Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå til tirsdag er det 2 uker siden jeg ble operert. La som sagt inn 350 ml under muskelen.

Problemet er att jeg fortsatt har tidvis veldig vondt i brystene på utsiden av brystene. Så vondt att jeg må ta ganske sterke smertestillende.. Er dette normalt, eller bør jeg kontakte klinikken? Klør også veldig under brystet der teipen sitter å kjenner att arret på en måte stikker ganske mye ut, dvs att det ikke er glatt sånn jeg trodde det skulle bli.

Er det noen som har erfaring med dette og kan berolige meg, eller evt. oppmuntre meg til å kontakte klinikken. Tror ikke jeg er så hoven lengere, da puppene er veldig fine, og en flott størrelse til min kropp. Er bare så synd med disse smertene og angsten min for att arrene ikke skal bli fine. Har holdt meg veldig i ro siden operasjonen og ikke løftet tungt, bært på varer, vasket hus eller noe. Eneste jeg har gjort er korte bilturer for å hente unger etter skolen.

Så please svar meg dere som har litt erfaring :-) På forhand tusen takk :klemmer:

Hei :)

Opererte meg 2 sep, altså noen dager før deg..

Jeg tar ikke smertestillende i det hele tatt lenger, slutta vel med det for en uke siden.. Har jo fortsatt noe vondt, spes om morgenen. Men kan fint gjøre alt jeg vanligvis har gjort. Har til og med støvsugd og vasket i dag uten noe prob.

Kan fint ligge på siden, litt ekkelt før jeg på en måte får "lagt meg til", men går fint etter 2 min.. Prøvde å legge meg på magen i natt, men DET må jeg nok vente litt med..

Ikke hoven lenger i det hele tatt.

Puppene er veldig "såre" i huden, og litt ømme når jeg tar på dem..

Det jeg sliter med er at jeg overhodet ikke har følelse i b.vortene, og et lite felt under på begge puppene.. Hvordan er det med deg?

10 dager til, så kan jeg beg med bh uten spile og push-up! Gleeeeeder meg til å kaste den ukledelige sports-bhen!!

Håper dette ga deg svar på noen spm ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen mente jeg kunne legge inn 450. Jeg hadde brede bryst med litt heng. Skal legge over muskel, og hvilken profil har vi ikke snakket om. Er redd for at det skal bli mye, men prøvde både 400 og 450.. og det var ikke store forskjellen. Tror jeg må prøve litt før operasjonen.

Hvor mye skal du legge inn?

Og en annen ting jeg lurer på.. Ser at dere skriver at dere skal ta smertestillende hver 4. time etter operasjonen. På min resept står det hver 6. time.??

Paracet og slike medikamenter kan man ta så ofte som hver 4-6 time.. Tok hver 4 de første dagene, så gikk jeg over til hver 6.. Kommer ann på hvor vondt du har rett og slett ;)

Skrevet

Legen mente jeg kunne legge inn 450. Jeg hadde brede bryst med litt heng. Skal legge over muskel, og hvilken profil har vi ikke snakket om. Er redd for at det skal bli mye, men prøvde både 400 og 450.. og det var ikke store forskjellen. Tror jeg må prøve litt før operasjonen.

Hvor mye skal du legge inn?

Og en annen ting jeg lurer på.. Ser at dere skriver at dere skal ta smertestillende hver 4. time etter operasjonen. På min resept står det hver 6. time.??

360ml er planen at jeg skal legge inn. Jeg kunne lagt inn mer,og kunne lagt inn mindre, men Schistad mener at 360ml vil bli superfint. Ikke for stort, men heller ikke for lite. Jeg tror at hvis du ovenfor Schistad sier at du er redd for å gå for stort, og han sier at det ikke blir for stort med 450ml, så tror jeg du bare skal stole på han.

Står hver 6. time i mine papirer også, men kan jo være det er noe froskjell fra klinikk til klinikk. Kan jo variere hva man får av smertestillende også. Kankje Fornebuklinikken har sterkere smertestillende og derfor hver 6. time. Jeg kommer i allefall til å følge det som står i mine papirer. Nå gjenstår det jo å se om jeg får operert den 30. da, men hvis ikke så skal jeg følge det som står i mine papirer den dagen det blir min tur :)

Skrevet

Takk for det :takke: Jeg la inn 275gr. under muskel. Opersjonen gikk fint og har ikke hatt noen komplikasjoner i forhold til den. MEN hadde store problemer med ryggen i lang tid etterpå. Klarte ikke å ligge i senga på 4 uker. Så lå på sofan med stor pute under ryggen og pute under knærne. Klarte å ligge litt på siden etter ca. 3 uker. Puppene var jo ganske vonde de ti første dagene, men ble stadig bedre dag for dag. Brukte smertestillende i 3 uker og deretter pinex forte om kvelden, men det var pga. ryggen og ikke puppene. Brukte sportsbh og nedpressbånd i 4 uker 24/7, deretter på dagtid i 2 uker. Må si jeg også har brukt sportsbh på natt litt av og til etter det også når brystvortene kjentes litt såre, særlig før mens. Hadde en a-cup før og er nå¨en c-cup. Må si jeg er kjempefornøyd med resultatet :fnise: Synes hevelsen gikk ganske fort ned og nå etter snart 11 uker ser de kjempefine ut, kirurgen mente at de stort sett nå er falt helt på "plass". Vil sannsynligvis bli enda litt mykere etter hvert. Etter fem uker klarte jeg og ligge litt på magen, litt ubehagelig. Nå er det ikke noe problem å ligge på magen, som forresten er favorittstillingen.

Skrevet

360ml er planen at jeg skal legge inn. Jeg kunne lagt inn mer,og kunne lagt inn mindre, men Schistad mener at 360ml vil bli superfint. Ikke for stort, men heller ikke for lite. Jeg tror at hvis du ovenfor Schistad sier at du er redd for å gå for stort, og han sier at det ikke blir for stort med 450ml, så tror jeg du bare skal stole på han.

Står hver 6. time i mine papirer også, men kan jo være det er noe froskjell fra klinikk til klinikk. Kan jo variere hva man får av smertestillende også. Kankje Fornebuklinikken har sterkere smertestillende og derfor hver 6. time. Jeg kommer i allefall til å følge det som står i mine papirer. Nå gjenstår det jo å se om jeg får operert den 30. da, men hvis ikke så skal jeg følge det som står i mine papirer den dagen det blir min tur :)

Takker så mye for svar, skal følge det som står i papirene jeg også. Og må vel stole på legen, er bare redd likevell. :)

Håper medisinene virker, og at du slipper å utsette operasjonen.

Skrevet

Takker så mye for svar, skal følge det som står i papirene jeg også. Og må vel stole på legen, er bare redd likevell. :)

Håper medisinene virker, og at du slipper å utsette operasjonen.

Ja, skjønner hva du mener. Jeg stoler på Schistad, men samtidig er jeg redd det skal bli for stort.

Håper du har rett og at medisinene virker, men jeg får se ;)

Skrevet (endret)

Takk for det Jeg la inn 275gr. under muskel. Opersjonen gikk fint og har ikke hatt noen komplikasjoner i forhold til den. MEN hadde store problemer med ryggen i lang tid etterpå. Klarte ikke å ligge i senga på 4 uker. Så lå på sofan med stor pute under ryggen og pute under knærne. Klarte å ligge litt på siden etter ca. 3 uker. Puppene var jo ganske vonde de ti første dagene, men ble stadig bedre dag for dag. Brukte smertestillende i 3 uker og deretter pinex forte om kvelden, men det var pga. ryggen og ikke puppene. Brukte sportsbh og nedpressbånd i 4 uker 24/7, deretter på dagtid i 2 uker. Må si jeg også har brukt sportsbh på natt litt av og til etter det også når brystvortene kjentes litt såre, særlig før mens. Hadde en a-cup før og er nå¨en c-cup. Må si jeg er kjempefornøyd med resultatet Synes hevelsen gikk ganske fort ned og nå etter snart 11 uker ser de kjempefine ut, kirurgen mente at de stort sett nå er falt helt på "plass". Vil sannsynligvis bli enda litt mykere etter hvert. Etter fem uker klarte jeg og ligge litt på magen, litt ubehagelig. Nå er det ikke noe problem å ligge på magen, som forresten er favorittstillingen.

Endret av Zaya
Skrevet

Hei og hopp:)

Er også ny her i forumet:)

El har jo vært innom her fra nå til da og lest da:)

Så tenkte kansje noen kunne hjelpe meg med noe, ble opperert for ca 5 uker siden og har drevet og teipet arret etter annvisnin fra kirurg/lege men saken er det at jeg klør meg i hjel av tapen og når jeg bytter tape er det røtt der den sitter. arret ser forsovit bra ut men lurer på om jeg muligens reagerer på tapen , noen andre som har erfaring med dette?

Skrevet

Bare i dag og i morgen igjen!! Og i morgen kommer til å gå FORT, for har fullt program hele dagen..

Jeg lurer på hva jeg skal ha med meg på operasjonsdagen. Hva hadde dere med dere? Og var det noe spesielt dere syntes det var greit å ha dagene etter? Jeg skal bo hjemme hos mamma og pappa etter operasjonen, og lurer litt på hva jeg egentlig trenger å ta med meg..

Noen tips? :)

Skrevet

Hei og hopp:)

Er også ny her i forumet:)

El har jo vært innom her fra nå til da og lest da:)

Så tenkte kansje noen kunne hjelpe meg med noe, ble opperert for ca 5 uker siden og har drevet og teipet arret etter annvisnin fra kirurg/lege men saken er det at jeg klør meg i hjel av tapen og når jeg bytter tape er det røtt der den sitter. arret ser forsovit bra ut men lurer på om jeg muligens reagerer på tapen , noen andre som har erfaring med dette?

Vet det er ganske vanlig å reagere som du gjør på tapen. Men hva bruker du? Og har du prøvd en annen type?

Skrevet

Bare i dag og i morgen igjen!! Og i morgen kommer til å gå FORT, for har fullt program hele dagen..

Jeg lurer på hva jeg skal ha med meg på operasjonsdagen. Hva hadde dere med dere? Og var det noe spesielt dere syntes det var greit å ha dagene etter? Jeg skal bo hjemme hos mamma og pappa etter operasjonen, og lurer litt på hva jeg egentlig trenger å ta med meg..

Masse lykke til!

Skrevet

Lykke til i morgen :)

Skrevet

Vet det er ganske vanlig å reagere som du gjør på tapen. Men hva bruker du? Og har du prøvd en annen type?

Hei:)

Har brukt scanpor fra apotek 1.

Skrevet

Masse lykke til, ble selv operert på denne klinikken. Er fornøyd med størrelse, arr og personalet som jobber der. Fikk tilsendt gratis ny sportsbh, da den de satte på etter operasjon var for trang.. Skal du legge inn mye? over eller under muskelen? Er det Tomm Bjærke som skal operere deg?

Så bra! Nei, Knut som skal operere meg. Hørtes jo veldig bra ut :) Hvor mye la du inn?

Blir 450 under muskel. Nå er det under en uke igjen :D!

Skrevet

Hei :) Samme som jeg har brukt. Klødde også av og til, men prøvde å la vær. Hører at noen bruker micropore. Lykke til videre ;)

Skrevet

Har hørt at man burde bruke micropore siden den puster bedre :)

Skrevet

Da trur jeg at jeg skal handle det og prøve og se om det hjelper:)

Skrevet

Takk for det Jeg la inn 275gr. under muskel. Opersjonen gikk fint og har ikke hatt noen komplikasjoner i forhold til den. MEN hadde store problemer med ryggen i lang tid etterpå. Klarte ikke å ligge i senga på 4 uker. Så lå på sofan med stor pute under ryggen og pute under knærne. Klarte å ligge litt på siden etter ca. 3 uker. Puppene var jo ganske vonde de ti første dagene, men ble stadig bedre dag for dag. Brukte smertestillende i 3 uker og deretter pinex forte om kvelden, men det var pga. ryggen og ikke puppene. Brukte sportsbh og nedpressbånd i 4 uker 24/7, deretter på dagtid i 2 uker. Må si jeg også har brukt sportsbh på natt litt av og til etter det også når brystvortene kjentes litt såre, særlig før mens. Hadde en a-cup før og er nå¨en c-cup. Må si jeg er kjempefornøyd med resultatet Synes hevelsen gikk ganske fort ned og nå etter snart 11 uker ser de kjempefine ut, kirurgen mente at de stort sett nå er falt helt på "plass". Vil sannsynligvis bli enda litt mykere etter hvert. Etter fem uker klarte jeg og ligge litt på magen, litt ubehagelig. Nå er det ikke noe problem å ligge på magen, som forresten er favorittstillingen.

Jeg er litt lavere enn deg og veier sånn ca det samme. Skal legge inn 250 +/-

Så da må jeg bare spørre om du har lyst til å sende bilde :sjenert: Du får selvfølgelig tilbake hvis ønskelig. Skjønner godt hvis du ikke vil altså, er jo ikke alle som liker å sende puppebilder til hvem som helst :fnise:

Skrevet

Så spennende! Jeg skal operere dagen etter deg og prøver også å fylle dagene slik at tiden går fort! I morgen er det siste innkjøp av mat osv og skifte på senga, rydde, gjøre klart alt til jeg kommer hjem igjen osv. Begynner å gå opp for meg nå.. Iiiiik! :omg:

Skrevet

Så spennende :) lykke til!!! :D

Jeg hadde en ganske stor topp med knapper oppe, så den var lett å få på. men den tok de på meg før jeg våkna, så jeg vet ikke hvordan de gjorde det :P og så hadde jeg en romslig hettejakke på.. :) jeg bodde i bare hettejakker i 1,5uke etter op.. de få gangene jeg hadde på meg topper tok jeg de på nedenfra og opp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...