Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil også veeeeeeeldig gjerne se bilder!! :) Jeg sender tilbake hvis dere vil det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom til å lure på en ting..

Må man slutte med p-piller før operasjonen? Det står at man må slutte med alle homeopat medisiner, og jeg fikk for meg at p-piller kanskje er det? :P huff, jeg har virkelig ikke greie på sånne ting!

Håper ikke det for kroppen min kommer alltid litt ut av balanse hvis jeg ikke tar pillene jevnlig

Skrevet

Også lurer jeg på een ting til... :)

Ca hvor lenge hadde dere hevelse?

Skrevet

Hei!

Lurte på om dere kunne komme med tilbakemeldinger til meg. Jeg er 1,57 høy, veier 46,19år, og tynn bygd. Har nå en 70A. Har vært på konsultasjon og blitt enige om en 450cc høyprofil. Ser få av dere har erfaring med store proteser. Er så redd for at resultatet skal bli alt for uekte. Er ute etter store pupper, men ikke balonger..

Skrevet

Grayangel:

hmm.. det er jo veldig vanskelig å si, men etter hva vekt og høyde antyder så er du liten og tynn! Jeg ser for meg at det fort kan bli veldig stort til kroppen din, men det er jo mange faktorer som spiller inn så det trenger jo ikke nødvendigvis å bli for stort. Syntes egentlig at det er rart at du får plass til så mye, jeg personlig har ikke plass til noe særlig mer enn 250 og jeg veier en del mer enn deg. Kroppstype har jo såklart mye å si, så da er vi sikkert veldig forskjellig bygd :) Etter hva jeg har skjønt så har visst bredden på brystkassen en del å si.

Hvor har du vært på konsultasjon da, og hva mente kirurgen?

Er jo viktig at et er en seriøs kirurg som tar deg og din helse på alvor :)

Skrevet

Jeg var på konsultasjon på Colosseums klinkken. :)

Hmm, er ganske usikker. Men jeg følte att vi var enige. Jeg har så og si flat bryst fra før av, så det er jo ingen bryst der fra før av. Så når jeg fikk innlegget oppi den sports bhen syns jeg det så veldig bra ut. Prøvde mange ulike , men syns den var den som passet mitt ønske best. Også tar jeg høyprofil, sånn att de ikke går under armene. Må også legge under muskel. Hvor mye skal du ta da?

Skrevet

Jeg var på konsultasjon på Colosseums klinkken. :)

Hmm, er ganske usikker. Men jeg følte att vi var enige. Jeg har så og si flat bryst fra før av, så det er jo ingen bryst der fra før av. Så når jeg fikk innlegget oppi den sports bhen syns jeg det så veldig bra ut. Prøvde mange ulike , men syns den var den som passet mitt ønske best. Også tar jeg høyprofil, sånn att de ikke går under armene. Må også legge under muskel. Hvor mye skal du ta da?

Ja det er kjempevanskelig å avgjøre hvilken str man skal ha... Hadde også stoooore kvaler med det!

Jeg var både på Colosseum OG på fornebu, men følte jeg fikk best kjemi på Fornebu, for MIN del, så da blir det der!!:)

Det er mulig å bestille kons nr TO også hvis du er veldig i tvil...:)

Ta evnt med deg en BH som du tror passer bra, og prøv med innlegg i den...?

De har jo veldig vanskelig for å gi en str på slutt-resultatet, fordi alle bh'ene er forskjellige nesten..:)

Når skal du opereres da?

Skrevet

Ja, det er sant. Men tror jeg har bestemt meg altså. Var veldig fornøyd med legen.

Skal opereres den 26! Så grugleder meg mye :):)

Skrevet

Hei!

Lurte på om dere kunne komme med tilbakemeldinger til meg. Jeg er 1,57 høy, veier 46,19år, og tynn bygd. Har nå en 70A. Har vært på konsultasjon og blitt enige om en 450cc høyprofil. Ser få av dere har erfaring med store proteser. Er så redd for at resultatet skal bli alt for uekte. Er ute etter store pupper, men ikke balonger..

Jøss, 450 gram hørtes utrolig mye ut ! Jeg hadde selv en 70A før jeg opererte meg, og jeg veier bare litt mere enn deg og er litt høyere, ikke mye. Men jeg fikk streng beskjed om at det ikke var plass til mere enn 265g :sukk:

Skrevet

Ja, det er sant. Men tror jeg har bestemt meg altså. Var veldig fornøyd med legen.

Skal opereres den 26! Så grugleder meg mye :):)

Å så heldig!! Det er jo ikke så lenge til!!:)

Skal i ilden den 30.. Det passet ikke i min kalender før det..

Da fikk du time ganske fort da...?

Hvilken kirurg?

Du må oppdatere når du er ferdig da??:)

Skrevet

Jeg søker om medlemskap her i dagboken :-) Er nå på dag 6 etter operasjon på colosseum klinikken og begynner å endelig føle meg i form. Men guri så store puppene ser ut :fnise:

Men dette har jeg drømt om i 10 år, og endelig er det gjort.

Mitt utgangspunkt var 167,5 cm høy og 58 kilo. Kirurgen anbefalte 350 ml under muskelen, og dette valgte jeg da. Føler att nå med hevelse osv att de er store, men tipper puppene blir utrolig flotte. Har verken hatt noe vesking eller blødning fra såret, så her er det gjort en goooood jobb føler jeg. Hadde mye smerter de første dagene og måtte ta veldig sterke smertestillende. Inatt er faktisk første natt jeg har sovet hele natten uten smertestillende.

Før operasjonen hadde jeg en 80 A og hengepupper etter å ha ammet 2 barn, men tipper jeg nå vil bli en stor c etter hva kirurgen tippet. ( tror jeg hadde feil størrelse før, og att bh i 75 B hadde vært mer passe.)

Sportsbhèn som ble satt på etter operasjonen var i størrelse 75 B, men denne er alt for liten, så idag har klinikken sendt meg ny gratis i størrelse 80 C. Håper da att jeg ikke føler meg så pressa sammen, men att det også blir god nok støtte.

Lurer også på om andre vil fortelle om tiden etterpå og hvor lang tid det tar før hevelsen begynner å gå ned. Har ingen missfarging på puppene, var redd de ville bli både gule og blå

Lykke til alle andre som skal i ilden snart, har dere spørsmål jeg føler jeg kan hjelpe med så svarer jeg gjerne. Ha en fin kveld :-)

Klem

Skrevet

Da har jeg vært på ny konsultasjon, denne gangen hos Pål Schistad.

Snakk om forskjell fra den forrige konsultasjonen... ikke sammenlignbart i det hele tatt.

Kan si det slik at det ikke blir noe problem med å velge klinikk :fnise:

Men.. nå gjennstår det å velge str. Ettersom jeg hadde stor bredde på brystene og litt heng så annbefalte han meg å legge inn 450 gram over muskel. Det skal bli en full C eller liten D.

Det høres ut som fryktelig mye.. men jeg kan vel prøve litt mere før operasjonen :)

Blir spennende dette :) Skal ringe inn å bestille time til operasjon i morgen. Håper bare at de ikke har for lang ventetid nå. Skulle jo gjerne hatt time i morgen nå når jeg har bestemt meg :fnise:

Skrevet

Kom til å tenke på en ting!

Teip til arrene! Fikk dere med dette fra klinikken? Det sto nemlig ingen ting om at man burde kjøpe det i informasjonen jeg har fått fra klinikken.

Skrevet

Uten at jeg skal love noe så tror jeg sportsbh i 6 uker, også kan man begynne litt med spile og push up frie og etter 6 mnd kan man begynne med vanlig BH.

Men tror de anbefaler å sove med sportsbh så lenge som mulig

Ble opperert for 6 dager siden og fikk beskjed om sportsbh første 4 ukene dag og natt, så kun om dag i 3 mnd fra opperasjonsdagen. Bh med spiler kan jeg bruke noen få timer om jeg skal noe spesielt, eller så blir en anbefalt å vente helst 3 mnd med dette pga arrene ( gjelder om en har snitt under brystene.)

Tror nok det er best att puppene får luftet seg om natten etter 4 uker, da vil de også synke litt ned viss du har under muskelen, og det er jo meningen. Foreløpig står mine ganske så rett ut, så gleder meg til de synker litt og hevelsen går ned..

Skrevet

Kom til å tenke på en ting!

Teip til arrene! Fikk dere med dette fra klinikken? Det sto nemlig ingen ting om at man burde kjøpe det i informasjonen jeg har fått fra klinikken.

Teipen de setter på skal sitte til den detter av selv etter ca 2-3 uker. Skal fønes tørr etter dusjing. Etter det skal du skifte teip hver 14 dag i 3 mnd. Teipen du skal bruke heter Micropore, og er en kirurigisk teip som koster 18,50 for en stor rull på apotek. Den som heter noe med sporeteip skal ikke brukes, da denne ikke puster godt nok. Fikk ikke med fra klinikk, men står i infoen min som jeg fikk etter operasjonen. Håper dette hjalp litt på svaret ditt :-) Lykke til.

Skrevet

Teipen de setter på skal sitte til den detter av selv etter ca 2-3 uker. Skal fønes tørr etter dusjing. Etter det skal du skifte teip hver 14 dag i 3 mnd. Teipen du skal bruke heter Micropore, og er en kirurigisk teip som koster 18,50 for en stor rull på apotek. Den som heter noe med sporeteip skal ikke brukes, da denne ikke puster godt nok. Fikk ikke med fra klinikk, men står i infoen min som jeg fikk etter operasjonen. Håper dette hjalp litt på svaret ditt :-) Lykke til.

Tusen takk! Merker at det bare popper opp flere og flere spørsmål nå som det nermer seg!! Klarer jo ikke å tenkte på noe annet jeg nå..

I dag er det bare 9 dager igjen :)

Skrevet

I mine papirer står det at tapen skal byttes første gang etter 10-12 dager, deretter en gang i uka. Du får info om slike ting etter operasjonen :)

Skrevet

Okei, takk :) Måtte dere slutte på p-piller? Ser at det står på noen sine hjemmesider, men har ikke funnet noe om det på fornebu sine, med mindre p-piller inngår i ''homeopatmedisiner''

Skrevet

Så vidt jeg veit trenger du ikke å slutte med p-piller. Har ikke hørt om noen som har trengt det :)

Skrevet

Dere får mer spesifikk info fra Fornebu etter operasjonen. Jeg fikk beskjed om sports BH dag og natt i 6 uker(eller var det 4?), BH med spiler kan jeg bruke etter et halvt år. Jeg var ikke spesielt fornøyd med BH-en fra klinikken, så jeg kjøpte sportsBH-en fra change og to pierre robert etter en uke. Da kan man jo måle og få rett størrelse. Brukte bare en gammel amme-BH mens den fra klinikken tørka etter vask første uka.

Jeg har også kjøpt et par av Pierre Robert sine..

Gir de nok støtte syns du? Har ikke prøvd de ennå, slenger på meg en i kveld etter dusjen tenker jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...