Gå til innhold

Forkjølet, tett i nesa, Tom for nesespray, What to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Butikken åpner ikke før klokken 8. Jeg får ikke puste. Har prøvd å dusje, stikke nesa inn i fryseren, og det er så irriterende å være tett. Får ikke sove, hvis jeg må puste med munnen. Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 8bdd8...edf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har prøvd med tiger balm. Under nesa også. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Butikken åpner ikke før klokken 8. Jeg får ikke puste. Har prøvd å dusje, stikke nesa inn i fryseren, og det er så irriterende å være tett. Får ikke sove, hvis jeg må puste med munnen. Hva skal jeg gjøre? 

Lag eget saltvann (som jo er ingrediensen i saltvanns nesedråper og saltvanns nesespray) ved å koke litt vann med salt i, avkjøl dette og bruk i nesa. Finn oppskrift på et seriøst nettsted.

Anonymkode: 73a1c...e79

• Liker 3
Skrevet

ta en varm dusj. kok vann og legg hodet ditt over i dampen :)

Anonymkode: 129c1...634

Skrevet

Ikke bli avhengi av nesespray ivartfall. Du får fint puste med munnen, det går over etter noen dager!

Anonymkode: 97050...2f0

• Liker 3
Skrevet

"Ifølge Mads H. Moxness, øre-nese-halslege og ekspert på Lommelegen.no, er svaret å skylle nesen med saltvann.

- Saltvannskylling er kanskje det mest glemte, men effektive midlet mot følelsen av tett nese, har han skrevet på Lommelegen.no:

- NaCI (saltvann) er nemlig helt nødvendig for at slimhinnene skal fungere optimalt, og tilførsel av dette kan gjenopprette funksjonen slik at nesen oppleves mer åpen." (fra linken over).

Anonymkode: 73a1c...e79

Skrevet

Kjenner til frustrasjonen, holder på å klikke hver gang jeg blir tett i nesa også. Saltvannskylling tenker jeg du burde prøve, helst skal man vel bruke en sånn spesiell tube-dings fra apoteket til å få vannet opp i nesa, men selv har jeg aldri fått somlet meg til å kjøpe en, og en liten tekanne eller en drikkeflaske med avkjølt saltvann rett opp i najen funker også :P 

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bli avhengi av nesespray ivartfall. Du får fint puste med munnen, det går over etter noen dager!

Anonymkode: 97050...2f0

Jeg kind of er det fra tidligere. Og så har jeg blitt forkjølet, og det er mye tettere enn vanlig når jeg kun har gått noen timer uten nesespray. Men takk for tipset! Skulle ønske jeg klarte å slutte. 🙂

Skrevet

Jeg har øyedråper, som er saltvann kan man bruke det? 

Skrevet

Har du mentholatum? Det funker å ta under nesen.

Saltvann til øynene går nok fint, men om du merker så mye er nok en annen sak :P 

Anonymkode: 8ee15...19d

Skrevet

Dampbad hjelper! Kok vann i en kjele og legg hodet over med et håndkle over så dampen går opp i nesa og ikke ut i rommet (når vannet er ferdig kokt selvfølgelig, ikke mens det koker).  Eller sett deg i dusjen med glovarmt vann så det ryker og damper Heavy inne på badet og ha hodet så nærme gulvet (der dampen er mest) som mulig. 
Det hjelper også å putte ingefær, salt og honning i dampbadet/kjelen. Spesielt ingefær, eller om du har mynte te/grønnsaker eller lignende å kan putte oppi 

Anonymkode: ca254...52d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...