microbabe Skrevet 23. september 2011 #19481 Skrevet 23. september 2011 Da var operasjonen overstått, og alt gikk kjempefint. Var så usikker på str når jeg reiste innover til klinikken at jeg hadde litt lyst til å avbestille. Var rett og slett redd... men fant ut at jeg skulle se det ann først. Når det var min tur inn til legen så spurte jeg om mannen ville være med inn for å se ann størrelsen, men det ville han ikke. Han klarte ikke å se det for seg, og mente at legen viste best til slutt uansett. Kom inn til Pål Sch... og ble helt rolig. Ble snakk om størrelse... og ba han rett og slett bestemme. Han fikk sette inn det han mente passet best til kroppen min. Resten var egentlig som en lek. Sykepleieren var egentlig sjokkert når jeg kom inn, for blodtrykket var helt normalt... jeg lå bare å slappet av. Følte meg så trygg på alt. Ble satt inn 450 i hver pupp, og det jeg ser av det nå så synes jeg det ser helt perfekt ut. De er ikke så store som jeg trodde at de ville bli. Våknet rett etter operasjonen og følte meg kjempepigg. Fikk litt mat og reiste på hotellet. Etter det så slappet vi av litt, og gikk en liten runde i sentrum og spiste litt. Nå sløver vi forran tv`n, og skal ut å gå en liten tur i kveld også. (må røre meg litt, men ikke forhøyet puls). Har ikke hatt smerter i det hele tatt, er rett og slett bare superfornøyd. Jeg følte meg også som superwoman etter operasjonen, akkurat som du. Men siden jeg ikke var flink å ta smertestillende, så våknet jeg kl. 04.00 og hadde det helt jævlig. Skalv, frøs, og hadde ekstreme smerter. Var våken sammen med mannen i over en time før det begynte å roe seg, etter en kraftig dose smertestillende. Etter dette tok jeg hver 4 time, og det er det lureste jeg har gjort, for da tok jeg smertene før de ble så ille att jeg rett og slett ble dårlig. Lykke til videre, og håper du ble kjempefornøyd! Høres ut som en flott størrelse ( det jeg kunne tenkt meg å legge inn, men var ikke plass til mer en 350 i hver under muskelen.) Håper du oppdaterer oss videre.
microbabe Skrevet 23. september 2011 #19482 Skrevet 23. september 2011 Ca når begynte dere å sove helt normalt om natta? Det står at jeg skal sove med overkoppen høyt i 3-4 dager, og det er greit nok. Står også at man kan sove på siden om det ikke presser på protesene. Men jeg savner sånn og ligge som jeg vil! Står liksom ikke noe om når jeg kan ligge på siden sånn at det ''presser på protesene'' Lurer også på hvordan det går med deg *Wenche* Jeg fikk beskjed om att jeg burde helst kun sove på ryggen de første 3 dagene til protesene festet seg litt. Så kunne jeg sove litt og litt på siden, såfremt det ikke gjør vondt og er ubehagelig. Jeg har ikke sovet noe særlig på siden på 17 dager, men fikk beskjed fra kirurgen idag om å prøve å sove uten bh om natten og prøve å sove mer og mer på siden. Så vil du så er det nok ingenting i veien med det Lykke til videre
Peggy Sue Skrevet 23. september 2011 #19483 Skrevet 23. september 2011 Må si det er stor forskjell på str i BH'er i butikkene. Var på Change i dag og sa jeg skulle ha en BH i 70DD (har BH i 70DD fra Lindex som sitter bra) , men endte opp med å måtte ha 70G
MyBoobJob Skrevet 24. september 2011 #19484 Skrevet 24. september 2011 Jeg vil dusje!! Står at jeg kan dusje på dag 4, men blir det søndag eller mandag? Jeg ble operert tidlig torsdags morgen og synes allerede håret er uutholdelig fett! Hehe..
microbabe Skrevet 24. september 2011 #19485 Skrevet 24. september 2011 Jeg vil dusje!! Står at jeg kan dusje på dag 4, men blir det søndag eller mandag? Jeg ble operert tidlig torsdags morgen og synes allerede håret er uutholdelig fett! Hehe.. Jeg personlig synes du skal vente med dusjen.. Husk også att du trenger hjelp i dusjen første gang da du ikke skal ta armene så høyt opp. Få hjelp til å få vasket håret, ryggen bena osv. Dessuten er det en trygghet att du har noen med deg i dusjen om du skal bli svimmel osv. Ville ikke dusjet før tidligest søndagskveld. Dette har også noe med att det ikke skal komme fuktighet ved snittet dem første dagene. Bruk også føner til å tørke teipen over snittet etter dusjen, men pass på att varmen ikke er for sterk ( kan være vanskelig å kjenne om du nå har lite følelse under brystene. Lykke til, prøv å hold deg. Blir det for ille, dra å kjøp tørrshampo på apoteket, denne brukte jeg hver dag. Den hjelper faktisk. Formen min er bedre etter å ha sovet hele natten uten bh. Dette til tross for att det bare er 18 dager siden jeg ble operert. Gjorde det etter avtale med kirurg, og jeg har ikke vært våken inatt, og sto opp ca halv åtte. ( mot å være våken gjerne kl. 01.00 og 05.00 hver natt. Glad kirurgen sa att sportsbh kun var viktig 24/7 første 14 dagene. Tror smertene mine vil avta noe , nå som jeg kan lufte dem mer en vanlig. Deilig. Eneste som ble vanskelig var å få mannen til å holde seg unna puppene Men så berøringsfølsomme de er nå, så må han nok pent nok vente. Hvordan går det med dere andre som er nyoperert? Venter på oppdatering:-) Ha en fin dag alle sammen.
microbabe Skrevet 24. september 2011 #19486 Skrevet 24. september 2011 Må si det er stor forskjell på str i BH'er i butikkene. Var på Change i dag og sa jeg skulle ha en BH i 70DD (har BH i 70DD fra Lindex som sitter bra) , men endte opp med å måtte ha 70G Jøss, det var stor forskjell! Jeg tror att triumf sine bhèr passer meg i 75 C, men skal på andre butikker idag å prøve meg frem, og er spent på hvilken størrelse jeg trenger da.. Før brukte jeg 80 A, så har nok før missa både på rundt og cupen. Håper egentlig ikke jeg blir noe større en 75 c, for da kan jeg stort sett handle overalt. Er det noen som har kjøpt se og hør weekend denne fredagen? Inni der var det ett eget blad om en undertøysbutikk hvor du kunne bestille ett sett til 29,50 og prøve, og likte du ikke undertøyet, kunne du melde deg ut med engang. Var 5? flotte sett å velge mellom, og det var både truse og bh, og man kunne i tillegg kjøpe med en type signlet som matchet. Om noen vil ha rabattkoden og linken til å se på nett så gi beskjed, så slipper dere å kjøpe bladet. Dette var kvalitetsundertøy, for settet hadde en ordinær pris på 518.- Bare ett tips til dere som vet størrelsen og ønsker å prøve. Jeg har allerede bestilt ett sett i en nydelig mørk blå farge som mannen likte ekstra godt. Bare gi lyd i tråden her så kan jeg sende deg en privat melding :-)
*Wenche* Skrevet 24. september 2011 #19487 Skrevet 24. september 2011 Jeg følte meg også som superwoman etter operasjonen, akkurat som du. Men siden jeg ikke var flink å ta smertestillende, så våknet jeg kl. 04.00 og hadde det helt jævlig. Skalv, frøs, og hadde ekstreme smerter. Var våken sammen med mannen i over en time før det begynte å roe seg, etter en kraftig dose smertestillende. Etter dette tok jeg hver 4 time, og det er det lureste jeg har gjort, for da tok jeg smertene før de ble så ille att jeg rett og slett ble dårlig. Lykke til videre, og håper du ble kjempefornøyd! Høres ut som en flott størrelse ( det jeg kunne tenkt meg å legge inn, men var ikke plass til mer en 350 i hver under muskelen.) Håper du oppdaterer oss videre. Har en mann som er veldig flink til å passe på så jeg tar smertestillende, så det går kjempebra. Eneste er at jeg blir svimmel av dem, og veeeldig våken. Takker så mye
*Wenche* Skrevet 24. september 2011 #19488 Skrevet 24. september 2011 Her går alt fortsatt veldig bra. Er flink til å ta smertestillende, så ingen smerter enda. Kjenner at jeg er litt stiv, men det går nok over. Sov til kl. 04.30. Da våknet jeg frisk og uthvilt, litt tidlig, men.... Har nå fått vasket hår, spist litt frokost, og er snart klar for en liten shoppingrunde. Men... en ting jeg lurer på. Brukte 80B tidligere, men nå ser jeg at jeg har på meg 85D. Har jeg 85 pga hevelse, eller tror dere det er noe jeg kommer til å bruke? Tenkte å kjøpe meg en bh lik den jeg fikk på klinikken i dag slik at jeg kan bytte om noen dager.. føler meg litt skitten med en bh full av jod
Jenny A Skrevet 24. september 2011 #19489 Skrevet 24. september 2011 Har en mann som er veldig flink til å passe på så jeg tar smertestillende, så det går kjempebra. Eneste er at jeg blir svimmel av dem, og veeeldig våken. Takker så mye Hvilke smertestillende tar du? Er det oxynorm du blir svimmel av? Tror nok ikke at du i utgangspunktet går opp i omkrets på bh. Du har jo ikke operert omkretsen, skal vel egentlig kun være cup-størrelse du øker i.
microbabe Skrevet 24. september 2011 #19490 Skrevet 24. september 2011 Her går alt fortsatt veldig bra. Er flink til å ta smertestillende, så ingen smerter enda. Kjenner at jeg er litt stiv, men det går nok over. Sov til kl. 04.30. Da våknet jeg frisk og uthvilt, litt tidlig, men.... Har nå fått vasket hår, spist litt frokost, og er snart klar for en liten shoppingrunde. Men... en ting jeg lurer på. Brukte 80B tidligere, men nå ser jeg at jeg har på meg 85D. Har jeg 85 pga hevelse, eller tror dere det er noe jeg kommer til å bruke? Tenkte å kjøpe meg en bh lik den jeg fikk på klinikken i dag slik at jeg kan bytte om noen dager.. føler meg litt skitten med en bh full av jod Ville kjøpt sportsbh i samme størrelse som på klinikken. Jeg har målt meg nå etter operasjonen og er nok nå 75 c/d. i sportsbh fra klinikken fikk jeg først 75 b, men ringte da denne gå meg digre søkk i puppene og fikk tilsendt en i 80 c. Denne er utmerket og sitter godt. Så gå for den størrelsen du fikk på klinikken, om du ikke føler den gir lite støtte om den er slakk rundt. Tror man trenger litt større pga. hevelsen. Prøvde den første min etter dusjen nå i 75 b, og den er fortsatt utrolig ubehagelig, så jeg fortsetter med 80 C.
Bianca91 Skrevet 24. september 2011 #19491 Skrevet 24. september 2011 I dag er jeg kvalm og ganske svimmel har ikke mer kvalmenedsettende igjen, fikk bare for to dager. Litt rart ettersom de anbefaler smertestillende i tre dager.. Frister lite å kaste opp nå!! Jeg skal vel egentlig ikke klage, har hatt lite smerte i brystene, har mest vondt under armene egentlig. Klarer også så godt som alt som, og det er nok ikke bare bra ettersom jeg kanskje ikke er flink nok til å ikke bevege armene. Så skal prøve og holde de litt mer rolig fremover.
MyBoobJob Skrevet 24. september 2011 #19492 Skrevet 24. september 2011 Jeg personlig synes du skal vente med dusjen.. Husk også att du trenger hjelp i dusjen første gang da du ikke skal ta armene så høyt opp. Få hjelp til å få vasket håret, ryggen bena osv. Dessuten er det en trygghet att du har noen med deg i dusjen om du skal bli svimmel osv. Ville ikke dusjet før tidligest søndagskveld. Dette har også noe med att det ikke skal komme fuktighet ved snittet dem første dagene. Bruk også føner til å tørke teipen over snittet etter dusjen, men pass på att varmen ikke er for sterk ( kan være vanskelig å kjenne om du nå har lite følelse under brystene. Lykke til, prøv å hold deg. Blir det for ille, dra å kjøp tørrshampo på apoteket, denne brukte jeg hver dag. Den hjelper faktisk. Formen min er bedre etter å ha sovet hele natten uten bh. Dette til tross for att det bare er 18 dager siden jeg ble operert. Gjorde det etter avtale med kirurg, og jeg har ikke vært våken inatt, og sto opp ca halv åtte. ( mot å være våken gjerne kl. 01.00 og 05.00 hver natt. Glad kirurgen sa att sportsbh kun var viktig 24/7 første 14 dagene. Tror smertene mine vil avta noe , nå som jeg kan lufte dem mer en vanlig. Deilig. Eneste som ble vanskelig var å få mannen til å holde seg unna puppene Men så berøringsfølsomme de er nå, så må han nok pent nok vente. Hvordan går det med dere andre som er nyoperert? Venter på oppdatering:-) Ha en fin dag alle sammen. Tok en runde med tørrshampoo jeg hadde stående nå (liker egentlig ikke lukten, hehe) og det ble i det minste LITT bedre.. Gleder meg til dusj! Regner med det blir i morgen kveld eller kanskje mandags morgen hvis jeg er flink Jeg har dusjehjelp heldigsvis så det går nok bra Har forresten ikke sett hvilken størrelse jeg fikk i sports-BH, ser at noen andre diskuterer dette. Så fort jeg får kommet meg opp av senga vil jeg sjekke! Hihi Sånn ellers kjeder jeg meg en del og føler meg feit! Er oppblåst eller full av vann kanskje..? Kjennes ut som om jeg har lagt på meg 3-4kg. Flere som har det sånn?
Bianca91 Skrevet 24. september 2011 #19493 Skrevet 24. september 2011 Ca hvor lang tid tok det før hevelsen deres var borte? I morgen står det at jeg må dusje.. trodde aldri jeg skulle si det her, men gruer meg faktisk litt til det. Ta av sports bhen og sånn.. scary!!
microbabe Skrevet 24. september 2011 #19494 Skrevet 24. september 2011 Ca hvor lang tid tok det før hevelsen deres var borte? I morgen står det at jeg må dusje.. trodde aldri jeg skulle si det her, men gruer meg faktisk litt til det. Ta av sports bhen og sånn.. scary!! Ta bilder hver dag, etter att du har tatt av bh for første gang, da har du bedre oversikt. Jeg var noe hoven de første 7 dagene, nå er det ingen hevelse. ( 18 dager siden) Grudde meg også fryktelig til å dusje. Var redd jeg skulle bli svimmel og kvalm osv. Tok med mannen i dusjen og lot han vaske meg både på ryggen, bena og håret så jeg slapp å bøye meg osv. Gikk forbausende bra. Ble verken svimmel eller kvalm, men det var en rar følelse med sååå store pupper og uten bh.. Men gud så deilig det var å føle seg skikkelig rein :-) Husk bare å klappe lett på teipen under puppen, og føn den tørr på svak varme før du tar på bh igjen. Dette er viktig så det ikke skal bli fuktighet i snittet, sånn att det går sopp. Så det må du gjøre. Ikke gru deg til dette, går helt sikkert kjempefint, og tenk så deilig det er etter en dusj! Pass bare på å ikke løft armene dine opp, så ja, viktig med hjelp. Lykke til :-)
Mememe Skrevet 25. september 2011 #19495 Skrevet 25. september 2011 Heisann! Hvordan går d m alle babe'sene her inne??? Her har man vært opptatt med både,egen og barns/manns sykdom, bursdager ETC..... Men NÅÅÅ er det bare FEM dager igjen til det er min tur, jeg er på dag TO på røykeslutten min, så det.... Går fint det. Neida, joda, neiiiiiidaaaaaa.....!! Ps: sier d bare på forhånd her nå: ved tilfeller av spamming utover dagen, må jeg bare beklage.... Dette går på helsa løus!!!!
Bianca91 Skrevet 25. september 2011 #19496 Skrevet 25. september 2011 Spam er BRA Mememe!! Jeg kjeder meg nemliiig Begynner å kjenne det i ryggen og nakken nå siden stitte og liggestilling er lite varrierende. Tror nesten er det jeg sliter mest med. I natt har jeg sovet litt lavere med overkroppen så var første natten jeg har sovet godt etter operasjonen Ellers er formen generelt mye bedre, er ikke kvalm eller svimmel i dag. Smertene i brystene er ikke store, føler meg litt mørbanket under armene og er også ganske hoven der. Kjenner det riktignok ganske mye bedre i høyre, men det er nok fordi det er den armen som har vært i mest aktivitet. Er nok ikke så flink til å ikke bruke armene som jeg burde. I kveld skal jeg dusje for første gang, og jeg gruer meeg! Ser for meg at det er utrolig ekkelt og dusje pupper som bare har delvis følelse Men har ikke sett de uten sports bh enda så det skal jo bli spennende Så langt er jeg veldig fornøyd med størrelsen, nå er de jo ganske hovne og veldig runde så kommer vel til å krympe litt. Når jeg har på meg klær så legger man ikke merke til at jeg har gjort noen ting og det var egentlig målet mitt, siden det er veldig få som vet om det, og sånn håper jeg det blir. Uten klær er det selvfølgelig stor forskjell og med push up BH så kan jeg nok få de til å se ganske så store ut Hvordan går det med dere andre?
microbabe Skrevet 25. september 2011 #19497 Skrevet 25. september 2011 Spam er BRA Mememe!! Jeg kjeder meg nemliiig Begynner å kjenne det i ryggen og nakken nå siden stitte og liggestilling er lite varrierende. Tror nesten er det jeg sliter mest med. I natt har jeg sovet litt lavere med overkroppen så var første natten jeg har sovet godt etter operasjonen Ellers er formen generelt mye bedre, er ikke kvalm eller svimmel i dag. Smertene i brystene er ikke store, føler meg litt mørbanket under armene og er også ganske hoven der. Kjenner det riktignok ganske mye bedre i høyre, men det er nok fordi det er den armen som har vært i mest aktivitet. Er nok ikke så flink til å ikke bruke armene som jeg burde. I kveld skal jeg dusje for første gang, og jeg gruer meeg! Ser for meg at det er utrolig ekkelt og dusje pupper som bare har delvis følelse Men har ikke sett de uten sports bh enda så det skal jo bli spennende Så langt er jeg veldig fornøyd med størrelsen, nå er de jo ganske hovne og veldig runde så kommer vel til å krympe litt. Når jeg har på meg klær så legger man ikke merke til at jeg har gjort noen ting og det var egentlig målet mitt, siden det er veldig få som vet om det, og sånn håper jeg det blir. Uten klær er det selvfølgelig stor forskjell og med push up BH så kan jeg nok få de til å se ganske så store ut Hvordan går det med dere andre? Så godt å høre att du har sovet godt inatt! Men husk, ikke bruk armene dem første 6-7 dagene, for da kan nemmelig arret bli stygt, og det vil du jo ikke. Vet det er vanskelig, men husk det er barne noen få dager i livet det gjelder, arret skal du ha i mange år! Jeg var ikke noe hoven under armene, så det er ikke jeg kjent med. Og ja det er rart å dusje første gangen når puppene er litt følelseløse, men akkurat nå kunne jeg heller tenkt meg att mine var det, fremover å være så utrolig sensitive som dem nå har blitt.. Sliter med både brystvorter og alt, men håper jo det blir bedre. Viss du vil forandre litt på sovestilling inatt, kan du jo prøve å ta to dyner i sengen, og bygge opp litt under puppen så du kan sove litt halveis på siden. Det gjorde jeg. Er litt småvondt første par minuttene, men så gir det seg. Det er deilig å kunne bytte på litt hvordan en sover. Mememe: Fem dager er jo ikke noe! Å så flink du har vært til å kutte røyken.. Der var jeg ikke flink, så jeg har røyket meg igjennom hele greia. Fortalte det også på klinikken, og dem fortalte meg att så lenge det kun var snakk om brystforstørrelse så hadde det ikke så stor betydning, men det beste var jo å røyke minst mulig. Hadde det vært en brystreduksjon, er det vist utrolig viktig att en slutter å røyke grunnet blødningsfaren. Men stå på sikker på att du klarer det, og att du ikke begynner igjen etter operasjonen :-) Krysser fingrene for deg! Gleder meg til å høre mer fra deg, og er spent på hvordan det går når du er operert. Skulle du legge over eller under muskulaturen? Ha en fin dag alle sammen her inne :-)
MyBoobJob Skrevet 25. september 2011 #19498 Skrevet 25. september 2011 Spam er bare bra, kjeder meg jeg også Er hoven og mørbanket under armene, men puppene er ikke så vonde. Våknet opp med en del smerter på morgenen i dag og tok derfor en Oxynorm sammen med Arcoxiaen og HOHOI da ble jeg trøtt og svimmel gitt!! Ellers fantaserer jeg om å dusje i morgen selv om jeg også gruer meg bittelitt og fortsetter å spiiiise! :)
Bianca91 Skrevet 25. september 2011 #19499 Skrevet 25. september 2011 Da har vi det ganske så likt tok samme inntak av piller som deg her om dagen jeg også, hadde ikke sjaangs til å holde øynene oppe! Men jeg har faktisk hatt en matlyst på null før i dag. Ikke engang sjokolade har gått ned, og jeg kunne levd på sjokolade!! Men i dag har jeg fått spist litt mer
MyBoobJob Skrevet 25. september 2011 #19500 Skrevet 25. september 2011 Da har vi det ganske så likt tok samme inntak av piller som deg her om dagen jeg også, hadde ikke sjaangs til å holde øynene oppe! Men jeg har faktisk hatt en matlyst på null før i dag. Ikke engang sjokolade har gått ned, og jeg kunne levd på sjokolade!! Men i dag har jeg fått spist litt mer Hehe, jeg vet. Ble heeelt borte jeg! Var litt digg å kunne slappe av da Frokost, yoghurt og sjokolade har gått ned på høykant her! Kommer sikkert til å legge på meg 5kg etter denne operasjonen..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå