åshildkathrin Skrevet 5. september 2011 #19101 Skrevet 5. september 2011 hei! er det noen her som har erfaring med å få lagt inn silikon ved et vanlig sykehus?
*Wenche* Skrevet 5. september 2011 #19102 Skrevet 5. september 2011 Heisann. Nå har jeg smuglest i denne tråden lenge, og fant ut at det kanskje var på tide å si hei. Har vurdert operasjon i mange år nå, og i dag tok jeg motet til meg å bestilte time til konsultasjon. Hadde forventet meg litt ventetid, men fikk time allerede onsdag.. så nå er jeg fryktelig spent. Lurer på om det er noen her som har erfaring med klinikkene i Trondheim? Usikker på om jeg skal velge en av dem, eller reise inn til Oslo.
Mememe Skrevet 5. september 2011 #19103 Skrevet 5. september 2011 Heisann. Nå har jeg smuglest i denne tråden lenge, og fant ut at det kanskje var på tide å si hei. Har vurdert operasjon i mange år nå, og i dag tok jeg motet til meg å bestilte time til konsultasjon. Hadde forventet meg litt ventetid, men fikk time allerede onsdag.. så nå er jeg fryktelig spent. Lurer på om det er noen her som har erfaring med klinikkene i Trondheim? Usikker på om jeg skal velge en av dem, eller reise inn til Oslo. Oooh.. Velkommen!! Så bra at du fikk time så fort, hjelper på litt det ja.... Skal opereres i Oslo, siden jeg bor her, har ikke hørt noe om kirurger der oppe nei.. Så spennende, hvor mye ønsker du å legge inn??
Mememe Skrevet 5. september 2011 #19104 Skrevet 5. september 2011 Hvordan går det med dere ny-opererte idag da?? Fortsatt sprekkferdig av lykke?? Hehe...
åshildkathrin Skrevet 5. september 2011 #19105 Skrevet 5. september 2011 Hvordan går det med dere ny-opererte idag da?? Fortsatt sprekkferdig av lykke?? Hehe... hei! jeg er ikke ny operert, men jeg skal! gleder meg så , men kjenner at jeg gruer meg masse også
*Wenche* Skrevet 5. september 2011 #19106 Skrevet 5. september 2011 Oooh.. Velkommen!! Så bra at du fikk time så fort, hjelper på litt det ja.... Skal opereres i Oslo, siden jeg bor her, har ikke hørt noe om kirurger der oppe nei.. Så spennende, hvor mye ønsker du å legge inn?? Takker så mye Det blir kjempespennende.. gru-gleder meg. Vet ikke hvor mye jeg vil legge inn. Men ønsker meg en full C. Tenkte egentlig å høre hva legen annbefalte. Vil at det skal se normalt ut ihvertfall.
Mememe Skrevet 5. september 2011 #19107 Skrevet 5. september 2011 hei! jeg er ikke ny operert, men jeg skal! gleder meg så , men kjenner at jeg gruer meg masse også Spennende!! Når og hvor skal du?? Neeeeeida, ikke noe å grue seg for!!! tenk så lykkelig du vil være etterpå??
åshildkathrin Skrevet 5. september 2011 #19108 Skrevet 5. september 2011 Spennende!! Når og hvor skal du?? Neeeeeida, ikke noe å grue seg for!!! tenk så lykkelig du vil være etterpå?? jeg skal gjøre det på et sykehus, vet bare at jeg får innkallelse til operasjon iløpet av ettersommeren. så håper det blir snart:) gruer meg med tanke på at det er på et sykehus, å ikke på en plastikkkirurg klinikk liksom:/
Jenny A Skrevet 5. september 2011 #19109 Skrevet 5. september 2011 25 dager igjen!! mememe: Hmmm, har tenkt litt på ditt dilemma med de forskjellige rådene. Jeg tenker som Barstad at dersom man legger inn mange gram i en pupp som allerede har heng, så vil nok det skape mer heng med tiden. Når jeg tenker meg om så sa Schistad det til meg også. At dersom man legger mye så får man jo fortere heng. Og ja, et lite heng synes jeg bare er fint, da ser de mer naturlig ut, men vil jo ikke ha megahengepupper heller liksom. Da synes jeg faktisk det er bedre med minihengepupper, hehe Lurer sånn på hvordan tiden rett etter operasjon vil bli. Har lagt det opp slik at barna er borte første helgen (jeg opereres fredag), og dersom jeg er i form til å være alene hjemme kan mannen ta de med på høstferie på hytta. Håper virkelig ikke at jeg er en av de som får et smertehelvete, som ikke tåler smertestillende etc.. orker ikke tanken på at noe skal gå galt heller... kjenner nervene kommer krypenge nå som det bare er 25 dager igjen!!
Jetamio Skrevet 5. september 2011 #19110 Skrevet 5. september 2011 Hvordan går det med dere ny-opererte idag da?? Fortsatt sprekkferdig av lykke?? Hehe... Absolutt overkommelig Merker jeg begynner å bli fryktelig rastløs.. Og at det er slitsomt å sove nesten sittende!! Har kutta ut de sterkeste sm.stillende og det går i grunn greit;) Men tror jeg tar litt i kveld for å få sove. Egentlig det eneste ubehagelige har vært et innmari trykk på brystet, vanskelig å puste og snakke.. Men det beg heldigvis å avta det og.. Ellers så har jeg hatt vondt når jeg skal opp av senga, men funnet en tek på det òg:) Saaaaaaakte men sikkert blir det bedre! I morra skal jeg , OH LORD det skal bli godt!!!!!!!!
Jetamio Skrevet 5. september 2011 #19111 Skrevet 5. september 2011 25 dager igjen!! mememe: Hmmm, har tenkt litt på ditt dilemma med de forskjellige rådene. Jeg tenker som Barstad at dersom man legger inn mange gram i en pupp som allerede har heng, så vil nok det skape mer heng med tiden. Når jeg tenker meg om så sa Schistad det til meg også. At dersom man legger mye så får man jo fortere heng. Og ja, et lite heng synes jeg bare er fint, da ser de mer naturlig ut, men vil jo ikke ha megahengepupper heller liksom. Da synes jeg faktisk det er bedre med minihengepupper, hehe Lurer sånn på hvordan tiden rett etter operasjon vil bli. Har lagt det opp slik at barna er borte første helgen (jeg opereres fredag), og dersom jeg er i form til å være alene hjemme kan mannen ta de med på høstferie på hytta. Håper virkelig ikke at jeg er en av de som får et smertehelvete, som ikke tåler smertestillende etc.. orker ikke tanken på at noe skal gå galt heller... kjenner nervene kommer krypenge nå som det bare er 25 dager igjen!! Her var barna vekk i helga, de kom hjem i går kveld.. Det var godt med fred og ro, men også godt å få de hjem. Jeg tror vel jeg hadde greid meg hjemme alene i dag hvis jeg ABSOLUTT hadde mått, men er veldig godt med hjelp!! Fra Klinikken fikk jeg med OxyNorm... KJEMPESTERKE!!! Ble ganske kvalm/ør i hodet av dem, men du får i tilegg med deg Afipran (kvalmestillende) hjem og de hjelpa meg!!! Ellers så er det stort sett få som ikke tåler disse "vanlige" tbl, og da finnes det eventuelt noe annet du kan få uansett! Kvalme er jo en VELDIG vanlig bivirkning på morfin-preparater.. Jobber i helsevesenet så dette er ting jeg ofte er borti! Ikke bekymre deg, det går så bra!!!!
Jenny A Skrevet 5. september 2011 #19112 Skrevet 5. september 2011 Her var barna vekk i helga, de kom hjem i går kveld.. Det var godt med fred og ro, men også godt å få de hjem. Jeg tror vel jeg hadde greid meg hjemme alene i dag hvis jeg ABSOLUTT hadde mått, men er veldig godt med hjelp!! Fra Klinikken fikk jeg med OxyNorm... KJEMPESTERKE!!! Ble ganske kvalm/ør i hodet av dem, men du får i tilegg med deg Afipran (kvalmestillende) hjem og de hjelpa meg!!! Ellers så er det stort sett få som ikke tåler disse "vanlige" tbl, og da finnes det eventuelt noe annet du kan få uansett! Kvalme er jo en VELDIG vanlig bivirkning på morfin-preparater.. Jobber i helsevesenet så dette er ting jeg ofte er borti! Ikke bekymre deg, det går så bra!!!! Ja, er det jeg er litt bekymra for da, å bli kvalm. Jeg hater virkelig å være kvalm og spy... Schistad mente at han bare ble veldig urolig/hyper av Oxynorm og ikke fikk sove, hehe Må være litt betryggende å være sykepleier. Da kjenner du jo godt til faresignaler ol da. Når regner du med å være tilbake på jobb da? Jeg har tatt fri fredagen jeg skal opereres og hele uken etter. Har kontorjobb, så innebærer jo ikke noe løft eller slike ting da. Har du fått kikket noe på de da? Fornøyd så langt? Og hva sa Schistad at du kunne forvente størrelsesmessig med det du har lagt inn?
Stitzh Skrevet 5. september 2011 #19113 Skrevet 5. september 2011 Nei det er akkurat d, som du sier... Kan gjerne høre på kirurgen jeg, men HVEM av de liksom?? haha.. Så du har ikke fått heng nå med innlegg?? Er det jeg tenker på skjønner du... Og hvordan de ser ut i profil, om det er litt heng er d greit, men vil ikke ha såpass synlig at jeg kvier meg for å gå med strandkjole uten noe under feks.. Bjærke mente jeg ikke trengte det, men måtte fylle inn litt da evnt for å fylle tomrommet.. Så makes scense.... MEN Barstad mente at siden jeg først hadde FÅTT heng, så at han redd for å fylle inn såpass mye at det ble for tungt og ville skape mer heng etterhvert... Ser jo begge sider... Men har avtale på begge steder at OM jeg vil ha løft etterhvert, kan jeg få det som en type "pakkepris"- at jeg betaler de "resterende" på løftet, som jeg ville betalt med en gang... Forklarte litt feil kanskje men skjønner du..? Jeg er veldig spent på å se resultatet ditt da... Kan du sende meg PM tror du...? Sorry men må bare spørre.. I følge Bjærke kommer aldri mine til å henge hvertfal!! Du kan jo sende meg bilde av utgangspunktet ditt, så kan jeg sammenligne med utgangspunktet mitt. Jeg har før-bildet mitt, men bare på papir. Kan sende deg pm med etter bilde, må bare vente til jeg er på pcen min. Mente Bjærke at du var på grensen til heng, eller helt uaktuelt. Har også hørt at å bare fylle på kan fremheve henget, men da trodde jeg det var hvis man hadde ganske mye heng fra før. Hmm, ikke lett det her....
Jetamio Skrevet 5. september 2011 #19114 Skrevet 5. september 2011 Ja, er det jeg er litt bekymra for da, å bli kvalm. Jeg hater virkelig å være kvalm og spy... Schistad mente at han bare ble veldig urolig/hyper av Oxynorm og ikke fikk sove, hehe Må være litt betryggende å være sykepleier. Da kjenner du jo godt til faresignaler ol da. Når regner du med å være tilbake på jobb da? Jeg har tatt fri fredagen jeg skal opereres og hele uken etter. Har kontorjobb, så innebærer jo ikke noe løft eller slike ting da. Har du fått kikket noe på de da? Fornøyd så langt? Og hva sa Schistad at du kunne forvente størrelsesmessig med det du har lagt inn? Noe kvalme tror jeg alle opplever, jeg også var litt kvalm men aldri i nærheten av å kaste opp. Men som sagt Afipran hjelper, er vel det kvalmesillende middelet som blir mest brukt (hvertfall der jeg jobber).. Er forøvrig Hjelpepleier, og jobber natt alene.. Har ordnet meg med 4 uker fri etter op.. I og med jeg jobber mye av tiden alene MÅ jeg være istand til å håndtere akutte situasjoner, derfor så lang fri Hadde jeg hatt en kontor jobb, tror jeg med den fremgangen jeg har hatt så langt jeg fint kunne vært på jobb på mandag igjen! Har jo smug-kikket litt, og foreløpig har jeg helt like som Madonna i "Lke A Virgin" videoen, men det hadde jeg forventet! Str-messig trodde han jeg kom opp i en full c..
Jenny A Skrevet 5. september 2011 #19115 Skrevet 5. september 2011 Noe kvalme tror jeg alle opplever, jeg også var litt kvalm men aldri i nærheten av å kaste opp. Men som sagt Afipran hjelper, er vel det kvalmesillende middelet som blir mest brukt (hvertfall der jeg jobber).. Er forøvrig Hjelpepleier, og jobber natt alene.. Har ordnet meg med 4 uker fri etter op.. I og med jeg jobber mye av tiden alene MÅ jeg være istand til å håndtere akutte situasjoner, derfor så lang fri Hadde jeg hatt en kontor jobb, tror jeg med den fremgangen jeg har hatt så langt jeg fint kunne vært på jobb på mandag igjen! Har jo smug-kikket litt, og foreløpig har jeg helt like som Madonna i "Lke A Virgin" videoen, men det hadde jeg forventet! Str-messig trodde han jeg kom opp i en full c.. han mente jeg også ville få en full c. Jeg skal jo legge inn 360ml, 95ml mer enn deg, men så er jeg jo noen cm høyere og noen kg tyngre enn deg også. Håper jeg ender på c eller d cup, for da er det fortsatt rimelig lett å finne bhr
Rasberry Skrevet 5. september 2011 #19116 Skrevet 5. september 2011 Da har jeg vært på konsultasjon! Var jo virkelig ingenting å grue seg til! Dr.Barstad er kjempe trivelig! Og ifølge han burde jeg ha 310-225cc. Men husker ikke navnet på profilen.. Den mellomste av dem Så jeg er fornøyd! Håpet jo på mellom 250-300. Noen som er operert av Barstad forresten? Virker som "alle" som er på Fornebu opererer seg hos dr. Schistad
Bianca91 Skrevet 5. september 2011 #19117 Skrevet 5. september 2011 Til dere som har operert: Jeg lurer litt på hvor selvstendige dere var de første dagene? Jeg kommer mest sannsynlig til å måtte være alene på dagen siden mamma og pappa jobber. Hvis det er helt krise kan de sikkert ta seg fri fra jobb, men vil jo helst at de skal slippe det da! Måtte dere ha hjelp til absolutt ALT liksom? Eller var det sånn at dere kunne klart dere stort sett selv hvis dere måtte? Heldigvis for meg så har jeg partyblære så kan holde meg ganske lenge uten å gå på do hvis jeg ikke kommer meg opp av sofaen uten hjelp. Er veldig nysjerrig på hvordan de første dagene er, og skal innrømme at jeg gruer meg veldig til akuratt de dagene da jeg aldri har hatt SKIKKELIG vondt før... Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal forberede meg på smerten når jeg ikke har noe å sammenligne med! Skal inrømme at jeg begynner å gruer meg fælt nå altså!!
åshildkathrin Skrevet 6. september 2011 #19118 Skrevet 6. september 2011 jeg lurer på en ting? størrelsen min nå er vell en liten a, skal legge inn ca 240-250 under muskelen. hvilken størrelse kan jeg regne med at det blir etterpå?
iMe Skrevet 6. september 2011 #19119 Skrevet 6. september 2011 jeg lurer på en ting? størrelsen min nå er vell en liten a, skal legge inn ca 240-250 under muskelen. hvilken størrelse kan jeg regne med at det blir etterpå? Det kommer helt ann på hvordan brystkassen din er i utgangspunktet, og hvilken profil du skal ha på protesen. Noen går fra liten a til d, ved bare 250, andre øker til en b. Jeg hadde liten a og la inn 310, medium pluss profil og jeg får en full b/ mulig en liten c. Dette fordi jeg er veldig bred over brystkassa ifølge kirurgen.
iMe Skrevet 6. september 2011 #19120 Skrevet 6. september 2011 Da har jeg vært på konsultasjon! Var jo virkelig ingenting å grue seg til! Dr.Barstad er kjempe trivelig! Og ifølge han burde jeg ha 310-225cc. Men husker ikke navnet på profilen.. Den mellomste av dem Så jeg er fornøyd! Håpet jo på mellom 250-300. Noen som er operert av Barstad forresten? Virker som "alle" som er på Fornebu opererer seg hos dr. Schistad Jeg ble operert av Barstad for to uker siden, veldig fornøyd. Han er veldig opptatt av at det skal være passende til kroppen (og livsituasjon :gjeiper: ) Jeg ville egentlig ha større, men han mente at det ville bli rart på meg, og siden jeg er sykepleier så burde jeg velge en "flott fasong" (som han så fint sa) så jeg blir tatt seriøst. Jeg er veldig glad jeg valgte å høre på han, for da hevelsen var som værst så så det egentlig ganske rart ut på kroppen min. Nå da hevelsen har gått endel ned så er de virkelig flotte Sikkert medium pluss du skal ha.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå