Jetamio Skrevet 19. september 2011 #19401 Skrevet 19. september 2011 Bare i dag og i morgen igjen!! Og i morgen kommer til å gå FORT, for har fullt program hele dagen.. Jeg lurer på hva jeg skal ha med meg på operasjonsdagen. Hva hadde dere med dere? Og var det noe spesielt dere syntes det var greit å ha dagene etter? Jeg skal bo hjemme hos mamma og pappa etter operasjonen, og lurer litt på hva jeg egentlig trenger å ta med meg.. Noen tips? Hmmmmm.... Ta med noe å drikke i bilen på vei hjem!!!!!! Jeg holdt på å tørste i hjel etter narkosen.. Og en sjokolade eller noe lett og spise, motvirker kvalme. Sugerør!!!! Jeg hadde ikke greid meg uten de første dagene, var så vondt å løfte glasset å helle, om du skjønner hva jeg mener? Jeg hadde på meg tigths, singlet og hette jakke. Men den singleten tok jeg av meg med en gang jeg kom hjem for den måtte jeg ta over hodet, så det var greit å gjøre mens jeg fortsatt hadde endel sm.stillende innabords Brukte mye skjorte og tigths i dagene etter op.. Klem
Jetamio Skrevet 19. september 2011 #19402 Skrevet 19. september 2011 Prøver igjen jeg Et par spm til dere som har operert: Er veeeeeeeeldig sår i huden på puppene, virker som jeg reagerer på gnissinga fra stoffet i bhen utover dagen.. Veldig godt å lufte de litt på kvelden.. Har noen av dere vært det? og tok det lang tid før det gikk over? og hva smurte dere med? Har null følelse i b.vortene og et lite felt under begge puppene (er egentlig ganske ekkelt), Hvor lang tid gikk det før dere fikk tilbake full følelse i puppene? Er 18 dager siden op i dag.. Hååååååper noen har noen erfaringer å dele med meg
microbabe Skrevet 19. september 2011 #19403 Skrevet 19. september 2011 Legen mente jeg kunne legge inn 450. Jeg hadde brede bryst med litt heng. Skal legge over muskel, og hvilken profil har vi ikke snakket om. Er redd for at det skal bli mye, men prøvde både 400 og 450.. og det var ikke store forskjellen. Tror jeg må prøve litt før operasjonen. Hvor mye skal du legge inn? Og en annen ting jeg lurer på.. Ser at dere skriver at dere skal ta smertestillende hver 4. time etter operasjonen. På min resept står det hver 6. time.?? Legger du over muskelen er det ett annet smerteskjema, for de er ikke så vondt. Sjekket mitt smerteskjema nå, og der står det hver 6 time viss en legger over muskelen, så det stemmer helt sikkert :-)
microbabe Skrevet 20. september 2011 #19404 Skrevet 20. september 2011 (endret) Prøver igjen jeg Et par spm til dere som har operert: Er veeeeeeeeldig sår i huden på puppene, virker som jeg reagerer på gnissinga fra stoffet i bhen utover dagen.. Veldig godt å lufte de litt på kvelden.. Har noen av dere vært det? og tok det lang tid før det gikk over? og hva smurte dere med? Har null følelse i b.vortene og et lite felt under begge puppene (er egentlig ganske ekkelt), Hvor lang tid gikk det før dere fikk tilbake full følelse i puppene? Er 18 dager siden op i dag.. Hååååååper noen har noen erfaringer å dele med meg Hei Jeg ble operet for 14 dager og har slitt med null følelse under brystet og opp til brystvorten ca. Følelsen er kommet gradvis tilbake og blir bedre for hver dag. Brystvortene mine er overfølsomme, så der har vi det motsatt. Ser i papirene mine att dette med følelsen i brystet/brystvorten kan være som du beskriver i lang tid, opp til ett år før den kommer helt tilbake. Tror jeg ville ventet litt å sett, er jo ikke så lenge siden du ble operert. Lykke til Endret 20. september 2011 av microbabe
Jenny A Skrevet 20. september 2011 #19405 Skrevet 20. september 2011 De ringte fra klinikken i dag og lurte på om de kunne forskyve oppmøtetiden min op-dagen fra 10:45 til 12:45. Kan bli litt knapt for mannen som må rekke tilbake og hente jentene i barnehagen, så jeg synes kanskje det blir litt dumt å tviholde på tiden jeg har fått når det kanskje ikke er sikkert at jeg i det heletatt kan opereres den dagen. Blir ikke riktig ovenfor klinikken og andre pasienter som kanskje da må utsette og endre tidspunkt, og så ender jeg opp med å avlyse 48 timer før. Så nå har jeg reservert ny op- tid til 28. oktober kl. 10:45, og skal si ifra om jeg ønsker op 30. sept kl 12:45, eller om jeg utsetter det til 28. okt kl 10:45, innen i morgen. Tenker at det nok er lurt å utsette det en mnd så jeg forhåpentligvis er blitt tilnærmet helt frisk. Tanken på å skulle opereres når jeg er så redusert som jeg tenker at jeg vil være om halvannen uke, frister ikke. hva tenker dere jenter? Da blir jo planene i etterkant av op annerledes også. Nå skulle jo mannen ha fri hele uken etter min op så han kunne hjelpe meg, men sånn blir det ikke om jeg opereres 28. okt. Vi har fortsatt barnevakt fra operasjonsdagen og ut søndagen, men fra og med mandag da så er det full uke for mannen og jentene i bhg. Tror dere at jeg vil klare meg selv fra dag 4, om op-dag er dag 1. Noen som vil dele erfaringer?
Frøken_fjong Skrevet 20. september 2011 #19406 Skrevet 20. september 2011 De ringte fra klinikken i dag og lurte på om de kunne forskyve oppmøtetiden min op-dagen fra 10:45 til 12:45. Kan bli litt knapt for mannen som må rekke tilbake og hente jentene i barnehagen, så jeg synes kanskje det blir litt dumt å tviholde på tiden jeg har fått når det kanskje ikke er sikkert at jeg i det heletatt kan opereres den dagen. Blir ikke riktig ovenfor klinikken og andre pasienter som kanskje da må utsette og endre tidspunkt, og så ender jeg opp med å avlyse 48 timer før. Så nå har jeg reservert ny op- tid til 28. oktober kl. 10:45, og skal si ifra om jeg ønsker op 30. sept kl 12:45, eller om jeg utsetter det til 28. okt kl 10:45, innen i morgen. Tenker at det nok er lurt å utsette det en mnd så jeg forhåpentligvis er blitt tilnærmet helt frisk. Tanken på å skulle opereres når jeg er så redusert som jeg tenker at jeg vil være om halvannen uke, frister ikke. hva tenker dere jenter? Da blir jo planene i etterkant av op annerledes også. Nå skulle jo mannen ha fri hele uken etter min op så han kunne hjelpe meg, men sånn blir det ikke om jeg opereres 28. okt. Vi har fortsatt barnevakt fra operasjonsdagen og ut søndagen, men fra og med mandag da så er det full uke for mannen og jentene i bhg. Tror dere at jeg vil klare meg selv fra dag 4, om op-dag er dag 1. Noen som vil dele erfaringer? Jeg ville nok anbefalt deg å vente en måned, selvom det er kjipt! :/ Men på en annen side, utifra det jeg leser så har du flere barn? Jeg opererte en mandag, og har en jente på 5 månder.. Mannen var hjemme hele første uka (7 dager), og jeg skulle gjerne sett han var hjemme ett par dager til.. Men det gikk jo bra:) Lillemor må jo bæres på da, og det er jo individuelt hvor fort man kommer seg.. Og såklart, alt går jo! Men vanskelig valg du har ja.. Lykke til hva enn du velger å gjøre!
Jenny A Skrevet 20. september 2011 #19407 Skrevet 20. september 2011 Jeg ville nok anbefalt deg å vente en måned, selvom det er kjipt! :/ Men på en annen side, utifra det jeg leser så har du flere barn? Jeg opererte en mandag, og har en jente på 5 månder.. Mannen var hjemme hele første uka (7 dager), og jeg skulle gjerne sett han var hjemme ett par dager til.. Men det gikk jo bra:) Lillemor må jo bæres på da, og det er jo individuelt hvor fort man kommer seg.. Og såklart, alt går jo! Men vanskelig valg du har ja.. Lykke til hva enn du velger å gjøre! Ja, har to jenter på 5år og 15 mnd. De er jo i barnehagen så det blir jo sånn at mannnen må ta seg av alt med kjøring i bhg, henting, aktiviteter, middag, legging, ja alt med barna uansett når jeg opereres. Eneste forskjell er at mannen hadde vært hjemme sammen med meg etter å ha levert barna i bhg om jeg opereres nå, mens han må på jobb om jeg utsetter det. Tror nok jeg kommer til å utsette det til 28. oktober. Får bare saste på at jeg klarer meg sånn nogenlunde selv, mens han er på jobb. Og ikke minst at jeg er frisk om 1 mnd! Krysser fingrene for det. Nesten så jeg begynner å tenke at det ikke er meningen at jeg skal opereres. Først bli jeg syk, så vil klinikken utsette op-tidspunkt. Også har jeg mamma da. Mamma sa sist jeg snakket med henne på tlf at hun var livredd for at noe skulle skje meg under eller etter operasjonen. huff, blir jo litt i tvil jeg nå da. Jeg er egentlig ganske så overtroisk av meg...
Frøken_fjong Skrevet 20. september 2011 #19408 Skrevet 20. september 2011 Ja, har to jenter på 5år og 15 mnd. De er jo i barnehagen så det blir jo sånn at mannnen må ta seg av alt med kjøring i bhg, henting, aktiviteter, middag, legging, ja alt med barna uansett når jeg opereres. Eneste forskjell er at mannen hadde vært hjemme sammen med meg etter å ha levert barna i bhg om jeg opereres nå, mens han må på jobb om jeg utsetter det. Tror nok jeg kommer til å utsette det til 28. oktober. Får bare saste på at jeg klarer meg sånn nogenlunde selv, mens han er på jobb. Og ikke minst at jeg er frisk om 1 mnd! Krysser fingrene for det. Nesten så jeg begynner å tenke at det ikke er meningen at jeg skal opereres. Først bli jeg syk, så vil klinikken utsette op-tidspunkt. Også har jeg mamma da. Mamma sa sist jeg snakket med henne på tlf at hun var livredd for at noe skulle skje meg under eller etter operasjonen. huff, blir jo litt i tvil jeg nå da. Jeg er egentlig ganske så overtroisk av meg... Nei vettu, da tror jeg du kommer til å klare deg helt fint! Bare pass på å ikke legg deg for langt ned, for da kan det bli værre å komme seg opp på egen hånd Hold deg i en god stol, med pc, tv-kontroll, drikke, kjeks og vann i nærheten Pssh, ikke tenk på det! Tror det kommer til å gå superfint jeg Mitt tidspunkt ble også flyttet på ett par timer, men gikk heldigvis fint allikavel Nå ble ikke jeg syk da... Men, om du velger å utsette det en måned er du sannsynligvis overklar når datoen endelig er der :D
Mememe Skrevet 20. september 2011 #19409 Skrevet 20. september 2011 Ja, har to jenter på 5år og 15 mnd. De er jo i barnehagen så det blir jo sånn at mannnen må ta seg av alt med kjøring i bhg, henting, aktiviteter, middag, legging, ja alt med barna uansett når jeg opereres. Eneste forskjell er at mannen hadde vært hjemme sammen med meg etter å ha levert barna i bhg om jeg opereres nå, mens han må på jobb om jeg utsetter det. Tror nok jeg kommer til å utsette det til 28. oktober. Får bare saste på at jeg klarer meg sånn nogenlunde selv, mens han er på jobb. Og ikke minst at jeg er frisk om 1 mnd! Krysser fingrene for det. Nesten så jeg begynner å tenke at det ikke er meningen at jeg skal opereres. Først bli jeg syk, så vil klinikken utsette op-tidspunkt. Også har jeg mamma da. Mamma sa sist jeg snakket med henne på tlf at hun var livredd for at noe skulle skje meg under eller etter operasjonen. huff, blir jo litt i tvil jeg nå da. Jeg er egentlig ganske så overtroisk av meg... Jeg er enig, ikke tenk på at det ikke er meningen å alt d der, ja du har vært uheldig, men det er bare bra det, at man tenker nøye gjennom dette. Det ER jo en stor OP og alt d der, og det er viktig å tenke nøye gjennom om man vil det... MEN jeg synes du burde kjenne etter på magefølelsen din!! Kanskje det kommer til å gå kjempefint om du drøyer en mnds tid...? Og hvis mannen din "kun" er borte på dagen på jobb, er det jo veldig mye hjelp bare der...!! kanskje du har noen venninner/moren din som kan steppe inn litt?? Og ang moren din, sånn var min og!! Og jeg skjønner det! vi som er mødre selv, den dagen min jente kommer og sier hun vil gjøre det pga det ene eller d andre....off..haha...er jo barnet ditt, så klart man er engstelig.... Håper du finner ut av det! Nå har du noen dager til før du må bestemme deg.. Kanskje du blir i bedre form om en mnd m "lite hjelp" etter OP enn du ville vært NÅ med "masse hjelp...?" Lytt til kroppen din!!! man vet jo ikke hvordan man blir etterpå, så best å ta alle forhåndsregler....? Jeg krysser hvertfall alle fingrene mine for deg!!!!
Mememe Skrevet 20. september 2011 #19410 Skrevet 20. september 2011 10 (!!!!!!) dager igjen!!!!! Jøsses.... Har gått fort de dagene her....
Mememe Skrevet 20. september 2011 #19411 Skrevet 20. september 2011 Bianca91 hvordan er maaaagen?? Nervøs nå?? TENK om 24 timer er det OVER for din del!!!!!
Bianca91 Skrevet 20. september 2011 #19412 Skrevet 20. september 2011 Jeg klarer liksom ikke helt å skjønne at det skjer! Men kommer nok til å krible litt i kveld når jeg må dusje med hibiscrub og ta antibiotika. De ringte meg fra forebuklinikken i dag og spurte om jeg hadde noen spørsmål osv. Og da spurte jeg om jeg MÅTTE vaske håret med hibiscrube, og det sa hun at jeg måtte blæ, jeg vil ikkeeeee!!! Håret mitt er litt småtørt fra før av og vil absolutt ikke at det skal bli verre, for ikke å snakke om at det skal falle av!!!
silimilo Skrevet 20. september 2011 #19413 Skrevet 20. september 2011 Jeg er ny her. Vasket håret med hibiscrub før operasjonen i sommer, og endte med å måtte klippe av ca 20 cm. Hadde hår langt ned på rompa, men hibiscrub gjorde håret så tørt og ekkelt att det kun floket seg nederst etterpå. Hadde null mulighet til å gre det uten å miste masse år, men klinikken påstår att dette ikke kunne være hibiscruben. Dette var på fornebuklinikken, mine veninner som har vært på andre klinikker i oslo-området har kun vasket kroppen med denne. Lykke til dere som skal opereres, jeg er superfornøyd med puppene nå 14 uker etter.
Bianca91 Skrevet 20. september 2011 #19414 Skrevet 20. september 2011 Oh noo.. what to doo!!! Håret er en av de få tingene jeg faktisk liker, vil ikke at det skal bli ødelagt Jeg tenker å kanskje bare ikke vaske håret med shampo og balsam, men bare skylle det godt i vann og deretter sette det opp i en ball og la det være sånn til operasjonen. Da er jo ikke håret i kontakt med kroppen.. Bare skjønner ikke hvorfor det er så forskjellig fra klinikk til klinikk..
Bianca91 Skrevet 20. september 2011 #19415 Skrevet 20. september 2011 Også lurer jeg på noe... Gruer meg fælt til disse smertene da vet dere Var det liksom konstant vondt de første dagene, eller var det noen ganger det var ok?
Bianca91 Skrevet 20. september 2011 #19416 Skrevet 20. september 2011 Sorry at jeg spammer her nå haha men vil bare komme med et tips til dere som har operert På Bik Bok har de noen veldig fine spileløste Bh'er. De har bittelitt innlegg i tilleg, uten at det er push up
*Wenche* Skrevet 20. september 2011 #19417 Skrevet 20. september 2011 Bianca91: lykke til i morgen. Bare 3 dager igjen her også Gruer meg litt til hibiscrubben jeg også, har ikke noe lyst til å bruke den i håret.
Jenny A Skrevet 20. september 2011 #19418 Skrevet 20. september 2011 Lykke til i morgen Bianca91! Heldiggrisen du som snart er på andre siden! Gleder meg til å få høre hvordan det har gått!
Jenny A Skrevet 20. september 2011 #19419 Skrevet 20. september 2011 Jeg er enig, ikke tenk på at det ikke er meningen å alt d der, ja du har vært uheldig, men det er bare bra det, at man tenker nøye gjennom dette. Det ER jo en stor OP og alt d der, og det er viktig å tenke nøye gjennom om man vil det... MEN jeg synes du burde kjenne etter på magefølelsen din!! Kanskje det kommer til å gå kjempefint om du drøyer en mnds tid...? Og hvis mannen din "kun" er borte på dagen på jobb, er det jo veldig mye hjelp bare der...!! kanskje du har noen venninner/moren din som kan steppe inn litt?? Og ang moren din, sånn var min og!! Og jeg skjønner det! vi som er mødre selv, den dagen min jente kommer og sier hun vil gjøre det pga det ene eller d andre....off..haha...er jo barnet ditt, så klart man er engstelig.... Håper du finner ut av det! Nå har du noen dager til før du må bestemme deg.. Kanskje du blir i bedre form om en mnd m "lite hjelp" etter OP enn du ville vært NÅ med "masse hjelp...?" Lytt til kroppen din!!! man vet jo ikke hvordan man blir etterpå, så best å ta alle forhåndsregler....? Jeg krysser hvertfall alle fingrene mine for deg!!!! Jeg har vel bestemt meg for at jeg ringer klinikken i morgen og flytter op en måned. Da skal jeg bruke all energi og god tankekraft på å bli frisk innen den tid. Det håper ejg virkelig, for jeg begynner allerede å bli veldig sliten og tappet for krefter.. Ja,ja nok syting! Gleder meg uansett til å høre hvordan det går med deg, og følge deg i tiden etterpå. Må love å oppdatere hver dag Noe må du jo gjøre med all den tiden du skal ta det med ro Vi skulle jo egentlig følge hverandre, men nå blir det ikke sånn da.. Jaja, da får jeg satse på at ejg får ta med meg alle råd du kan komme med da. Når det forhåpentligvis blir min tur om drøye 5 uker.
MyBoobJob Skrevet 20. september 2011 #19420 Skrevet 20. september 2011 Bianca91: Masse lykke til!! Regner med at du har dusjet deg med Hibiscrub og greier nå..? For min del blir det Hibiscrub i morgen kveld.. Kun 30-something timer igjen nå! :omg: Jenny A: synd at du må utsette da, men greit å ha tatt en avgjørelse også kanskje? Senke skuldrene og prøve å bli frisk så lenge. Får håpe mannen din får hulpet deg om en mnd også..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå