Gå til innhold

Periodisk faste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Har begynt med periodisk faste, hvor jeg spiser fra 2-22  eller 12-20, kommer an på om jeg skal trene på kvelden (da jeg må ha mat etter trening og kommer hjem 2130. Har sååååå mye mer energi på morningen og kan fokusere skikkelig. Men får høre av flere at det er dumt å ikke spise frokost. Hva tenker dere om dette, er det virkelig så viktig med frokost?

Er også veldig deilig å kunne spise tre store måltider, drev og konstant spiste små måltider før. 

Anonymkode: 1b158...c4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke så viktig med frokost :)

Når på dagen du spiser har ingen ting å si, så lenge du spiser nok mat i løpet av dagen. Om du føler deg mye bedre når du hopper over frokosten, så hopper du over frokosten. Jeg har hørt mange som får gode resultater med IF/periodisk faste. 

Jeg gjør ikke periodisk faste intensjonelt, men spiser ofte ikke før 2-3-tiden på dagen uansett fordi jeg rett og slett ikke er sulten før det. Har ikke merket noe negative konsekvenser av dette. 

Anonymkode: 45727...c74

Skrevet

Myter blir dannet etter hviskeleken-prinsippet, og mange bransjer tjener masse på folks godtroenhet. Når du spiser frokost, og hva du spiser til frokost, og hvor du spiser frokost, har i seg selv ingenting å si. Spis på en måte du føler deg komfortabel med, du skal føle deg opplagt og ikke konstant småsulten.

Skrevet

Føl etter på egen kropp. Føler du deg bra og frisk, så er det god sjanse for at du nettopp er det også. Ville vært litt rart om du følte deg bedre og hadde mer energi på et spisemønster som gjør deg gradvis sykere

Anonymkode: f0fae...09e

• Liker 1
Skrevet

Jeg faster hver dag og har et spisevindu på 6-8 timer. Har tilpasset dette til hverdagen mtp jobb/trening. Har aldri følt meg bedre, teller ikke kalorier og har gått ned i vekt. Følger et «low carb high fat» kost. 

Anonymkode: a5431...542

Skrevet

Jeg fikk også et bedre liv da jeg slutta å presse i meg frokost. Sparer tid og et skikkelig sulten og god til lunsj. Det var aldri planen å drive med periodisk faste, men det er nå blitt sånn at jeg spiser mellom 12 og 21, stort sett. Gjør det som funker for deg :) 

Anonymkode: 60044...368

Skrevet

Gjør det som funker for deg. Selv er jeg avhengig av frokost og 3-4 timer mellom måltider fordi jeg er småspist og blir derfor fort sulten igjen. Noen ganger blir det litt ubevisst faste mellom 17 og 9 neste morgen, men det er bare fordi jeg er for lat til å lage kveldsmat :fnise:

Anonymkode: 85321...377

Skrevet

Samma når du spiser. Syns du det fungerer greit å droppe frokost, så gjør du det. Jeg MÅ ha frokost. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...