AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #1 Skrevet 27. november 2017 Har forstoppelse og mye luft, er i uke 19. Tar i ganske kraftig når jeg er på do å må gjøre nr to. Har kraftig forstoppelse og masse luft. Må også presse litt på magen for å få ut lufta. Hver gang etter jeg har tatt litt hardt i, blir jeg redd for at jeg har gjort noe skade på fosteret. Er vel ikke farlig? Anonymkode: 01eff...e0d
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #2 Skrevet 27. november 2017 Nei det er ikke farlig og påvirker ikke fosteret i det hele tatt. Du kan imidlertid få hemoroider, men det er heller ikke farlig for barnet - bare ubehagelig for deg. Anonymkode: 19b9d...8ef 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #3 Skrevet 27. november 2017 Du har fått svar, men jeg vil bare tipse om et ufarlig, enkelt, billig og i min erfaring veldig godt hjelpemiddel. Potetmel - som ikke har vært oppvarmet - er nesten bare resistent stivelse. Det er næring for gode tarmbakterier, men tas ikke opp i kroppen. Rører du ut litt i kaldt vann og drikker daglig så blir fordøyelsen mye bedre for de fleste. Det er lurt å begynne forsiktig selv om det ikke er farlig - fordi det kan bli mere luftdannelse de første dagene. Om du vil prøve - så er det greit å begynne med et par ts, og så øke litt og litt til du blir fornøyd. Opp til 4ss daglig. Mere er ikke vits i for det forsvinner ut igjen. Selv har jeg slitt med forstoppelse i mange år før jeg begynte, og er kjempefornøyd med 33ss daglig nå Anonymkode: 25373...dea 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #4 Skrevet 27. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har fått svar, men jeg vil bare tipse om et ufarlig, enkelt, billig og i min erfaring veldig godt hjelpemiddel. Potetmel - som ikke har vært oppvarmet - er nesten bare resistent stivelse. Det er næring for gode tarmbakterier, men tas ikke opp i kroppen. Rører du ut litt i kaldt vann og drikker daglig så blir fordøyelsen mye bedre for de fleste. Det er lurt å begynne forsiktig selv om det ikke er farlig - fordi det kan bli mere luftdannelse de første dagene. Om du vil prøve - så er det greit å begynne med et par ts, og så øke litt og litt til du blir fornøyd. Opp til 4ss daglig. Mere er ikke vits i for det forsvinner ut igjen. Selv har jeg slitt med forstoppelse i mange år før jeg begynte, og er kjempefornøyd med 33ss daglig nå Anonymkode: 25373...dea Treogtredve spiseskjeer? Anonymkode: 9e954...49c 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #5 Skrevet 27. november 2017 Ikke farlig for barnet men anbefales ikke fordi man lett kan få hemoroider da. Gravide er spesielt utsatt for det nevnte legen min en gang men det er vanlig for ikke gravide å få også om man tar i for hardt på do ofte (og/eller sitter mye på rumpa) Anonymkode: 5da76...495
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #6 Skrevet 27. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Treogtredve spiseskjeer? Anonymkode: 9e954...49c alle gode ting er 3 - men lurt å lese gjennom litt bedre før man poster - 3 ss altså Anonymkode: 25373...dea 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #7 Skrevet 27. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: alle gode ting er 3 - men lurt å lese gjennom litt bedre før man poster - 3 ss altså Anonymkode: 25373...dea Ok Jeg så etterpå at du hadde skrevet opp til 4 ss Anonymkode: 9e954...49c
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #8 Skrevet 27. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok Jeg så etterpå at du hadde skrevet opp til 4 ss Anonymkode: 9e954...49c Glad du så det så jeg fikk rettet opp, litt synd jeg ikke får redigert det. Anonymkode: 25373...dea 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #9 Skrevet 27. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Glad du så det så jeg fikk rettet opp, litt synd jeg ikke får redigert det. Anonymkode: 25373...dea Du kan spørre en moderator om hun kan redigere innlegget for deg. Anonymkode: 9e954...49c 1
Miss moneypenny Skrevet 27. november 2017 #10 Skrevet 27. november 2017 Et glass med sitronsaft i kaldt vann funker her 😊 Biola, frø i youghurt: sesamfrø og linfrø. Svisker 😊 drikk masse vann. Lykke til 😊 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #11 Skrevet 27. november 2017 Et par glass med appelsinjuice med fruktkjøtt kan gjøre susen. Anonymkode: 9e954...49c
Minlillelykke Skrevet 27. november 2017 #12 Skrevet 27. november 2017 Mye vann, bevegelse og grove kornprodukter fungerte på meg. På de verste dagene spiste eller drakk jeg litt melkeprodukter. Er intolerant så mye løser seg opp med det
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #13 Skrevet 27. november 2017 1 minutt siden, Minlillelykke skrev: Mye vann, bevegelse og grove kornprodukter fungerte på meg. På de verste dagene spiste eller drakk jeg litt melkeprodukter. Er intolerant så mye løser seg opp med det Heh, jeg har antageligvis en mild form for laktoseintoleranse, ihvertfall reagerer jeg på iskrem med nærmest akutt løs mage og voldsom dotrang. Så jeg har selvmedisinert med en stor skål iskrem når det har vært for ille:p Ellers kan for mye fiber gjøre vondt verre, selv om man drikker mye. Jeg ble litt bedre av å kutte ut rå grønnsaker. Anonymkode: 2950e...f6a
Minlillelykke Skrevet 27. november 2017 #14 Skrevet 27. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Heh, jeg har antageligvis en mild form for laktoseintoleranse, ihvertfall reagerer jeg på iskrem med nærmest akutt løs mage og voldsom dotrang. Så jeg har selvmedisinert med en stor skål iskrem når det har vært for ille:p Ellers kan for mye fiber gjøre vondt verre, selv om man drikker mye. Jeg ble litt bedre av å kutte ut rå grønnsaker. Anonymkode: 2950e...f6a Det er så morsomt å se at man fungerer forskjellig. Men ja, is, melk eller youghurt har vært min redning de gangene det er helt stopp. Fungerer ikke det har jeg brukt klyster. Som forøvrig er veldig ubehagelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå