Duff Skrevet 27. november 2017 #1 Skrevet 27. november 2017 Jeg har en flott sofa som trenger en skikkelig rens. Det er oksehud så den tåler litt men hva er mest effektivt? Får jeg den ikke fin igjen (seig og ekkel np) må den kastes men jeg er så utrolig glad i den og har ikke råd til å kjøpe ny.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #2 Skrevet 27. november 2017 Ta bildet av møbelet og oppsøk en møbelbutikk om du ikke kan ta med deg en sofapute eller ryggdel. Da kan de rådgi deg mht. Renseprodukter, noe møbelbutikkene har mye av. Ellers er det vel litt dumt å vente så lenge med rens? Anbefalingene på skinnmøbler er rens to ganger årlig. Anonymkode: 53588...e6a
Duff Skrevet 27. november 2017 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2017 (endret) Jeg vet. Sofaen sto på soverommet en periode og hunden la sin elsk på den så nå er den full av hundesvette. Etterpå ble den satt ned i kjelleren bortstudd. Når den sto i stua ble den satt inn hvert halvår. Endret 27. november 2017 av Duff
Horten Market Skrevet 27. november 2017 #4 Skrevet 27. november 2017 Ikea selger rimelig skinnpleiesett. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #5 Skrevet 27. november 2017 Jeg har kjøpt på Skeidar, det er en flaske med rens og en flaske med impregnering. Pleier å rense/impregnere en gang i året, da holder skinnet seg pent. Renset en stol som var veldig skitten, den ble helt fin igjen. Lurt å impregnere om kvelden så det får trekke skikkelig inn i løpet av natten når ingen bruker møblene. Anonymkode: da355...bb1
Duff Skrevet 27. november 2017 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjøpt på Skeidar, det er en flaske med rens og en flaske med impregnering. Pleier å rense/impregnere en gang i året, da holder skinnet seg pent. Renset en stol som var veldig skitten, den ble helt fin igjen. Lurt å impregnere om kvelden så det får trekke skikkelig inn i løpet av natten når ingen bruker møblene. Anonymkode: da355...bb1 Lurt, det har jeg ikke tenkt på
Duff Skrevet 27. november 2017 Forfatter #7 Skrevet 27. november 2017 10 timer siden, Horten Market skrev: Ikea selger rimelig skinnpleiesett. Takk. Sjekker om noen skal inn dit snart
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #8 Skrevet 28. november 2017 Man kan bruke eddikvann til å vaske skinnmøbler med. Eddik fjerner lukt, og bevarer både farge og mykhet i skinnet. Styr unna vaskemidler! Da blir skinnet stivt, og vil til slutt begynne å sprekke. Etterpå kan man polere med et middel fra møbelbutikken. Anonymkode: 7a3f3...45b
Leo Skrevet 28. november 2017 #9 Skrevet 28. november 2017 Jeg har skinnsofaer som brukes av hundene og som jeg vasker jevnlig og det mest effektive vaske- og pleiemiddelet jeg har funnet er rett og slett salsåpe. Og i motsetning til rensemidler etc. man får kjøpt hos møbelforretninger osv. er salsåpe nesten gratis også
Duff Skrevet 28. november 2017 Forfatter #10 Skrevet 28. november 2017 (endret) 1 time siden, Leo skrev: Jeg har skinnsofaer som brukes av hundene og som jeg vasker jevnlig og det mest effektive vaske- og pleiemiddelet jeg har funnet er rett og slett salsåpe. Og i motsetning til rensemidler etc. man får kjøpt hos møbelforretninger osv. er salsåpe nesten gratis også Hvor får man tak i Det? Det hvor de selger hesteutstyr? Edit: så først etterpå at du hadde lagt ved link takk 🤗 Endret 28. november 2017 av Duff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå