MyBoobJob Skrevet 13. september 2011 #19281 Skrevet 13. september 2011 Skal du opereres av Marius Barstad eller Pål Schistad? Jeg skal opereres av Dr.Haga faktisk. Har hørt hun er veldig flink. Hun har blitt hentet inn fra en annen klinikk så det var litt hysj-hysj når jeg var der på konsultasjon, men ser hun ligger ute på nettsidene deres nå
BareeMeg Skrevet 13. september 2011 #19282 Skrevet 13. september 2011 Hei alle dere som er opererte! Jeg har flere ganger stilt spørsmål uten å få svar. Så nå prøver jeg en gang til med et annet spørsmål. Det har nå gått ca 4 uker siden min operasjon, og det er ikke så lenge til jeg kan begynne å bruke andre BHer, men uten spiler. Vet dere om noen fine BHer man kan bruke til for eksempel kjoler osv som er uten spiler? Og helst bher som ikke klemmer flat puppa som mange sportsbher gjør. Noen som har prøvd bandeau bher? Som man får kjøpt på bikbok, gina og slikt?
MyBoobJob Skrevet 13. september 2011 #19283 Skrevet 13. september 2011 Hei alle dere som er opererte! Jeg har flere ganger stilt spørsmål uten å få svar. Så nå prøver jeg en gang til med et annet spørsmål. Det har nå gått ca 4 uker siden min operasjon, og det er ikke så lenge til jeg kan begynne å bruke andre BHer, men uten spiler. Vet dere om noen fine BHer man kan bruke til for eksempel kjoler osv som er uten spiler? Og helst bher som ikke klemmer flat puppa som mange sportsbher gjør. Noen som har prøvd bandeau bher? Som man får kjøpt på bikbok, gina og slikt? Aldri prøvd sånne da jeg ikke har nok pupper til å holde de oppe, men gleder meg til å kjøpe min første etter operasjonen!
Jetamio Skrevet 13. september 2011 #19284 Skrevet 13. september 2011 Hei alle dere som er opererte! Jeg har flere ganger stilt spørsmål uten å få svar. Så nå prøver jeg en gang til med et annet spørsmål. Det har nå gått ca 4 uker siden min operasjon, og det er ikke så lenge til jeg kan begynne å bruke andre BHer, men uten spiler. Vet dere om noen fine BHer man kan bruke til for eksempel kjoler osv som er uten spiler? Og helst bher som ikke klemmer flat puppa som mange sportsbher gjør. Noen som har prøvd bandeau bher? Som man får kjøpt på bikbok, gina og slikt? Er endel fint på LaRedoute og nelly.com
Bianca91 Skrevet 13. september 2011 #19285 Skrevet 13. september 2011 Hei alle dere som er opererte! Jeg har flere ganger stilt spørsmål uten å få svar. Så nå prøver jeg en gang til med et annet spørsmål. Det har nå gått ca 4 uker siden min operasjon, og det er ikke så lenge til jeg kan begynne å bruke andre BHer, men uten spiler. Vet dere om noen fine BHer man kan bruke til for eksempel kjoler osv som er uten spiler? Og helst bher som ikke klemmer flat puppa som mange sportsbher gjør. Noen som har prøvd bandeau bher? Som man får kjøpt på bikbok, gina og slikt? De har ihvertfall en på Cubus hvor stroppene går rundt halsen. Så hvis du har kjole som gjør det så passer jo den fint.
must Skrevet 13. september 2011 #19286 Skrevet 13. september 2011 Amme-bh funker også fint. Kjøpte en lett polstra uten spiler på lindex her om dagen. Den er kjempefin på!
microbabe Skrevet 14. september 2011 #19289 Skrevet 14. september 2011 Tusen takk for tips og råd Det er ikke ubehagelig å gå kun med strikkegenser eller hettejakke over sports-BHen tror du? I tilfelle jeg ikke orker singet.. Tenker jeg tar noen flate ballerinasko og joggebukse på operasjonsdagen jeg.. Og pute/dyne i bilen! Tror det går helt fint uten siglet om du ikke orker å ta på denne etterpå. Joggebukse høres ok ut Hadde også pute og dyne i bilen til vi skulle kjøre bil hjem dagen etter, da vi hadde en ganske lang biltur :-)
*Wenche* Skrevet 14. september 2011 #19290 Skrevet 14. september 2011 Nå nærmer det seg, bare 9 dager igjen nå. Kjenner det begynner å krible i magen og tankene florerer. Gruer for at 450 kan bli mye, men legen mente at det så normalt ut på meg.. har ikke lyst til at puppene skal være det første de ser heller. Men håper jeg får prøve litt mere før operasjonen. Lurer på om jeg skal kjøpe med meg en bh i 80C (samme som den de har på klinikken) for å prøve. Kan være kjekt å ha en ekstra uansett. Sitter også å grubler på om vi skal være en ekstra natt, eller om vi skal reise hjem dagen etter. Ikke lett dette
microbabe Skrevet 14. september 2011 #19291 Skrevet 14. september 2011 Er det noen som vet når man kan ha sex etter å ha lagt inn silikon? Er jo vanskelig å holde armene inntil siden og ikke løfte over hode osv..Dette ble jo egentlig litt flaut å spørre om....
microbabe Skrevet 14. september 2011 #19292 Skrevet 14. september 2011 Nå nærmer det seg, bare 9 dager igjen nå. Kjenner det begynner å krible i magen og tankene florerer. Gruer for at 450 kan bli mye, men legen mente at det så normalt ut på meg.. har ikke lyst til at puppene skal være det første de ser heller. Men håper jeg får prøve litt mere før operasjonen. Lurer på om jeg skal kjøpe med meg en bh i 80C (samme som den de har på klinikken) for å prøve. Kan være kjekt å ha en ekstra uansett. Sitter også å grubler på om vi skal være en ekstra natt, eller om vi skal reise hjem dagen etter. Ikke lett dette Vet ikke hva utgangspunktet ditt er, men jeg la inn 350 gram, og en bh i 80 c er for liten. Tipper jeg blir en 75 stor D...
*Wenche* Skrevet 14. september 2011 #19293 Skrevet 14. september 2011 Vet ikke hva utgangspunktet ditt er, men jeg la inn 350 gram, og en bh i 80 c er for liten. Tipper jeg blir en 75 stor D... Har utgangspunkt i 80B, men har brede bryst med heng sa han. Det vanskeligste er det med str. Vil ikke ha for lite, men heller ikke for mye..
microbabe Skrevet 14. september 2011 #19294 Skrevet 14. september 2011 Har utgangspunkt i 80B, men har brede bryst med heng sa han. Det vanskeligste er det med str. Vil ikke ha for lite, men heller ikke for mye.. Da er vi nok ganske så like. Brukte også 80/85 B og fylte ikke alltid koppen helt. ( avhengi av BH. Hadde også noen i a.) Har også brede bryst med heng etter å ha ammet to barn. Ble anbefalt å legge under muskel, for om jeg la over ville jeg mest sannsynlig få "saggepupper" innen få år, noe han ikke trodde jeg ville ha. Ba om ett mest mulig naturlig resultat, og var livredd for å få lagt inn for lite eller for mye. Han antydet att jeg ved å legge under muskel og 350 gr ville få ca 80 stor C. Nå syv dager etter og ikke så mye hevelse målte jeg meg selv til en 75D. Mine tidligere bhèr dekker ikke engang opp til brystvorten Hvem skal du opereres hos? Og hvor høy er du/vekt? Kan jo se ut som du har ganske likt utgangspunkt som meg. Hva mener kirurgen du skal legge inn? og er det over/under brystet? På meg kunne jeg velge mellom 350, 400 og 450. Men som han sa, større en 350 så ville det ses att det ikke var ekte og protesene kunne synes. ( selv om jeg ikke er noen sylflide..) Mannen er kjempefornøyd å synes størrelsen er perfekt! Han gleder seg til vi skal vandre sammen på stranden, for han synes de nye puppene er skikkelig digg! ( enda han var imot å legge inn silikon, da han mente puppene mine var flotte nok som dem var. Han synes fortsatt de gamle var flotte, men han er enig att de nye står mere til kroppen min.) Bare spør om du lurer på noe.
microbabe Skrevet 14. september 2011 #19295 Skrevet 14. september 2011 Så nå att utgangspunktet vårt er ganske likt både med høyde og vekt. Jeg ble operert av Tomm Bjærke på colosseumklinikken i oslo.
*Wenche* Skrevet 14. september 2011 #19296 Skrevet 14. september 2011 Da er vi nok ganske så like. Brukte også 80/85 B og fylte ikke alltid koppen helt. ( avhengi av BH. Hadde også noen i a.) Har også brede bryst med heng etter å ha ammet to barn. Ble anbefalt å legge under muskel, for om jeg la over ville jeg mest sannsynlig få "saggepupper" innen få år, noe han ikke trodde jeg ville ha. Ba om ett mest mulig naturlig resultat, og var livredd for å få lagt inn for lite eller for mye. Han antydet att jeg ved å legge under muskel og 350 gr ville få ca 80 stor C. Nå syv dager etter og ikke så mye hevelse målte jeg meg selv til en 75D. Mine tidligere bhèr dekker ikke engang opp til brystvorten Hvem skal du opereres hos? Og hvor høy er du/vekt? Kan jo se ut som du har ganske likt utgangspunkt som meg. Hva mener kirurgen du skal legge inn? og er det over/under brystet? På meg kunne jeg velge mellom 350, 400 og 450. Men som han sa, større en 350 så ville det ses att det ikke var ekte og protesene kunne synes. ( selv om jeg ikke er noen sylflide..) Mannen er kjempefornøyd å synes størrelsen er perfekt! Han gleder seg til vi skal vandre sammen på stranden, for han synes de nye puppene er skikkelig digg! ( enda han var imot å legge inn silikon, da han mente puppene mine var flotte nok som dem var. Han synes fortsatt de gamle var flotte, men han er enig att de nye står mere til kroppen min.) Bare spør om du lurer på noe. Må le, mannen min har samme synspunkt som din hadde. Først var han helt imot det. Men nå er det greit nok på en måte... Ikke noe mere, men håper han endre mening etterhvert. Skal legge over muskelen, han anbefalte det ihvertfall. Er 171 høy og 65 kg. Ikke noen sylfide jeg heller, har litt mage og rumpe osv.. mangler bare puppene. Full C og liten D er egentlig max, vil ikke ha noe mere.
microbabe Skrevet 14. september 2011 #19297 Skrevet 14. september 2011 Må le, mannen min har samme synspunkt som din hadde. Først var han helt imot det. Men nå er det greit nok på en måte... Ikke noe mere, men håper han endre mening etterhvert. Skal legge over muskelen, han anbefalte det ihvertfall. Er 171 høy og 65 kg. Ikke noen sylfide jeg heller, har litt mage og rumpe osv.. mangler bare puppene. Full C og liten D er egentlig max, vil ikke ha noe mere. Synes det er rart de da legger over muskelen, for min kirurg var helt klar på att når man har heng fra før og legger inn endel så vil det bli saggepupper innen få år og folk velger da å foreta brystløft og evt. legge inn nye proteser. Kult med runde store pupper når en er 18 år, men ikke like kult når man er 30... Jeg ville legge over pga mindre smerter, men dette frarådet de på de sterkeste ( heldigvis) I usa så blir nesten alt av silikonproteser lagt under muskelen, pga att det er mest naturlig. Synes også 450 høres mye ut over muskelen.. Under muskelen blir jo resultatet seende 15-20 prosent mindre ut en med samme protese over muskel, og mine er blitt store altså! Jeg har både rumpe og mage og de berømte håndtakene på siden.. Vet du hvorfor de har valgt over muskelen? Hvem klinikk skal du på? Hadde jeg vært deg hadde jeg sendt bilder til flere klinikker og spurt om hva de mener er passe størrelse for deg å legge inn og om de vil legge over eller under muskelen. Jeg sendte bilder til 4 klinikker og 3 klinikker svarte mellom 330 og 360 under muskel og en klinikk svarte 460 over muskel... Synes dette var stoooooor forskjell. Ville uansett hørt med klinikken du skal på om sjansen for å få saggepupper er stor når du legger over, er kjedelig å reoperere etter 3 år med brystløft+++ P.s. mener ikke å gjøre deg usikker, men siden vi er ganske like, og ønsker samme resultat etter som jeg skjønner så vil jeg bare informere. ( om du sender bilder så ring først og hør om det er ok, jeg betalte ikke noe for å få denne vurderingen, og de tok selvfølgelig forbehold om att størrelsen på protesen kunne bli forandret etter en skikkelig konsultasjon hvor de fikk sjekket hvor mye vev jeg hadde osv..)
*Wenche* Skrevet 14. september 2011 #19298 Skrevet 14. september 2011 Synes det er rart de da legger over muskelen, for min kirurg var helt klar på att når man har heng fra før og legger inn endel så vil det bli saggepupper innen få år og folk velger da å foreta brystløft og evt. legge inn nye proteser. Kult med runde store pupper når en er 18 år, men ikke like kult når man er 30... Jeg ville legge over pga mindre smerter, men dette frarådet de på de sterkeste ( heldigvis) I usa så blir nesten alt av silikonproteser lagt under muskelen, pga att det er mest naturlig. Synes også 450 høres mye ut over muskelen.. Under muskelen blir jo resultatet seende 15-20 prosent mindre ut en med samme protese over muskel, og mine er blitt store altså! Jeg har både rumpe og mage og de berømte håndtakene på siden.. Vet du hvorfor de har valgt over muskelen? Hvem klinikk skal du på? Hadde jeg vært deg hadde jeg sendt bilder til flere klinikker og spurt om hva de mener er passe størrelse for deg å legge inn og om de vil legge over eller under muskelen. Jeg sendte bilder til 4 klinikker og 3 klinikker svarte mellom 330 og 360 under muskel og en klinikk svarte 460 over muskel... Synes dette var stoooooor forskjell. Ville uansett hørt med klinikken du skal på om sjansen for å få saggepupper er stor når du legger over, er kjedelig å reoperere etter 3 år med brystløft+++ P.s. mener ikke å gjøre deg usikker, men siden vi er ganske like, og ønsker samme resultat etter som jeg skjønner så vil jeg bare informere. ( om du sender bilder så ring først og hør om det er ok, jeg betalte ikke noe for å få denne vurderingen, og de tok selvfølgelig forbehold om att størrelsen på protesen kunne bli forandret etter en skikkelig konsultasjon hvor de fikk sjekket hvor mye vev jeg hadde osv..) Har vært til 2 konsultasjoner, og begge legene ville legge over muskelen. Litt redd for å si noe feil her, men tror de mente at jeg hadde nok bryst fra før til at de kunne legge over. Den andre legen snakket om å legge inn rundt 300 til 350, men at jeg hadde plass til mere. Men den legen hadde jeg ikke noe tiltro til. Fikk prøve forskjellige proteser, men måtte legge dem inn i bhèn jeg hadde på meg... som selvfølgelig var en push-up bh. Så jeg hadde ikke anelse om hvordan det ville bli med en "vanlig" bh. Og det med saggepupper spurte jeg om, og det var han sikker på at jeg ikke ville få... da måtte jeg legge inn mere. Må nok høre litt mere med han når jeg kommer inn. Likte legen så godt at jeg bestemte meg for at han vil jeg bruke
Mememe Skrevet 14. september 2011 #19299 Skrevet 14. september 2011 Nå er det 7 dager siden jeg ble operert og la inn 350 cc. Det jeg hadde på meg på operasjonsdagen var thigst ( slapp og ta av denne under operasjon i tillegg til sokkene), hadde også en siglet i størrelse L, bruker M til vanlig. Denne er såpass tøyelig att jeg kunne ta denne på meg fra beina og opp, uten å løfte armene osv. Denne sigleten benyttet jeg i de 3 første dagene, og tok den kun på nedentil og opp, og ikke over hodet ( som gjør att du må løfte armene. Dette rådet fikk jeg av ei som også er operert for en tid tilbake. Så hadde jeg en strikkajakke som er litt lang som går over rompa, med snøring i livet. Denne er god å få på og ble også brukt første uka. Anbefaler løse, lette klær så det er enkelt med toalett besøk og for å være litt selvstendig de første dagene. Kjøpte også¨noen helt vanlige tynne gensere fra vero moda som har knepping øverst forran, og disse kan også tas på fra beina og oppover. Dette redda meg første uka. Kjøpte disse genserene i to farger i størrelse M og de er jeg blitt veldig glad i. Hettegensere og vanlige gensere som skal over hodet hadde jeg ikke hatt mulighet til å få på selv de første dagene. Håper dette var gode råd, og att det hjalp deg litt med hva du kan bruke på operasjonsdagen. Anbefaler også flate sko, min kirurg anbefalte ikke høye hæler de første 4 dagene pga feil stilling i ryggen og holdningen blir feil. Nå bruker jeg høye kilehæler, og nå går det helt flott. Bruker også normale klær nå, med unntak av trange gensere som må over hodet. Spør gjerne om dere ønsker flere tips, tror jeg har litt erfaring. Grattis!!! hvordan er formen nå da? fortsatt stigende? Hvilken str mente de/ tror DU at du ender opp med?? skal legge inn ca samme! Vil ha (som mange andre her..) LITT størrelse på dem, uten at de er FOR vulgære liksom...
Mememe Skrevet 14. september 2011 #19300 Skrevet 14. september 2011 Fikk nå svar av Forbebuklinikken om at soppinfeksjonen ikke ville ha noen ting å si for operasjonen! Så da har jeg en ting mindre å tenke på ihvertfall OK, da vet vi DET! takker!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå