AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #1 Skrevet 27. november 2017 Hei dere, jeg ble tråkket på noe volsomt for en dag siden av en høyhelt person og hadde også ekstremt trange sko og gikk hjem (ikke helt edru). Gjorde vondt da jeg gikk hjem, men pushed through som det heter. Den var helt lilla oppå og på siden i går, men jeg kan stå på den med hele vekten og kan gå kjempesakte til kjøkken og bad osv men er ikke behagelig. I dag (dag to) har farget blitt mye bedre (sov med den høyt i natt og har ist litt) men kan ikke forlate huset liksom. Kan bevege tærne. Ikke sjangs til å stå på tå. Er litt stikkende smerte når jeg går gjennom foten, men kan være fordi jeg tråkker helt annerledes enn jeg pleier. Jeg brakk ankelen i vår (sport) så vet hvordan det føles og er jo ikke nær det, da dette er på foten (oppå og på høre side av høyre fot) så tenker at smerten kan komme fra at den er virkelig forslått og blåmerke presses når jeg går. Hvis det er brudd i et lite ben i foten, hva må man gjøre? bare slappe av? Bor i utlandet og er utrolig styr med sykehus med språk.. men har noen venner som kan ta meg dit i morgen hvis det ikke blir bedre. Hadde litt panikk da jeg så fargen i går, da den liknet utrolig mye på hvordan ankelen min var i vår, og da sa alle til meg "det er sikkert ikke farlig" men viste seg at den var megabrukket og kunne ikke gå på 5 måneder. MEN den ble jo bare verre de neste dagene, og foten er hvertfall ikke verre enn i går! Anonymkode: c1fb8...1c0
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #2 Skrevet 27. november 2017 Om du er glad i foten din og tenker å kunne bruke den i fremtiden, så går du til lege i morgen. Der birde du ha vært for mange timer siden, til røntgen. Et brudd trenger ikke å kjennes likedan ut ved først og andre gangsbrudd og heller ikke i ulike bein i foten. Fotrotsbeina er mye mindre enn andre bein. Men om der er brudd nå, og du har gått så mange timer etter skaden skjedde, så forbered deg på at bruddet må brekkes opp igjen, og gipses. Mener det er 6 timer etter brudd det må gipses eller så er helingsprosessen kommet igang og bruddet må brytes opp igjen fordi brudd skjelden gror bent av seg selv og uten gips eller stofter/skruer. Anonymkode: 8e806...6e9
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #3 Skrevet 27. november 2017 Gikk 4 dager sist gang, og måtte ikke brekkes opp. Dette er den andre foten også da glemte jeg å si. Trenger man å gipse foten ved et mini brudd?? Oh god har ikke tid til dette. Ser der an til i morgen og får noen til å komme med meg til sykehuset. Ise og ha den høyt i dag. Anonymkode: c1fb8...1c0
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #4 Skrevet 27. november 2017 Min datter brakk et av de små beina i foten for en tid tilbake. Hun greide å gå på den, selv om det gjorde vondt. Fikk tatt røntgen. Beskjeden fra legen var at hun skulle bruke den som normalt. Ikke noe ekstra hvile eller gips der. Så det er slett ikke sikkert at noe må brekkes opp igjen, det kommer vel helt an på bruddet. Anonymkode: 89aec...59e
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #5 Skrevet 27. november 2017 Det er ikke noe poeng i å ise det så lenge etter at skaden oppsto. Men prøv å ha den høyt og bruk den minst mulig. Anonymkode: 73a5f...b34
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #6 Skrevet 27. november 2017 Har du tigerbalsam? Det kan hjelpe, jeg brukte det når jeg klemte fingeren min nettopp, fikk ikke blåmerke engang. Jeg har blitt tråkket på av hest på akkurat det stedet, men det var ikke så vondt som du beskriver. Men regner med at det var brist for det gikk månedsvis før det ble helt bra. Anonymkode: 6a688...3b5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #7 Skrevet 27. november 2017 Jeg brakk 5.metatars (ytterste tåbeinet) etter en vridning, oppsøkte legen først dagen etter i og med at jeg til å begynne med klarte gå. Viste seg at det var brudd, bruddet lå pent på plass og jeg måtte bruke gips i seks uker (fra ankelen til kne). Ta røntgen i morgen så får du det avklart. Anonymkode: 64cb4...ed2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #8 Skrevet 28. november 2017 Hei dere, den var fint brukket ja. Har fått en stor walking boot jeg må gå med i 6 uker inkludert når jeg sover, kan ta av når jeg dusjer. Bra jeg fikk litt press her og fra en annen til å dra til legen. Har som sagt brukket ankelen og mye annent rart inni der av fullkontakt sport så det var tusen ganger verre og gips er jo irriterende nok, så får håpe dette er bedre. Kan hvertfall lage mat og gå på do uten irriterende krykker. Gjør megavondt å gå, men legen sa at det ikke gjør noe så får stole på ham. Det var en travel desember planlagt, den blir jo bare fint kansellert.. Anonymkode: c1fb8...1c0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå