nordic blue" og "nordic green" kanskje er dyrere, de er jo ekstra fancy med skinn på håndtak osv. Så det koster trolig mer enn de vanlige fargene. Min er marineblå, helt knall. Mange anbefaler andre billigere vogner, det eneste jeg ville hatt som krav var at den må kunne ha sittedel vendt mot deg. Utover det må man absolutt ikke ha hverken Stokke eller Emmaljunga.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #15 Skrevet 27. november 2017 Akkurat nå, våren14 skrev: Vent på tilbud i såfall. Kjøpt komplett Stokke Trailz for 9999,- før jul i 2015, skulle jo ikke ha baby før i februar. Men innmari fornøyd med den da, det skal sies. Hadde forventet å betale ca 10.000 for en god vogn, komplett. Nå tror jeg kanskje de nye i "nordic blue" og "nordic green" kanskje er dyrere, de er jo ekstra fancy med skinn på håndtak osv. Så det koster trolig mer enn de vanlige fargene. Min er marineblå, helt knall. Mange anbefaler andre billigere vogner, det eneste jeg ville hatt som krav var at den må kunne ha sittedel vendt mot deg. Utover det må man absolutt ikke ha hverken Stokke eller Emmaljunga. Stokke selges ikke på tilbud lenger. Tror det er fra 2016 Stokke bestemte at de ikke skulle selges på salg. Så nå når det er salg, står det alltid at Stokke (og som regel også Emmaljunga) ikke er på tilbud. Eneste gangen man kan være heldig er om de skal senge en utstillingsmodell eller noe sånt. Ellers får man dem ikke på tilbud. Anonymkode: 160dc...f0b
Gjest Sisti Skrevet 27. november 2017 #16 Skrevet 27. november 2017 1 minutt siden, våren14 said: Vent på tilbud i såfall. Kjøpt komplett Stokke Trailz for 9999,- før jul i 2015, skulle jo ikke ha baby før i februar. Men innmari fornøyd med den da, det skal sies. Hadde forventet å betale ca 10.000 for en god vogn, komplett. Nå tror jeg kanskje de nye i "nordic blue" og "nordic green" kanskje er dyrere, de er jo ekstra fancy med skinn på håndtak osv. Så det koster trolig mer enn de vanlige fargene. Min er marineblå, helt knall. Mange anbefaler andre billigere vogner, det eneste jeg ville hatt som krav var at den må kunne ha sittedel vendt mot deg. Utover det må man absolutt ikke ha hverken Stokke eller Emmaljunga. Stokke kommer ikke på tilbud, nytt fra 2016.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #17 Skrevet 27. november 2017 Kjøpte en kjempe fin emmaljunga vogn brukt på finn. Fikk med sportsdel, sovedel, stellebag, samt regntrekk og myggnetting til begge delene 😊 1500,- Anonymkode: ee7b1...f15
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #18 Skrevet 27. november 2017 Er det dette forumet jeg må bla i for å finne vogntråder. Var et annet forum under klikk jeg hadde lest det. Liker egentlig Stokke bedre enn Emmaljunga. Så hvis det er sistnevnte som er poppis trenger jeg ikke følge den trenden. Men leste at Stokke var så tunge og vanskelige. Skal prøve å lese litt til Anonymkode: 0f9e3...d14
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #19 Skrevet 27. november 2017 Babyjogger city elite Anonymkode: 3cbd6...55e 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #20 Skrevet 27. november 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det dette forumet jeg må bla i for å finne vogntråder. Var et annet forum under klikk jeg hadde lest det. Liker egentlig Stokke bedre enn Emmaljunga. Så hvis det er sistnevnte som er poppis trenger jeg ikke følge den trenden. Men leste at Stokke var så tunge og vanskelige. Skal prøve å lese litt til Anonymkode: 0f9e3...d14 Babyverden sitt forum er langt større enn dette. Og verken der eller her er det sånn at alle har Stokke eller Emmaljunga. Vi likte ikke Stokke, da den var enorm og tung og keitete. Og tyngepunktet var veldig høyt. Helt uaktuelt for oss. Emmaljunga var også alt for tung å dra på i bakkene her. Anonymkode: 160dc...f0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå