BareeMeg Skrevet 6. oktober 2011 #19781 Skrevet 6. oktober 2011 Spørsmål til alle som er operert . Jeg ser att veldig mange er operert på fornebuklinikken. Jeg har tatt på colosseum i oslo. Det jeg ser er att det er veldig forskjellig på hvordan ting er etter operasjonen. Ang. teip så fikk jeg beskjed om å IKKE skifte teipen før denne datt av selv, og att det kunne ta 3-6 uker. Min datt av igår etter en mnd og 1 dag. Skal fortsette å teipe frem til puppene er 3 mnd, men aldri ta av teipen, om den ikke detter av selv.Hvorfor er dette forskjellig, og hva sier deres klinikk? Ang. sportsbh fra klinikk og nedpressbånd. Jeg fikk beskjed om å bruke begge deler første uken. Så kunne jeg bruke kun sports-bh døgnet rundt frem til puppene var 2 uker gamle. Da kunne jeg enten bruke spileløs bh om natten ,eller sove med puppene bare. Etter som jeg har lest så må dere ha på sportsbh døgnet rundt mye lengere? Hva sier klinikken din om dette? Så over til bruk av bh med spiler. Dette kan jeg bruke når puppene er 3 mnd gammle. Leser her att dere må vente opptil 6 mnd før dere bruker akkurat den bhèn dere ønsker. Har dere fått noen forklaring på dette? Synes det er så rart att det er så forskjellig.. Ellers så ser jeg også att flere sier dem ikke trenger til kontroll viss det ikke er noe. Viss garantien min skal gjelde må jeg møte til konsultasjon når puppene er mellom 8-12 uker fgamle, og neste kontroll etter ett år. Disse er gratis. Hvordan er garantien deres om dere ikke tar kontroll? Så er det dette med soling/solarium. Jeg har fått beskjed om att jeg kan sole meg etter 4 uker, men må enten teipe arret eller bruke sun-block over frem til puppene er ett år. Hva har dere fått beskjed om? Jeg har også hørt at flere klinikker sier forskjellige ting, og derfor syns jeg det er vanskelig å vite hva som er "riktig". Angående det å tape arrene så skulle jeg bytte tapen den 8. dagen etter operasjonen, og etter det så skulle jeg bytte tapen 1-2 ganger i uken i 3 måneder. Hvis arrene fortsatt er røde skulle jeg fortsette å tape. Når det gjelder sports-bh og nedpressbåndet så fikk jeg beskjed om å bruke sports-bh hele døgnet i 6 uker, og det samme gjaldt nedpressbåndet. Jeg måtte bruke nedpress-båndet så lenge for jeg hadde visst store proteser i forhold til kroppen min. Nå etter 6 uker kan jeg bruke alle bh'er uten spiler og push-up, og kan også sove uten bh. Men jeg syns det er en trygghet å bruke sports-bhen hele tiden Så rart at du kan bruke bh med spiler etter bare 3 måneder. For jeg har fått beskjed om at jeg ikke kan bruke det før etter 6 måneder, og dette var fordi bh'en presser da så mye at protesene kan flytte på seg tydeligvis. Men jeg syns det er rart man kan ligge på siden og på magen, og protesene ikke blir flyttet på på den måten? Litt merkelig det der. Jeg har ikke fått noe beskjed om at jeg MÅ på kontroll, tror jeg (?). Bare at jeg KAN komme til kontroll etter eget ønske. Hmm.. Og når det gjelder soling så kan jeg sole meg/bade osv etter 4 uker tror jeg det var. Selv om jeg enda ikke har tørt å sole meg etter 7 uker, så nå er jeg fæl og bleik Men når jeg skal sole meg så burde jeg bruke tape over arrene så lenge de er røde og/eller dekke til med noe tekstil som ikke slipper strålingene gjennom. Jeg ble operert på Nobel Clinic forresten
*Wenche* Skrevet 6. oktober 2011 #19782 Skrevet 6. oktober 2011 Da har jeg endelig fått svar fra klinikken. Har hatt en liten blødning på innsiden av huden, og trenger ikke en operasjon til. Det var ikke noe farlig. Så nå er jeg 10 kg lettere, og slipper å sjekke mailen hvert 5. min
*Wenche* Skrevet 6. oktober 2011 #19783 Skrevet 6. oktober 2011 Blir veldig glad om noen tar seg tid til å svare på disse tingene som viser seg å være så forskjellig fra klinikk til klinikk. For dere som lurer ( kanskje det er forskjellige regler utifra om det er over /under muskel osv.) Jeg har lagt under muskel, 350 gram og er ca 167 høy og veksler mellom 57-59 kilo. Født to barn som er ammet og har fylt opp to tomme lommer Har idag tatt bilder både med bikinitopp ( forskjellige) , sportsbh og uten noe. Har også tatt bilder av arrene mine, siden jeg fjernet teipen igår. Mannen skal hjelpe meg å legge inn bilder etter jobben, så om noen vil se, så sender jeg gjerne bilder ( men sender dere da uten bh osv? Eller dekker dere dem til på bilder?) Tar veldig gjerne imot bilder av dere som har tatt bilder av deres. Dere vil selvfølgelig på bilder tilbake, skulle bare mangle. Og til deg caroline! Håper du ikke har så mye smerter og att formen idag er bra. Gratulerer så mye med nye pupper Av erfaring så råder jeg deg til å ta tabl regelmessig for å slippe de værste smertene. Står det hver 4 eller 6 time på lappen, så følg dette nå første dagene så tar du smertene før dem blir for sterke. Også må du huske å ta det med ro og prøve å holde armene mest mulig i ro første tiden. Masse lykke til, er sikker på att du ikke vil angre ett sekund! Velkommen i gjengen Jeg vil gjerne ha bilder, skal sende tilbake. Jeg sender som regel uten bh, synes det er lettere å se da. Ang bh med spiler så må jeg vente i 6 mnd. Og jeg må til kontroll om ett år pga garantien.
Julie:) Skrevet 6. oktober 2011 #19784 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg har også hørt at flere klinikker sier forskjellige ting, og derfor syns jeg det er vanskelig å vite hva som er "riktig". Angående det å tape arrene så skulle jeg bytte tapen den 8. dagen etter operasjonen, og etter det så skulle jeg bytte tapen 1-2 ganger i uken i 3 måneder. Hvis arrene fortsatt er røde skulle jeg fortsette å tape. Når det gjelder sports-bh og nedpressbåndet så fikk jeg beskjed om å bruke sports-bh hele døgnet i 6 uker, og det samme gjaldt nedpressbåndet. Jeg måtte bruke nedpress-båndet så lenge for jeg hadde visst store proteser i forhold til kroppen min. Nå etter 6 uker kan jeg bruke alle bh'er uten spiler og push-up, og kan også sove uten bh. Men jeg syns det er en trygghet å bruke sports-bhen hele tiden Så rart at du kan bruke bh med spiler etter bare 3 måneder. For jeg har fått beskjed om at jeg ikke kan bruke det før etter 6 måneder, og dette var fordi bh'en presser da så mye at protesene kan flytte på seg tydeligvis. Men jeg syns det er rart man kan ligge på siden og på magen, og protesene ikke blir flyttet på på den måten? Litt merkelig det der. Jeg har ikke fått noe beskjed om at jeg MÅ på kontroll, tror jeg (?). Bare at jeg KAN komme til kontroll etter eget ønske. Hmm.. Og når det gjelder soling så kan jeg sole meg/bade osv etter 4 uker tror jeg det var. Selv om jeg enda ikke har tørt å sole meg etter 7 uker, så nå er jeg fæl og bleik Men når jeg skal sole meg så burde jeg bruke tape over arrene så lenge de er røde og/eller dekke til med noe tekstil som ikke slipper strålingene gjennom. Jeg ble operert på Nobel Clinic forresten Hei! Jeg skal også på nobel, var du fornøyd med de? Har ikke sett så mange her som har vært der. Hvem opererte deg og hvordan har det gått med deg i ettertid? Jeg skal i ilden imorgen...
*Wenche* Skrevet 6. oktober 2011 #19785 Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Panikk i huset. Har tenåring i huset... og han kom i dag å spurte om å få låne pc`n min. Svarte jo selvfølgelig at det var ok og gikk ut for å ta en røyk... Da kom jeg plutselig på at jeg hadde laget meg en album/dagbok på pc`n for å følge med hevelsen på puppene. Gjett om jeg fikk panikk da... for mappen til bildene lå på skrivebordet. Løp inn og sa ifra om at jeg måtte ha pc`n selv med det samme. Han skjønte vist ikke noe, og så bare rart på meg. Hadde sikkert ikke vært så kjekt å kommet over mammas album med puppebilder : De vet jo ikke noe om operasjonen, og har ikke lyst til at de skal vite om det. Så nå har jeg laget meg passordbeskyttet blogg, og lastet alt opp på nett. ALLE bilder er fjernet fra pc`n. Huff, hadde hjerter i halsen jeg.. og sitter å ler av meg selv nå Endret 6. oktober 2011 av *Wenche*
Booblina Skrevet 6. oktober 2011 #19786 Skrevet 6. oktober 2011 Ps: hvis du er ute etter fine bh'er tiden framover nå, så se på BikBok, der har de uten spiler med litt padding, veldig fine!! Også koster de 129,- eller noe... Kjempefine m blonder og alt, litt overgang fra kjerring-bh'er/sports bh... hat kjøpt en som ligger klar til meg om snart tre uker.... Haha.... Hva slags bh'er er det? vi har tydeligvis ikke sånne på bik bok her, for det er kun sånne topper som går rett over om du skjønner, og er jo ikke så myye støtte i de:)
Booblina Skrevet 6. oktober 2011 #19787 Skrevet 6. oktober 2011 Var å leste bloggen din! utrolig flotte pupper som passer deg perfekt ser det ut som :-) Men den teipen du snakker om som du har fått tak i, hva heter den? Er ikke så fornøyd med den micropore, og kunne tenkt meg å prøve den du har omtalt på bloggen som var svindyr :-) Takker for svar. ( p.s. mannen synes også du hadde fått flotte pupper ) Haha, du får hilse og si takk Teipen heter Mepiform er for å forebygge og redusere arr. Tusen takk :D
Booblina Skrevet 6. oktober 2011 #19788 Skrevet 6. oktober 2011 Spørsmål til alle som er operert . Jeg ser att veldig mange er operert på fornebuklinikken. Jeg har tatt på colosseum i oslo. Det jeg ser er att det er veldig forskjellig på hvordan ting er etter operasjonen. Ang. teip så fikk jeg beskjed om å IKKE skifte teipen før denne datt av selv, og att det kunne ta 3-6 uker. Min datt av igår etter en mnd og 1 dag. Skal fortsette å teipe frem til puppene er 3 mnd, men aldri ta av teipen, om den ikke detter av selv.Hvorfor er dette forskjellig, og hva sier deres klinikk? Ang. sportsbh fra klinikk og nedpressbånd. Jeg fikk beskjed om å bruke begge deler første uken. Så kunne jeg bruke kun sports-bh døgnet rundt frem til puppene var 2 uker gamle. Da kunne jeg enten bruke spileløs bh om natten ,eller sove med puppene bare. Etter som jeg har lest så må dere ha på sportsbh døgnet rundt mye lengere? Hva sier klinikken din om dette? Så over til bruk av bh med spiler. Dette kan jeg bruke når puppene er 3 mnd gammle. Leser her att dere må vente opptil 6 mnd før dere bruker akkurat den bhèn dere ønsker. Har dere fått noen forklaring på dette? Synes det er så rart att det er så forskjellig.. Ellers så ser jeg også att flere sier dem ikke trenger til kontroll viss det ikke er noe. Viss garantien min skal gjelde må jeg møte til konsultasjon når puppene er mellom 8-12 uker fgamle, og neste kontroll etter ett år. Disse er gratis. Hvordan er garantien deres om dere ikke tar kontroll? Så er det dette med soling/solarium. Jeg har fått beskjed om att jeg kan sole meg etter 4 uker, men må enten teipe arret eller bruke sun-block over frem til puppene er ett år. Hva har dere fått beskjed om? Er operert på fornebuklinikken. Fikk beskjed om å skifte teip første gang etter 10-12 dager, så en gang i uka i 3 måneder. Sportsbh'n skulle brukes i 4 uker dag og natt. Så kunne man gå over til spileløs og uten push up, men skulle helst bruke så ofte som mulig, pga støtte. Grunnen til at man helst skal vente i 6 måneder med spiler er på grunn av arrene, og push up pga av protesene. så de skal feste seg riktig og ikke bli rare. men man kan bruke push up for en kveld om man vil det:) Ang kontroll så fikk jeg beskjed om at jeg kunne komme til kontroll etter ett år, tror ikke jeg mått om alt var i orden. Når det gjelder soling så fikk jeg beskjed om det samme som deg:) Håper du fikk litt svar på det du lurte på
Jenny A Skrevet 6. oktober 2011 #19789 Skrevet 6. oktober 2011 Blir veldig glad om noen tar seg tid til å svare på disse tingene som viser seg å være så forskjellig fra klinikk til klinikk. For dere som lurer ( kanskje det er forskjellige regler utifra om det er over /under muskel osv.) Jeg har lagt under muskel, 350 gram og er ca 167 høy og veksler mellom 57-59 kilo. Født to barn som er ammet og har fylt opp to tomme lommer Har idag tatt bilder både med bikinitopp ( forskjellige) , sportsbh og uten noe. Har også tatt bilder av arrene mine, siden jeg fjernet teipen igår. Mannen skal hjelpe meg å legge inn bilder etter jobben, så om noen vil se, så sender jeg gjerne bilder ( men sender dere da uten bh osv? Eller dekker dere dem til på bilder?) Tar veldig gjerne imot bilder av dere som har tatt bilder av deres. Dere vil selvfølgelig på bilder tilbake, skulle bare mangle. Og til deg caroline! Håper du ikke har så mye smerter og att formen idag er bra. Gratulerer så mye med nye pupper Av erfaring så råder jeg deg til å ta tabl regelmessig for å slippe de værste smertene. Står det hver 4 eller 6 time på lappen, så følg dette nå første dagene så tar du smertene før dem blir for sterke. Også må du huske å ta det med ro og prøve å holde armene mest mulig i ro første tiden. Masse lykke til, er sikker på att du ikke vil angre ett sekund! Velkommen i gjengen Jeg er ikke operert ennå, så lar de som har operert få svare på spørsmålene dine. Men jeg vil gjerne se bilder! Varierer hva slags bilder folk sender, noen med bh og andre uten. Lettest å se resultatet uten bh selvfølgelig
Caroline :) Skrevet 6. oktober 2011 #19790 Skrevet 6. oktober 2011 Tusen takk alle sammen! tok av den store lappen over såret idag, og jeg hadde ett stort blåmerke under venstre pupp. Og det gjør utrolig vondt! Noen andre som har hatt det før? Syntes at noen skrev her inne at man kunne ta arcoxia og oxynorm sammen. Stemmer det? Har veldig vondt akkurat nå!
Caroline :) Skrevet 6. oktober 2011 #19791 Skrevet 6. oktober 2011 Lykke til i morgen, Julie kommer til å gå kjempe bra!
*Wenche* Skrevet 6. oktober 2011 #19792 Skrevet 6. oktober 2011 [quote name=Caroline ' timestamp='1317928176' post='9826208] Tusen takk alle sammen! tok av den store lappen over såret idag, og jeg hadde ett stort blåmerke under venstre pupp. Og det gjør utrolig vondt! Noen andre som har hatt det før? Syntes at noen skrev her inne at man kunne ta arcoxia og oxynorm sammen. Stemmer det? Har veldig vondt akkurat nå!
Caroline :) Skrevet 6. oktober 2011 #19793 Skrevet 6. oktober 2011 Okei hvor lenge etter operasjonen klarte dere og sove ordentlig på natta? Jeg får kun sove en time om gangen så håper på å få sove ordentlig snart
Julie:) Skrevet 6. oktober 2011 #19794 Skrevet 6. oktober 2011 [quote name=Caroline ' timestamp='1317928356' post='9826237] Lykke til i morgen, Julie kommer til å gå kjempe bra!
BareeMeg Skrevet 6. oktober 2011 #19795 Skrevet 6. oktober 2011 Hei! Jeg skal også på nobel, var du fornøyd med de? Har ikke sett så mange her som har vært der. Hvem opererte deg og hvordan har det gått med deg i ettertid? Jeg skal i ilden imorgen... Jeg er kjempe fornøyd! Syns han gjorde en veldig god jobb Jeg ble operert av Morten Haug. Hvem skal operere deg ? Jeg hadde utrolig vondt i ca 1 uke og hadde vondt i ca 5 uker. Men den første uken var helt forferdelig for meg. Jeg har ikke hatt noen problemer egentlig. Har bare hatt mere vondt i venstre bryst helt fra dag 1, og så fikk jeg en betennelse i det brystet så måtte gå på antibiotika. Men nå er alt bra ! åh, så spennende! Lykke til! :D
*Wenche* Skrevet 6. oktober 2011 #19796 Skrevet 6. oktober 2011 [quote name=Caroline ' timestamp='1317928684' post='9826279] Okei hvor lenge etter operasjonen klarte dere og sove ordentlig på natta? Jeg får kun sove en time om gangen så håper på å få sove ordentlig snart
*Wenche* Skrevet 6. oktober 2011 #19797 Skrevet 6. oktober 2011 Tusen takk Kroppen min er veldig rar nå altså! Spent, nervøs, glad, usikker alt på en gang. Men håper det går veldig veldig bra, det gjør det nok også. Bare lurer på en ting. Hvor mange har dere fortalt at dere skal ta/har tatt silikon? Det er bare kjæresten min og jeg som vet det her i gården og føler meg ikke komfortabel med å snakke med folk rundt meg om det. Jeg har ikke tenkt til å go large for å si det sånn, men jeg vet jo at det vil syns men tenker at enten så spør folk eller så lar de være. Føler jeg ikke må informere verden om det. Kjæresten min sa at jeg burde jo si det til dattera mi he he, men hun er sju år og kan tenke meg hun kommer på skolen og blir spurt om hva hun har gjort i helgen... Jeg har mest vært med kjæresten til mamma og på litt besøk og sånn fordi mamma har fått større pupper..... he he, tror ikke jeg informerer nei he he Lykke til i morgen Her er det kun mannen min og mamma som vet det. Har ikke lyst til å informere så mange andre om det. Og ettersom jeg har tenåringer i hus så vil jeg ikke skape "feil" inntrykk. De får heller vite om det når de har blitt voksne..
Julie:) Skrevet 6. oktober 2011 #19798 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg er kjempe fornøyd! Syns han gjorde en veldig god jobb Jeg ble operert av Morten Haug. Hvem skal operere deg ? Jeg hadde utrolig vondt i ca 1 uke og hadde vondt i ca 5 uker. Men den første uken var helt forferdelig for meg. Jeg har ikke hatt noen problemer egentlig. Har bare hatt mere vondt i venstre bryst helt fra dag 1, og så fikk jeg en betennelse i det brystet så måtte gå på antibiotika. Men nå er alt bra ! åh, så spennende! Lykke til! :D Oj, ikke så ofte jeg hører at folk har vondt så lenge. Men godt at alt er bra med deg nå da, og at du er fornøyd Jeg skal opereres av Nils Lykke, så håper etternavnet gir meg nok av det Er ikke engstelig for operasjonen egentlig, men håper tiden etterpå går greit, det er det jeg tenker mest på. Men satser på et strålende resultat, imorgen kveld sitter jeg nyoperert i sofan hjemme og det er helt merkelig å tenke på he he
BareeMeg Skrevet 6. oktober 2011 #19799 Skrevet 6. oktober 2011 Oj, ikke så ofte jeg hører at folk har vondt så lenge. Men godt at alt er bra med deg nå da, og at du er fornøyd Jeg skal opereres av Nils Lykke, så håper etternavnet gir meg nok av det Er ikke engstelig for operasjonen egentlig, men håper tiden etterpå går greit, det er det jeg tenker mest på. Men satser på et strålende resultat, imorgen kveld sitter jeg nyoperert i sofan hjemme og det er helt merkelig å tenke på he he Kjenner flere som er blitt operert av Lykke, og er veldig fornøyd med han Han skulle egentlig operere meg, men han ville legge inn så lite hos meg, så derfor valgte jeg å høre med Morten. Det går nok veldig bra Det virker som de fleste her ikke har hatt så store smerter, siden det virker som alle sier de kjørte bil noen dager etter, rydda osv. Så jeg var ganske så uheldig når det gjaldt smertene. Men det var verdt det Det blir veldig spennende! Når i morgen skal du operere?
Julie:) Skrevet 6. oktober 2011 #19800 Skrevet 6. oktober 2011 Lykke til i morgen Her er det kun mannen min og mamma som vet det. Har ikke lyst til å informere så mange andre om det. Og ettersom jeg har tenåringer i hus så vil jeg ikke skape "feil" inntrykk. De får heller vite om det når de har blitt voksne.. Ja jeg tenker det samme med jenta mi også.. Hun er jo liten enda, kjenner jeg har litt dobbeltmoral når det gjelder henne, vil jo at hun skal bli glad i kroppen sin og fornøyd med den hun er, også kan andre ting komme frem i lyset når hun blir voksen.. Jeg har ikke noe nært forhold til min egen mor så syns det er vanskelig å snakke med henne om slike ting for å være ærlig. Får ta ting som det kommer tenker jeg. Har du blitt mye større enn det du var eller hvordan syns det under vanlige klær??? Mulig veldig teit spørsmål he he
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå