mortil2hjerter Skrevet 28. juni 2011 #18741 Skrevet 28. juni 2011 Hei jenter! Jeg er ny her inne og har time på Colluseum klinikken 7.juli. Hjeeelp, det er jo ikke lenge til i det hele tatt! Kun 2 dager til "avbestillingsfristen" går ut. Tror ikke jeg trekker meg, men litt usikker er det vel lov å være:) Noen spm til dere erfarne puppejenter: - Jeg har barn på snart 2 år. Planen er at mannen min drar bort med barna og holder seg borte de første 3 dagene. Deretter kommer de hjem men han tar seg av "alt". Tror dere det funker? Jeg vil jo på ingen måte ikke ha nærhet med barna mine, må jo kunne kose, ha de på fanget osv?? Kan man det, så lenge jeg ikke løfter? - Jeg vurderer 240, men kirurgen sier minimum 260. Jeg er ikke ute etter noe stooore pupper, kun fine stramme naturlige. Har 75a fra før, er 162 høy og 58 kg. Hva tror dere? Det er snakk om under muskel. -Hvor lenge må man gå med sportsbh og dette båndet? - Hvor fort kan jeg dusje? -Kan man være i solen så lenge arrene er dekket til? - Er også redd for smertene i etterkant, men som mange av dere sier er det ikke så ille som man tror. Håper det blir slik for meg også Håper noen gidder å svare meg:) HEi på deg:) Jeg ble opr på colosseumklinikken 20 juni og er stor fornøyd med de der inne! følger deg opp før, under og etter opr. Så det er stedet jeg anbefaler. Jeg har 2 barn en på 5 og 2. og det har gått som en drømm!!!MAnnen har vært hjemme med de og ordnet alt mulig. og du blir nok overrasket over smertene, selvom de er veldig individuelle da;) Jeg har lagt inn 450 under muskel av dr. bjærke(super flink kirurg) skal bruke sportsbh'n i 6 uker, og bryst båndet skulle være på i 5 dager. Den 4 dage kan du dusje:) og det er en stor lettelse hehe... føler seg ufresh. og få se puppene får første gang:D veldig spennende:) Jeg fikk beskjed om at jg kunne sitte i solen så mye jg ville bare jg var dekket til, men helst etter 6 uker. men hvis du går inn på siden dems så kan du lese der:) står mye nyttig der:) eller du kan gå inn på fornebuklinikken og lese der, de har litt mer info. om opr, og forløpet etter. Gled deg! dette vil gå kjempe bra! klem fra meg:)
lizzy90 Skrevet 28. juni 2011 #18742 Skrevet 28. juni 2011 Så arrene selv for første gang.. Det ene var veldig fint, men det andre var det en opphovnet kant, er dette arret jeg har ubehag i, sportsbhen har e tykt stramt strikk som går akkurat over arrene. Tror kanskje det er den . Noen som har noen andre merker å anbefale?
Me:-) Skrevet 28. juni 2011 #18743 Skrevet 28. juni 2011 (endret) Hei jenter! Jeg er ny her inne og har time på Colluseum klinikken 7.juli. Hjeeelp, det er jo ikke lenge til i det hele tatt! Kun 2 dager til "avbestillingsfristen" går ut. Tror ikke jeg trekker meg, men litt usikker er det vel lov å være:) Noen spm til dere erfarne puppejenter: - Jeg har barn på snart 2 år. Planen er at mannen min drar bort med barna og holder seg borte de første 3 dagene. Deretter kommer de hjem men han tar seg av "alt". Tror dere det funker? Jeg vil jo på ingen måte ikke ha nærhet med barna mine, må jo kunne kose, ha de på fanget osv?? Kan man det, så lenge jeg ikke løfter? - Jeg vurderer 240, men kirurgen sier minimum 260. Jeg er ikke ute etter noe stooore pupper, kun fine stramme naturlige. Har 75a fra før, er 162 høy og 58 kg. Hva tror dere? Det er snakk om under muskel. -Hvor lenge må man gå med sportsbh og dette båndet? - Hvor fort kan jeg dusje? -Kan man være i solen så lenge arrene er dekket til? - Er også redd for smertene i etterkant, men som mange av dere sier er det ikke så ille som man tror. Håper det blir slik for meg også Håper noen gidder å svare meg:) Har du noen som kan være hos deg det første døgnet da? For det må du ha. Jeg har mann og tre barn og de var hjemme hele tiden, mannen min gjorde alt så det gikk fint Jeg synes det var ganske vondt, måtte ha hjelp til å resie meg opp og ned av senga de første dagene. Jeg opererte under muskel, det har ganske mye å si ang smerter. Jeg opererte på Colosseum og de sa at silikon under muskel var den vondeste operasjonen de hadde. Derfor får man også med Ketorax (morfin). Men det er jo uansett individuelt hvor vondt man får da, jeg var nok at de som hadde ganske vondt og var hjemme fra jobb i 2 uker. Jeg fikk beskjed om å ha på brystbåndet i 4 dager, og kunne ta første dusj 4. dagen etter op. Du kan sole deg om du dekker til, men vær forsiktig ellers kan arrene bli en mørk stripe. Colosseum klinikken anbefaler sportsbh dag og natt i to uker og så dag fire uker til etter det. Jeg har jo tatt ut mine igjen da, så nå sitter jeg her nyoperert igjen. Fikk lagt inn litt mer enn deg og ble ikke fornøyd... Vurderer å legge inn på nytt om et halvt år og da tror jeg at jeg også skal gå for 240cc. Lykke til!! Endret 28. juni 2011 av Me:-)
Me:-) Skrevet 28. juni 2011 #18744 Skrevet 28. juni 2011 Så arrene selv for første gang.. Det ene var veldig fint, men det andre var det en opphovnet kant, er dette arret jeg har ubehag i, sportsbhen har e tykt stramt strikk som går akkurat over arrene. Tror kanskje det er den . Noen som har noen andre merker å anbefale? Jeg bestilte en Fila sports bh med lukking foran på laredoute.no som jeg synes var veldig god Finnes i både sort og hvit.
mortil2hjerter Skrevet 28. juni 2011 #18745 Skrevet 28. juni 2011 skulle den teipen som er på arret sitte på i 3 uker?? så ta de vekk etter det? husker ikke hva de sa på det :S noen som husker ??
Kath2 Skrevet 28. juni 2011 #18746 Skrevet 28. juni 2011 Har du noen som kan være hos deg det første døgnet da? For det må du ha. Jeg har mann og tre barn og de var hjemme hele tiden, mannen min gjorde alt så det gikk fint Jeg synes det var ganske vondt, måtte ha hjelp til å resie meg opp og ned av senga de første dagene. Jeg opererte under muskel, det har ganske mye å si ang smerter. Jeg opererte på Colosseum og de sa at silikon under muskel var den vondeste operasjonen de hadde. Derfor får man også med Ketorax (morfin). Men det er jo uansett individuelt hvor vondt man får da, jeg var nok at de som hadde ganske vondt og var hjemme fra jobb i 2 uker. Jeg fikk beskjed om å ha på brystbåndet i 4 dager, og kunne ta første dusj 4. dagen etter op. Du kan sole deg om du dekker til, men vær forsiktig ellers kan arrene bli en mørk stripe. Colosseum klinikken anbefaler sportsbh dag og natt i to uker og så dag fire uker til etter det. Jeg har jo tatt ut mine igjen da, så nå sitter jeg her nyoperert igjen. Fikk lagt inn litt mer enn deg og ble ikke fornøyd... Vurderer å legge inn på nytt om et halvt år og da tror jeg at jeg også skal gå for 240cc. Lykke til!! Så synd at du ikke ble fornøyd! Hva er grunnen til det? At du tok for mye? Ja jeg har hjelp her hjemme mens mannen min er borte, men vil ikke at de skal være borte mer enn 3 dager, da MÅ jeg se barna igjen!
Gjest cilie91 Skrevet 28. juni 2011 #18747 Skrevet 28. juni 2011 skulle den teipen som er på arret sitte på i 3 uker?? så ta de vekk etter det? husker ikke hva de sa på det :S noen som husker ?? Byttes etter 3 uker, og deretter en gang per uke i de neste 3 mnd, for penest arr.
Mumsebums Skrevet 28. juni 2011 #18748 Skrevet 28. juni 2011 Det er litt rart at klinikkene gir så ulike beskjeder. Jeg ble operert på Nobel clinic for snart 2 uker siden. Jeg skal bruke sports bh dag og natt i 6 uker. Teipen skulle jeg bytte på den 8. dag og deretter 2 ganger pr uke i 3 mndr eller så lenge arrene er røde.
lizzy90 Skrevet 29. juni 2011 #18749 Skrevet 29. juni 2011 Jeg bestilte en Fila sports bh med lukking foran på laredoute.no som jeg synes var veldig god Finnes i både sort og hvit. Å takk :-) skal se om jeg finner:-)
Gjest cilie91 Skrevet 29. juni 2011 #18750 Skrevet 29. juni 2011 Hvor lenge skal det rive og svi i stingene, dere som har tatt? kjennes av og til ut som sårene revner opp!
Me:-) Skrevet 29. juni 2011 #18751 Skrevet 29. juni 2011 skulle den teipen som er på arret sitte på i 3 uker?? så ta de vekk etter det? husker ikke hva de sa på det :S noen som husker ?? På Colosseum sa de tre uker før man bytter første gang, deretter hver andre uke
Me:-) Skrevet 29. juni 2011 #18752 Skrevet 29. juni 2011 Så synd at du ikke ble fornøyd! Hva er grunnen til det? At du tok for mye? Ja jeg har hjelp her hjemme mens mannen min er borte, men vil ikke at de skal være borte mer enn 3 dager, da MÅ jeg se barna igjen! Jeg synes de var for store og så flyttet han folden lenger ned for å få protesene midt bak brystvortene. Burde nok heller tatt brystløft for jeg synes jeg fikk puppene altfor langt ned. Det som er kjipt nå som jeg har fjernet protesene er at jeg har arrene 2-3cm under puppene Tror jeg legger inn anatomiske neste gang, evt brystløft og mindre ja. Synes de ble altfor store i singletter feks. Føler meg faktisk bedre i singlett nå med sportsbh som klemmer alt enda flatere :gjeiper: Må vente i et halvt år nå da, så jeg får tenke meg godt om, blir jo dyre pupper etterhvert
lizzy90 Skrevet 29. juni 2011 #18753 Skrevet 29. juni 2011 Jeg synes de var for store og så flyttet han folden lenger ned for å få protesene midt bak brystvortene. Burde nok heller tatt brystløft for jeg synes jeg fikk puppene altfor langt ned. Det som er kjipt nå som jeg har fjernet protesene er at jeg har arrene 2-3cm under puppene Tror jeg legger inn anatomiske neste gang, evt brystløft og mindre ja. Synes de ble altfor store i singletter feks. Føler meg faktisk bedre i singlett nå med sportsbh som klemmer alt enda flatere :gjeiper: Må vente i et halvt år nå da, så jeg får tenke meg godt om, blir jo dyre pupper etterhvert Uff, hørtes slitsomt ut:-/ håper du blir fornøyd tilslutt ! :-))
Jenny A Skrevet 29. juni 2011 #18754 Skrevet 29. juni 2011 Da er jeg også operert! Er helt fantastiske mennesker som driver Colosseum Klinikken! Er fornøyd med alt! Jeg ble ikke kvalm eller kald når jeg våknet og smertene går an å leve med! Jeg er helt i ekstase! På fredag kan jeg dusje, hvis noen vil ha før/etter bilder bare si fra, spesielt dere som venter operasjon. Jeg satte veldig pris på å få se. Orker ikke skrive så mye mer nå... *klem* Grattis!!! Vil gjerne ha bilder
Kath2 Skrevet 29. juni 2011 #18755 Skrevet 29. juni 2011 HEi på deg:) Jeg ble opr på colosseumklinikken 20 juni og er stor fornøyd med de der inne! følger deg opp før, under og etter opr. Så det er stedet jeg anbefaler. Jeg har 2 barn en på 5 og 2. og det har gått som en drømm!!!MAnnen har vært hjemme med de og ordnet alt mulig. og du blir nok overrasket over smertene, selvom de er veldig individuelle da;) Jeg har lagt inn 450 under muskel av dr. bjærke(super flink kirurg) skal bruke sportsbh'n i 6 uker, og bryst båndet skulle være på i 5 dager. Den 4 dage kan du dusje:) og det er en stor lettelse hehe... føler seg ufresh. og få se puppene får første gang:D veldig spennende:) Jeg fikk beskjed om at jg kunne sitte i solen så mye jg ville bare jg var dekket til, men helst etter 6 uker. men hvis du går inn på siden dems så kan du lese der:) står mye nyttig der:) eller du kan gå inn på fornebuklinikken og lese der, de har litt mer info. om opr, og forløpet etter. Gled deg! dette vil gå kjempe bra! klem fra meg:) Så godt å høre at du var fornøyd der! Jeg ska til Dr.Roald, men hørt mye bra om han også. Virker jo som om det kan fungerer selv om jeg har små barn også, så lenge mannen tar seg av det meste? Må si jeg ikke ser frem i mot å gå med den trange sportsbh`eni 6 uker! Håper man kan ta den litt av og på etter de første ukene, kommer jo til å bli sykt varmt midt i juli... Klarte du å dusje selv på dag 4? Klarer man å gå på do selv de første dagene?
Kath2 Skrevet 29. juni 2011 #18757 Skrevet 29. juni 2011 Jeg synes de var for store og så flyttet han folden lenger ned for å få protesene midt bak brystvorteney Burde nok heller tatt brystløft for jeg synes jeg fikk puppene altfor langt ned. Det som er kjipt nå som jeg har fjernet protesene er at jeg har arrene 2-3cm under puppene Tror jeg legger inn anatomiske neste gang, evt brystløft og mindre ja. Synes de ble altfor store i singletter feks. Føler meg faktisk bedre i singlett nå med sportsbh som klemmer alt enda flatere :gjeiper: Må vente i et halvt år nå da, så jeg får tenke meg godt om, blir jo dyre pupper etterhvert Ok. Hadde du mye heng fra før da iom at dere gjorde det på denne måten? eller? Koster det noe å ta de ut forresten? Håper det løser seg for deg, var jo ikke dette du hadde sett for deg:(
Gjest cilie91 Skrevet 29. juni 2011 #18758 Skrevet 29. juni 2011 Grattis!!! Vil gjerne ha bilder Send pm, så j husker alle som skal ha :-D
*magnolia Skrevet 30. juni 2011 #18759 Skrevet 30. juni 2011 Nå begynner det virkelig å krible i magen! I morgen skjer det! Litt ekkel følelse når man ikke vet hvordan resultatet blir, hvor mye smerter det blir og hvordan alt vil se ut etterhvert.. Mange tanker som spinner rundt! Kommer sikkert til å bli veldig nervøs rett før operasjonen! Kommer garantert til å gråte! Huff.. Håper de klarer å roe meg ned! De har sikkert no bra beroligende liggende;-) 23 timer igjen!
candelia31 Skrevet 30. juni 2011 #18760 Skrevet 30. juni 2011 Nå begynner det virkelig å krible i magen! I morgen skjer det! Litt ekkel følelse når man ikke vet hvordan resultatet blir, hvor mye smerter det blir og hvordan alt vil se ut etterhvert.. Mange tanker som spinner rundt! Kommer sikkert til å bli veldig nervøs rett før operasjonen! Kommer garantert til å gråte! Huff.. Håper de klarer å roe meg ned! De har sikkert no bra beroligende liggende;-) 23 timer igjen! Masse lykke til i morgen !!!! Kommer sikkert til å gå veldig bra, tenk, om 1 døgn har du pupper :)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå