AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #1 Skrevet 27. november 2017 Vi skal reise bort i julen. Vi bor i en storby, og plutselig fikk samboeren min en telefon fra søsteren sin: «Det passer flott, da låner vi leiligheten deres i jula!» Samboeren min sa ja, og hadde ikke mulighet til å si at vi måtte tenke på det en gang. Sånn er den dama, hun bare turer bestemt frem. Saken er at jeg ikke synes det er kurant. Vi har en toroms, og hun kommer med mann og tre unger på 2, 5 og 7 og vil legge seg inn i senger og sofa. De er slurvete, rotete folk av typen som ikke synes det er så farlig med ting. Jeg er IKKE den typen. For det første har vi mange dyre møbler og ting, og de ungene er av typen bulldosere som kunne bekjempet IS alene. For det andre HATER jeg tanken på at noen skal invadere privatlivet mitt og sove i senga mi. For det tredje blir det masse ekstra stress for meg, jeg må da bruke masse tid rett før jul på å rydde og vaske leiligheten, rydde bort ting jeg ikke vil de skal finne/ødelegge, re opp senger osv. For det fjerde kommer vi til å komme hjem til et bomba horehus med haugesvis av brukt sengetøy og håndklær, når vi selv kommer hjem fra ferie og skal vaske eget. Dette stresser meg. Jeg nekter og vil at han skal be dem pent om å finne et annet sted å bo. Men samboeren er steil og sier at JO, de må få komme, han kan ikke si nei til egen familie. Er jeg eller han urimelig? Anonymkode: 997f1...a80 28
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 Populært innlegg #2 Skrevet 27. november 2017 Jeg hadde satt meg på bakbena og blitt hjemme selv Anonymkode: 957c6...b60 60
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #3 Skrevet 27. november 2017 Si at han får ordne før de kommer, og rydde etter de da, om han insisterer på at de skal bo der. Anonymkode: 58080...412 46
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 Populært innlegg #4 Skrevet 27. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skal reise bort i julen. Vi bor i en storby, og plutselig fikk samboeren min en telefon fra søsteren sin: «Det passer flott, da låner vi leiligheten deres i jula!» Samboeren min sa ja, og hadde ikke mulighet til å si at vi måtte tenke på det en gang. Sånn er den dama, hun bare turer bestemt frem. Saken er at jeg ikke synes det er kurant. Vi har en toroms, og hun kommer med mann og tre unger på 2, 5 og 7 og vil legge seg inn i senger og sofa. De er slurvete, rotete folk av typen som ikke synes det er så farlig med ting. Jeg er IKKE den typen. For det første har vi mange dyre møbler og ting, og de ungene er av typen bulldosere som kunne bekjempet IS alene. For det andre HATER jeg tanken på at noen skal invadere privatlivet mitt og sove i senga mi. For det tredje blir det masse ekstra stress for meg, jeg må da bruke masse tid rett før jul på å rydde og vaske leiligheten, rydde bort ting jeg ikke vil de skal finne/ødelegge, re opp senger osv. For det fjerde kommer vi til å komme hjem til et bomba horehus med haugesvis av brukt sengetøy og håndklær, når vi selv kommer hjem fra ferie og skal vaske eget. Dette stresser meg. Jeg nekter og vil at han skal be dem pent om å finne et annet sted å bo. Men samboeren er steil og sier at JO, de må få komme, han kan ikke si nei til egen familie. Er jeg eller han urimelig? Anonymkode: 997f1...a80 Joda. Han hadde mulighet både til å si nei og til å si at dere måtte tenke på det. Anonymkode: 957c6...b60 63
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #5 Skrevet 27. november 2017 Din samboer trenger å øve seg på selvhevdelse. Han trenger også å huske på at dere to må være enige om ting. Han kan ikke bare lage avtaler som går utover deg uten å la deg være med på avgjørelsen. Anonymkode: 957c6...b60 37
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #6 Skrevet 27. november 2017 Si nei til det og ta det som kommer av negative kommentarer. Vil du ikke, så blir det sånn. Du har en god grunn. Anonymkode: 2cd70...ed2 13
FrodeF Skrevet 27. november 2017 #7 Skrevet 27. november 2017 Svigerinne KREVER vel ingenting. Der er din samboer som er problemet her hvis du ikke ønsker å låne bort. Du høres egentlig ganske sær og forutinntatt ut. Jeg har iallfall ikke noe problem med å låne bort huset mitt til familien hvis jeg er bortreist. 8
FrodeF Skrevet 27. november 2017 #8 Skrevet 27. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Si nei til det og ta det som kommer av negative kommentarer. Vil du ikke, så blir det sånn. Du har en god grunn. Anonymkode: 2cd70...ed2 Den gode grunnen er at hun i sitt hodet mener at de kommer til å ødelegge alt og grise ned leiligheten? 3
FluffyJuggernaut Skrevet 27. november 2017 #9 Skrevet 27. november 2017 (endret) Jeg syns samboeren din burde spurt deg først, jeg hadde blitt sur om min samboer sa ja til noe sånt uten å snakke med meg først, samme hadde han blitt om det var omvendt. Om han ringer tilbake og sier at de ikke kan komme, så blir de jo å skjønne at du har satt deg på bakbena. Men om det ikke plager deg så hadde jeg insistert på det. Og hvorfor i alle dager vil de være hos dere? Må jo være bedre å være hjemme hvor det er bedre plass. Og om de blir værende så bør de rydde og vaske etter seg, det er ikke som de er inviterte gjester, så da bør de forlate det i samme stand som det var i når de kom. Og de bør iallefall erstatte det de ødelegger. Endret 27. november 2017 av FluffyJuggernaut 6
Gjest Carressa Skrevet 27. november 2017 #10 Skrevet 27. november 2017 «For det første har vi mange dyre møbler og ting, og de ungene er av typen bulldosere som kunne bekjempet IS alene.» Hahahahah bra sagt. Tror jeg ville gått med på det, ettersom det er familie og samboer allerede har sagt ja. Men jeg ville gjort det veldig klart at leiligheten SKAL etterlates i den stand den ble funnet, uten unntak.
Sirah Skrevet 27. november 2017 #11 Skrevet 27. november 2017 Dette er et ikke-problem. Samboeren din ringer tilbake å sier at det dessverre ikke passer at de låner leiligheten. Så får heller svigerinna di med monsterbarna bli så sur hun bare vil 😎 9
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #12 Skrevet 27. november 2017 Det må da gå an å stille krav til at om de får låne leiligheten, så skal de rydde og vaske etter seg (som normale folk ville gjort) . Anonymkode: ad210...7e1 8
Perle Skrevet 27. november 2017 #13 Skrevet 27. november 2017 (endret) Samboeren din er dott. Jeg bedt han ringe de å avlyse, ellers hadde jeg ringt selv. Han kan jo velge hva han synes er minst ubehagelig. Jeg hadde også gjort det veldig klart at slikt også er uaktuelt i framtiden. Endret 27. november 2017 av Perle 21
FluffyJuggernaut Skrevet 27. november 2017 #14 Skrevet 27. november 2017 4 minutter siden, FrodeF skrev: Du høres egentlig ganske sær og forutinntatt ut. Jeg har iallfall ikke noe problem med å låne bort huset mitt til familien hvis jeg er bortreist. Jeg tenker at for oss som har familie som respekterer tingene våre, så er det ikke noe problem å låne vekk leilighet eller hus. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg vet at pipen hadde raskt fått en annen lyd hjemme hos oss, om vi kom hjem og søsken, nevøer og nieser hadde rotet, griset til huset og ødelagt ting uten å ordne opp for seg. Når man oppfører seg slik så skjønner jeg at man ikke er komfortabel med å låne bort. Jeg hadde blitt temmelig fortvilt om jeg hadde flidd og vasket før de kom, og det første jeg måtte gjøre når jeg kommer hjem er å hive meg i vaskingen igjen. 11
Sol79 Skrevet 27. november 2017 #15 Skrevet 27. november 2017 Hadde det vært uaktuelt om det var dkn egen familie også? Om de er så rotet og slappe som du skal ha det til så er det jo ingen grunn til å vaske før de kommer. Sengetøy kan de legge på selv. 7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #16 Skrevet 27. november 2017 3 minutter siden, Sirah said: Dette er et ikke-problem. Samboeren din ringer tilbake å sier at det dessverre ikke passer at de låner leiligheten. Så får heller svigerinna di med monsterbarna bli så sur hun bare vil Jeg tror du misforstår. Hvis først en beslutning er tatt, er det ikke vanskelig i det hele tatt å overbringe den beskjeden til svigerinna. Det trådstarter derimot spør om, er hvem som bør gi seg av henne og samboeren, og ikke minst HVORFOR. Anonymkode: b77f3...3de 1
caskerette Skrevet 27. november 2017 #17 Skrevet 27. november 2017 Kjipt, men jeg tror jeg hadde latt det gå. Det er familie, man har litt plikt til å stille opp, det kan lønne seg å ha noe goodwill også. Men svigerinna høres ut som ei som trenger å jekkes ned, still krav i klartekst om at de må rydde og vaske etter seg, at det forventes at kåken forlates slik de kom til den osv. Det kan dere si rett ut, når dere gjør dem en tjeneste. 9
Glød Skrevet 27. november 2017 #18 Skrevet 27. november 2017 Jeg hadde latt familie låne leiligheten ja. Men med en absolutt forutsetning at de vasket og ryddet, og erstattet ting de ødelegger. 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #19 Skrevet 27. november 2017 Hadde bedt samboern ringe tilbake å si "Hei! Hadde ikke sjekka med dama først, og vi har visst allerede lovt bort leiligheten til noen venner av hu i den perioden, så da kan ikke dere låne den, beklager" Enkelt og greit. (maser hun og graver om hvem og hvorfor så kan kan bare si "nei er usikker, no veninne greier i byen") Anonymkode: 31e74...e66 27
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #20 Skrevet 27. november 2017 Uhørt, låne bort leiligheten til slekt da gitt... Si ifra selv, så vet de hvor de har deg hen. Anonymkode: c688a...dd0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå